ĮSPĖJIMAS! Šis straipsnis neskirtas jaunesniems kaip 18 metų skaitytojams.

Pasauliui vystantis ne dienom, o valandom, technologijoms tobulėjant neregėtu greičiu, svarbu atsižvelgti į šių pokyčių poveikį vyresnės kartos žmonėms. Tikriausiai, galime teigti, kad prieš 2000-uosius gimę žmonės jau turi savo veiklas, gyvenimus ir užsiėmimus, viskas pas juos sustyguota ir jie neseka lyg konvejeriu lekiančių ir kintančių madų ir nežino koks pasikeitęs muzikos pasaulis. Todėl norime pažvelgti į šiuolaikinius muzikinius vaizdo klipus, kurie, gimusiems iki 2000-ųjų gali pasirodyti kaip iššūkis. Iššūkis, nes muzikiniai vaizdo klipai, kitokie nei buvo seniau. Dabar jie drąsūs ir veržlūs, „išsišokantys ir nelaikantys liežuvio už dantų“, o gal šiek tiek ir kontroversiški.

Svarbu pripažinti, kad asmenys gimę prieš 2000-uosius, gali turėti ne tik nugaros skausmus ir regos sutrikimus, bet ir kitokias nuostatas bei vertybes, na, jie pasaulį mato kitaip. Dažnai tokie žmonės labai prisirišę prie tradicinių pramogų formų, tokių kaip televizija ir radijas, o į naujas technologijas, pramogų tipus gali žiūrėti skeptiškai arba su tam tikra baime. Šių veiksnių supratimas yra labai svarbus kuriant veiksmingas strategijas, kaip supažindinti šią demografinę grupę su šiuolaikiniais muzikiniais vaizdo klipais, todėl mes tą ir padarysime. Pasiklausykite, pažiūrėkite, galbūt patiks, galbūt šokiruos… Gero klausymo!

10. Todrick Hall – Nails, Hair, Hips, Heels

Amerikiečio dainininko Todrick‘o Hall‘o „Nails, Hair, Hips, Heels“ – tai optimistiškas, jėgų suteikiantis ir daugelio klausytojų (tik su geriausiomis intencijomis) pavadintas „gėjų himnu“, kūrinys, kuriame puoselėjamas pasitikėjimas savimi, individualumas ir asmeninis stilius. Dainoje raginama, kad reikia priimti ir turėti savo unikalius bruožus ir savybes. Dainos žodžiuose ne kartą minimi įvairūs fiziniai atributai, pavyzdžiui, „nagai, plaukai, klubai ir aukštakulniai“, kurie dažnai siejami su moteriškumu ir jų grožio standartais. Pabrėždama šiuos bruožus, daina meta iššūkį visuomenės normoms ir šlovina įvairovę. Ji ragina klausytojus priimti savo kūną, nepriklausomai nuo jo formos, dydžio ar išvaizdos, ir pasitikėti savimi.

„Reikia išsiskirti iš minios“ – štai ką dar sako daina. Šis elementas rodo, kad dainoje kalbama apie savęs įtvirtinimą ir nepritapimą prie visuomenės lūkesčių ar apribojimų. Ji skatina žmones didžiuotis tuo, kas jie yra, ir nevengti išreikšti savęs. Be to, į dainą įtraukta darbo ir pastangų elementų, nuostabi šokio choreografija, pabrėžia, kad atlikėjas ne šiaip sau žaidžia, o pasitikėdamas savimi tikslingai demonstruoja savo įgūdžius ir gebėjimus. Tai galima interpretuoti kaip jo ambicijų ir sunkaus darbo siekiant sėkmės karjeroje atspindį.

9. The Blaze – MADLY

Grupės „The Blaze“ daina „MADLY“ – tai romantiškų jausmų, stiprios meilės išpažinimas. Kartojant „My love for you is on fire today“ (liet. „Mano meilė tau šiandien dega/liepsnoja“) pabrėžiama šių jausmų jėga ir aistra. „Ugnies“ kaip metaforos vartojimas suponuoja degantį, intensyvų troškimą ir aistrą asmeniui, į kurį dainoje kreipiamasi. Frazės „on fire today“ (liet. „degu/liepsnoju šiandien“) pakartojimas dar labiau sustiprina šių jausmų skubumą ir betarpiškumą. Tai rodo, kad toks intensyvumo lygis nėra kažkas, ką galima išlaikyti amžinai, tai veikiau laikina intensyvios emocijos būsena.

Trumpai tariant „The Blaze“ kūrinyje „MADLY“, atrodo, perteiktas intensyvus jausmų antplūdis, kurį sukelia stipri meilė. Pakartojimų ir metaforų naudojimas padeda perteikti pribloškiančią šių emocijų prigimtį. Pati grupė – Paryžiuje įsikūręs elektroninės muzikos duetas, kurį sudaro du pusbroliai – Guillaume’as ir Jonathanas Alricai. Dažnas jų kūrybos metodas – vienu metu kurti garsą ir vaizdą, taip sukuriant stiprų ryšį tarp muzikos ir vaizdo.

8. Doja Cat – Paint The Town Red

Kūrinys sukėlęs be galo daug atgarsio ir kontroversijos, kadangi manoma, kad atlikėja Doja Cat šia daina tiesiogiai pasakė „pasirašiusi sutartį su Velniu“. Visi dainininkės gerbėjai jaudinosi, kad atlikėja pardavė savo sielą, garbina Velnią dėl populiarumo, pinigų ir įstojo į „Iliuminati“. Nors vaizdo klipas ir pilnas velnio ir demonų motyvų, po ilgo laiko tylos Doja paneigė kalbas apie sandorį su Velniu, nors gerbėjai ja tiki nenoriai. Na, o pati daina „Paint the Town Red“ yra pasitikėjimo savimi ir pasipriešinimo himnas. Dainos žodžiai perteikia galios jausmą ir atsisakymą taikstytis su kitų lūkesčiais.

Priedainio eilutėje „Yeah, bitch, I said what I said“ (liet. „Taip, kale, pasakiau, ką pasakiau“) vaizduojamas drąsus ir nepateisinamas požiūris. Atlikėja išreiškia šlovės troškimą, o ne kitų patvirtinimą ar pritarimą. Frazė „paint the town red“ simbolizuoja šventę ir savo gyvenimo kontrolę, nepaisant to, ką galvoja kiti. Dalis dainos žodžių apibūdina dainininkę kaip maištingą ir nepriklausomą asmenybę, pabrėždama, kad ji nenori sutikti su niekuo mažiau, nei nusipelnė. Ji pasiryžusi likti ištikima sau ir nesileisti į kompromisus dėl savo vertybių ar ambicijų. Apskritai „Paint The Town Red“ siunčia žinutę apie savęs įprasminimą, pasitikėjimą savimi ir visuomenės spaudimo atmetimą. Doja Cat pripažįsta savo individualumą ir patvirtina savo kelią į sėkmę, pabrėždama, kaip svarbu išlikti ištikimam sau.

7. АИГЕЛ – Пыяла (AIGEL – Piyala)

Tai šiuo metu populiariausio Rusijoje serialo СЛОВО ПАЦАНА (Slova pacana) garso takelis. Verta paminėti, kad grupė pasitraukė iš Rusijos į vakaru ir pasmerkė Putino rėžimą. „Spotify“ ir „iTunes“ ši daina tapo Nr. 1 Rusijoje ir Ukrainoje. Atlikėjų nterviu apie opoziciją rėžimui su žurnalistu Juriju Dudu galima pamatyti čia: https://youtu.be/e-r5dXL29rc?si=xJnSg9Ui5E1eYp2v

Kūrinį 2020 m. išleido elektroninio hiphopo grupė „AIGEL“. Duetą sudaro poetė Aigel Gaisina ir muzikantas Ilja Baramiya. „Piyala“ yra populiariausia jų daina ir titulinis to paties pavadinimo albumo kūrinys. Kūrinys dainuojamas totorių kalba. Žodis „piyala“ pažodžiui ir verčiamas kaip „piyāla“ – keraminis dubuo iš Vidurinės Azijos. Totorių kalba „piyala“ taip pat reiškia „stiklas“ ir „stiklo fragmentai“. Pasak Aigel, dainos žodžiai pasakoja apie merginą, kuri patyrė skausmą ir širdgėlą dėl mylimo žmogaus.

6. Elle King, Miranda Lambert – Drunk

Amerikiečių atlikėjų Elle King ir Miranda Lambert dainoje „Drunk“ išreiškiamas troškimas atsipalaiduoti, praleisti siautulingą naktį ir negrįžti į realybę. Dainos vaizdo klipe bei žodžiuose atsispindi veikėjos būsena: apsvaigimas nuo alkoholio ir nenoras, kas ta naktis pasibaigtų. Kūrinyje perteikiama laisvė ir jaudulys, kuris apima būnant apsvaigus, ir noras nerūpestingai praleisti vakarą be jokių įsipareigojimų. Čia išryškinamas maištingas veikėjų elgesys, įskaitant pinigų turėjimą ir jų laidymą kairėn dešinėn, įsivėlimą į problemas ir naujų „draugų“ sutikimą bare. Alkoholis pasitarnauja kaip jų veiksmų katalizatorius, leidžiantis joms jaustis labiau pasitikinčiomis savimi ir išsilaisvinusiomis.

Dainoje taip pat kalbama apie trumpalaikius, laikinus ryšius, užmegztus apsvaigus. „Drunk“ vaizduoja džiaugsmą ir laisvės troškimą, kuris gali atsirasti apsvaigus, perteikia laukinės nakties esmę ir nenorą grįžti prie kasdienių gyvenimo aspektų. 2022 m. balandį daina užėmė pirmąją vietą „Country Airplay“ sąraše ir tapo pirmuoju moterų duetu, pasiekusiu topų viršūnę per beveik trisdešimt metų. Daina buvo nominuota „Grammy“ apdovanojimui už geriausią kantri dueto/grupės pasirodymą, Kantri muzikos asociacijos apdovanojimui už metų muzikinį įvykį ir laimėjo Kantri muzikos akademijos apdovanojimą už metų vaizdo klipą.

5. Dua Lipa – We’re Good

Garsios dainininkės Dua Lipa daina „We’re Good“ – tai išsiskyrimo daina, kuri suteikia jėgų ir yra brandi. Pagrindinė dainos žinutė yra ta, kad du santykius palaikantys žmonės suprato, jog jiems nelemta būti kartu, ir atėjo laikas viską baigti draugiškai. Dainos žodžiai rodo, kad nepaisant kadaise buvusios meilės, abi pusės yra pasirengusios gyventi toliau ir ieškoti kitų dalykų gyvenime. Priedainyje vartojama metafora „like sleeping and cocaine“ (liet. „kaip miegas ir kokainas“) pabrėžia mintį, kad nors miegas ir kokainas gali būti naudingi tai minutei, jie nėra mums naudingi ilguoju laikotarpiu. Panašiai ir šie santykiai nėra skirti tęstis, todėl laikas pasitraukti.

Dainos žodžiuose taip pat pabrėžiama, kaip svarbu būti sąžiningiems ir atviriems vienas su kitu. Pripažindamos, kad joms nelemta būti kartu, abi šalys suteikia viena kitai laisvę judėti toliau ir rasti laimę kur nors kitur. „We’re Good“ yra brandi išsiskyrimo daina, skatinanti dviejų buvusių įsimylėjėlių sąžiningumą, atvirumą ir abipusę pagarbą. Dainos vaizdo klipą režisavo Vania Heymann ir Gal Muggia, jis nufilmuotas Niujorke. Klipe, kurio veiksmas vyksta „Titanike“ yra filmuojamas iš omarų perspektyvos, matoma, kaip Dua Lipa koncertuoja laivo restorane. Keli kritikai gyrė vaizdo klipo madą, paimtą iš filmo „Didysis Getsbis“ (2013 m.), ir jo siurrealumą.

4. Pharrell Williams – Cash In Cash Out

Pharrell Williams prodiusuota daina „Cash In Cash Out“ (su 21 Savage ir Tyler, The Creator) – tai hiphopo kūrinys, kuriame išryškinamos emocijos apie pinigus ir jų galią. Kiekvienas dainos posmas repuojamas iš skirtingos perspektyvos. Reperis 21 Savage kalba apie savo sėkmę ir turtus ir apie tai, kaip jis yra susitelkęs į tai, kad uždirbtų dar daugiau pinigų. Jis taip pat kalba apie tokio gyvenimo būdo pasekmes, įskaitant spaudimą nuolat būti turtingam ir tai, kaip pinigai jį pakeitė. Tyler, The Creator eilės įgauna labiau pagyrūnišką toną, nes jis pasakoja apie įvairius brangius daiktus, įskaitant neoninio geltonumo „Rolex“ laikrodį, „Rolls Royce“ automobilį ir kt. Jis taip pat paliečia temą apie tai, kad pinigai yra nuolatinis įsipareigojimas ir kaip turtas gali paveikti žmonių požiūrį.

Naujoviškas, François Rousselet režisuotas vaizdo klipas, kuriame vaizduojamos visų trijų menininkų kompiuteriu sukurtos (lyg molinės) figūrėlės, buvo filmuojamas „ne vienerius metus“. Jį įkvėpė zoetropas – XIX a. apskritimo formos prietaisas, naudotas animacijos iliuzijai sukurti, kol dar nebuvo įmanoma sukurti tinkamos animacijos. Daina apskritai yra „tamsi ir žaisminga“, o Williams tęsia savo skleidimą „priešingybėse atrasti grožį“.

3. Mesijus ir Ąžuoliukas – Šlamantys

Lietuviška daina, kuri vos per parą tapo hitu. Galbūt girdėjote apie VšĮ „Užstato sistemos administratorius“, kartu su „Sengirės fondu“, organizuojamą gerą darbą– „keisti tarą į šlamančius“. Šia iniciatyva kviečiama taromate gautą pinigų sumą paaukoti senųjų Lietuvos miškų išsaugojimui. Taigi, apie šią iniciatyvą būtent ir buvo paskelbta šiuo kūriniu. Kūrinį atliko choras „Ąžuoliukas“ kartu su atlikėju Žygimantu Kudirka – Mesijumi. Daina kaip mat sulaukė didžiulio dėmesio – vos per parą „Youtube“ paskyroje ją perklausė daugiau nei 22 tūkst. klausytojų. Kūriniu aktyviai dalijamasi ir socialiniuose tinkluose.

Vaizdo klipe galite pamatyti „taromate pasislėpusį ir dainuojantį“ Lietuvos mišką ir visą istoriją papasakotą daina. Vaizdo klipe kadrai tikrai užburiantys, tokie ramūs, atpalaiduojantys, o kartu su garso takeliu ir choro balsais per kūną klausant net šiurpai eina. Prie dainos ir klipo kūrimo prisidėjo daugybė partnerių: Vitalijus Puzyriov, Vytautas Miškinis, Dominykas Žvirblis, Titas Sūdžius ir milžiniška Some Films komanda.

2. Olivia Rodrigo – vampire

Olivia Rodrigo dainoje „Vampire“ nagrinėjama toksiškų santykių ir manipuliavimo tema. Dainos žodžiuose pasakotoja vaizduojama susidūrusi su asmeniu, kuris naudojasi kitais dėl savo naudos, simboliškai palyginant jį su vampyru. Pirmajame posme pasakotoja mini nenuoširdų to asmens elgesį ir tai, kaip jis kuria netikrą rūpinimosi kitais įvaizdį. Na, kitais žodžiais, „siurbia“ jų kraują, laiką, gyvybę ir jėgas. Dainininkė įžvelgia šį fasadą ir aprašo vakarėlius bei materialistinį gyvenimo būdą, kuriuo mėgaujasi šis asmuo. Nepaisant to, atlikėja pripažįsta savo naivumą ir klaidą, kad patikėjo tokio asmens apgaule.

„Vampire“ varomoji jėga – fortepijonas ir roko instrumentai, kuriuos sudaro elektrinės gitaros, sintezatoriai ir programuoti būgnai. Kartu buvo išleistas ir dainą lydintis muzikinis vaizdo klipas, kurį režisavo Petra Collins. Daina užėmė pirmąsias vietas Australijos, Kanados, Airijos, Naujosios Zelandijos, Jungtinės Karalystės ir Jungtinių Amerikos Valstijų topuose ir tapo trečiuoju Rodrigo kūriniu, užėmusiu pirmąsias vietas visose šešiose šalyse. 66-uosiuose kasmetiniuose „Grammy“ apdovanojimuose ji buvo nominuota Metų įrašo, Metų dainos ir Geriausio popmuzikos solinio pasirodymo kategorijose. Jos muzikinis vaizdo klipas per 2023 m. ceremoniją pelnė „MTV“ muzikinio vaizdo įrašo apdovanojimą už geriausią montažą.

1. Doechii – Crazy

Atrodo, kad Doechii daina „Crazy“ perteikia stiprybės ir pasitikėjimo savimi jausmą kritikos ir negatyvumo akivaizdoje. Dainos žodžiai išreiškia mintį, kad nepaisant to, jog kiti ją vadina beprote ar abejoja ja, Doechii išlieka nepaveikta ir toliau klesti. Dainos eilutėse Doechii pabrėžia savo sėkmę ir finansinę nepriklausomybę, pabrėždama savo pasiekimus ir atmesdama visus neapykantos reiškėjus, kurie abejoja jos gebėjimais. Dainos žodžiai pasako, kad ji nepasiekiama tiems, kurie negali prilygti jos gyvenimo būdui ar pajamoms.

Atlikėja skatina klausytojus susitelkti į savo tikslus, nekreipti dėmesio į negatyvumą ir pripažinti savo vertę. Dainą prodiusavo Kal Banx, o jos vaizdo klipą režisavo C. Prinz. Pranešime spaudai rašoma, kad „Top Dawg Entertainment/Capitol“ ir C. Prinz prie vaizdo klipo intensyviai dirbo pastaruosius keturis mėnesius. C. Prinz apibūdino šį vaizdo įrašą kaip vaizdinę metaforą apie „sunkumus, kuriuos moterys patiria kildamos į valdžią“, ir prašo žiūrovų „matyti moters formą ne seksualumo akimirkomis, o tai, ką mes visos patiriame, išgyvename ir įveikiame“.

Taip pat skaitykite: 10 kietų šiuolaikinių klipų susipažinti senjorams, kurie gimė prieš 2000-sius [VIDEO]

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: