Žiūrint filmus galime justi daugybę skirtingų emocijų ir jausmų, tai – faktas. Kartais norisi tiesiog gerai pasijuokti, kiti ieško labiau susimąstyti verčiančių filmų, o treti nori tiesiog pasimėgauti gera drama ar patirti veiksmo filmo jaudulį. Tačiau kartais reikia filmo, kuris suteiktų mums įtampos, intensyvumo.

Tikriausiai nėra nieko geriau nei jausmas žiūrėti filmą, kuris pakelia mūsų įtampos skalę. Tai tikri filmai, kurie prikausto širdį ir priverčia žiūrovus sėdėti ant kėdžių krašto. Nuo tokių filmų žiūrovai patiria visišką adrenalino antplūdį, todėl pristatome dešimtuką būtent tokių, įtampą ir dėmesį kaustančių kino juostų.

10. „Geras laikas“ (Good Time, 2017)

„Geras laikas“, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka Robertas Pattinsonas, yra kriminalinis trileris, nepanašus į jokį kitą. Filme pasakojama apie jauną banko plėšiką, kuris pasiryžęs padaryti viską, kad išgelbėtų savo neįgalų brolį nuo įkalinimo.

Kadras iš filmo „Geras laikas“ / A24

Jaunas ir labai perspektyvus, režisierių brolių Josh ir Ben Safdie tandemas, gero kino gerbėjams pristatė labai originalų kriminalinį kūrinį – „Geras laikas“. Pavadinimas tikrai atspindi tai, ką jūs patirsite viso filmo metu. Tai juosta, kurioje svarbu ne tik matomas vaizdas. Garso takelis, kurį sukūrė Amerikiečių kompozitorius Danielis Lopatinas (Oneohtrix Point Never), filmui pridės tiek daug įtampos ir intensyvumo, kas privers akis atmerkti plačiau ir gaudyti kiekvieną momentą, nenorint nieko praleisti. 2017 m.

Filmas prasideda nuo scenos, kurioje galime pamatyti Niką (akt. Ben Safdie) – Konio jaunesnįjį, protiškai atsilikusį brolį. Dėl savo sveikatos būklės jis yra priverstas lankyti psichologo terapijas, kurių metu paaiškėja, kad Nikas nevaldo savo agresijos. Filme aiškiai galime pajusti tą tikrą brolišką ryšį tarp Niko ir Konio, kuris savo jaunesniuoju broliu rūpinasi savo būdais – negalvodamas apie būsimas pasekmes ir brolio būklę, jis Niką pasiima kartu apiplėšti banką.  Žinoma, apiplėšti banką nėra taip paprasta, kaip broliai galvojo. Net ir gavę pinigus, jais džiaugėsi neilgai – krepšyje sprogo dažai, kurie banknotus padarė beverčiais, o brolius nudažė tokia ryškia spalva, kad nepamatyti jų gatvėje būtų tiesiog neįmanoma. Kol Konis bando išspręsti situaciją, Nikas išsiduoda policijai ir taip yra pagaunamas pareigūnų bei uždaromas į kamerą. Prasideda ilgiausia Konio naktis.

Pattinsono personažo odisėja yra kupina vėjų ir daugeliu atžvilgių išeina iš tipiško kriminalinio trilerio žanro rėmų. Visame filme jaučiasi tarsi pašėlusi energija, ir būtent ši energija žiūrovus žiūrint prikausto prie televizorių ekranų.

9. „Sicario: narkotikų karas“ (Sicario, 2015)

Veiksmo trileris „Sicario“ garantuotai pakels bet kurio žiūrovo kraujospūdį. Filme, kuriame vaidina Emilė Blunt ir Joshas Brolinas, pasakojama apie idealistę FTB agentę, patekusią į sunkią situaciją, susijusią su narkotikų karu JAV ir Meksikos pasienyje.

Kadras iš filmo „Sicario: narkotikų karas“ / Lionsgate

FTB agentė Keitė (akt. Emilė Blunt) dalyvauja specialiojoje operacijoje, kurios metu turi išgelbėti įkaitais paimtus žmones. Paaiškėja, kad įtartiname name nėra gyvų žmonių – visur lavonai. Operacijos metu žūva keli jos kolegos. Vėliau Keitė išsiaiškina, kad tas pats namas priklauso Meksikos narkotikų karteliui. Agentės viršininkas pasiūlo prisijungti prie itin slaptos grupuotės, kuriai vadovauja Metas Greiveris (akt. Josh Brolin), kartu su savo partneriu Alechandru (akt. Benicio Del Toro). Laikui bėgant, merginai kyla vis daugiau klausimų, o pagrindinė dilema – kur baigiasi įstatymas ir prasideda nusikalstamumas? Ji jaučiasi lyg išduodama tai, dėl ko ir pradėjo dirbti saugumo pajėgose. (Sandra Šidlauskaitė)

Šio filmo stiprybė slypi netvarkingume, nešvarume ir tikrume. Režisierius vėl randą bendrą kalbą su operatoriumi Roger Deakins ir kartu mums pateikia drąsų pasakojimą, apie tai, kaip gyvenant tokiame pasaulyje, pačiam nevirsti pabaisa ir neperžengti įstatymo. (Sandra Šidlauskaitė)

Filmas sulaukė didžiulės sėkmės, o jo tęsinys taip pat buvo gerai įvertintas ir privertė gerbėjus nekantriai laukti trečiosios dalies. Daugybė žiūrovų sutinka, kad filme buvo daug įtemptų akimirkų, ypač pasienio susirėmimų scenos ir dar ta įtempta muzika, tikrai prideda emocijų prie ir taip gero filmo.

8. „Juodojo vanago žūtis“ (Black Hawk Down, 2001)

„Juodojo vanago žūtis“ – šiuolaikinis karo filmas, kuris įtraukia žiūrovus. Filmas paremtas tikra istorija apie kariuomenės komandą, išsiųstą į Mogadišą (Somalis) vykdyti misijos, tačiau viskas pakrypsta ne ta linkme ir situacija tampa be galo pavojinga ir sudėtinga.

Kadras iš filmo „Juodojo vanago žūtis“ / Sony Pictures

Veiksmo ir karo drama, sukurta pagal bestseleriu tapusią knygą, kurioje pasakojama apie 1993 m. spalio 3 d. Somalyje vykusią beveik katastrofišką misiją. Šią dieną beveik 100 JAV kariuomenės karių, vadovaujamų kapitono Mike’o Steele’o, sraigtasparniu buvo nuskraidinti į sostinės Mogadišo gilumą, kad suimtų du aukščiausio rango Somalio karo vado leitenantus. Dėl to kilo didelis ir ilgai užsitęsęs armijos karių, JAV specialiųjų pajėgų ir šimtų Somalio ginkluotų kovotojų susišaudymas, kurio metu buvo sunaikinti du JAV sraigtasparniai „Juodieji vanagai“ (angl. Black Hawk). Filme daugiausia dėmesio skiriama didvyriškoms įvairių karių pastangoms pasiekti numuštus sraigtasparnius.

Filmo tikslas – vienas. Jis nori kuo tiksliau užfiksuoti, ką reiškia būti vienu iš karių, kurie buvo apšaudomi šios misijos metu. Valanda po valandos, žingsnis po žingsnio atkuriama įvykių grandinė. Buvo planuojama surengti netikėtą sraigtasparniais skraidinamų karių reidą, prie kurio prisijungė sausumos pajėgos, į karo vado aukščiausių leitenantų susitikimą. Buvo manoma, kad tai tokia paprasta užduotis, kad kai kurie kariai paliko savo valgyklas ir naktinio matymo įrangą, tikėdamiesi po kelių valandų grįžti į bazę. Bet taip, deja, neišėjo…

Žinojimas, kad šie įvykiai iš tiesų nutiko, tik padidina įtampą, kai žiūrovai kviečiami įsitraukti į šio filmo mūšių veiksmą ir traumas. Kovos atrodo chaotiškos ir įtemptos. Ne vienas žiūrovas teigia: „Niekada taip neprakaitavau per visą filmą, kaip tada, kai žiūrėjau šį pirmą kartą“.

7. „Operacija Argo“ (Argo, 2012)

„Operacija Argo“ – tai tikra istorija, kuri atrodo pernelyg absurdiška, kad ja patikėtume. Režisierius Benas Affleckas filme pasakoja apie CŽV agentą, kuris imasi pavojingos misijos išgelbėti šešis amerikiečius, įstrigusius Teherane per JAV įkaitų krizę Irane.

Kadras iš filmo „Operacija Argo“ / Warner Bros. Pictures

1979–ųjų metų lapkričio ketvirtąją vadinamoji revoliucija Irane pasiekia apogėjų. Diplomatinio incidento tarp Irano ir JAV metu islamistų kovotojai šturmuoja JAV ambasadą Teherane ir įkaitais paima 52 amerikiečius. Pasinaudojus kilusiu chaosu, šešiems amerikiečiams pavyksta pasprukti. Jie prieglobstį rado Kanados ambasadoriaus Keno Tayloro namuose. Suprasdamos, kad anksčiau ar vėliau bėgliai visgi bus surasti ir, greičiausiai, nužudyti, Kanados ir JAV vyriausybės pagalbos kreipiasi į CŽV, kuri savo ruožtu šią sudėtingą operaciją paveda savo labiausiai patyrusiam įkaitų išlaisvinimo specialistui agentui Tony Mendezui. (Gediminas Jankauskas)

Mendezas pasiūlo neįtikėtiną planą, kaip minėtus šešis amerikiečius saugiai išgabenti iš šalies – apsimesti kino kūrėjų komanda, tvirtinančia, kad Iranas su savo kalnais ir druskos ežerais yra ideali vieta fantastikos filmui „Argo“, kuri pradeda filmuoti viena Holivudo kino studija. (Gediminas Jankauskas)

Affleckas išties suspindi tikromis istorijomis paremtuose filmuose, ir „Operacija Argo“ nėra išimtis. Istorinis trileris pasižymi intensyvumu, dideliais planais ir rizikomis, kai ant kortos statoma gyvybė ir mirtis, todėl žiūrovai buvo priversti nuo įtampos net kvapą sulaikyti.

6. „Neapdoroti deimantai“ (Uncut Gems, 2019)

Adamas Sandleris neįtikėtinai puikiai vaidina kriminaliniame trileryje „Neapdoroti deimantai“. Sandleris vaidina sėkmingą ir charizmatišką Niujorko juvelyrą, kurio priklausomybė nuo azartinių lošimų priveda jį prie bėdų ir priverčia jį grumtis, kad išliptų iš priklausomybių ir išgyventų.

Kadras iš filmo „Neapdoroti deimantai“ / A24

„Neapdorotų deimantų“ siužeto centre – didelis uolienos luitas, iškirstas Etiopijos rūdynuose ir nelegaliais keliais pasiekęs Niujorką. Būtent šis, anot specialistų, „dinozauras“, patenka į Hovardo Ratnerio rankas. Filmas net prasideda gražiais kadrais, kai kamera tiesiog „neria“ į uolienoje įaugusius deimantus, kad galėtume pasigrožėti neįtikėtinu gamtos stebuklu – nuostabiais brangakmenių struktūros raštais ir jų pasakiška spalvine gama. Tačiau po kurio laiko suvokiame, kad šį pirmapradės gamtos stebuklą nepastebimai pakeitė visai kitos „vidinės struktūros“ stebėjimas: pro medikų zondą kompiuteryje matome Hovardo Ratnerio storosios žarnos tyrimo rezultatus… (Gediminas Jankauskas)

Netrukus paaiškės, kad Hovardas turi rimtų problemų ne tik su sveikata. Kur kas didesni pavojai su neprognozuojamomis, bet tikrai rimtomis pasekmėmis, vyro tykoja jo profesinėje veikloje. Mat jis yra stipriai prasiskolinęs tiems, kurie nemėgsta „nemokių“ draugų ir bet kuriuo metu gali pas juos pasiusti „gorilomis“ vadinamus smogikus, kurie diplomatiniais sugebėjimais tikrai nepasižymi. Atrodytų, kad į Hovardo rankas patekusi neapdorota brangakmenių kolekcija turėtų išspręsti visas komplikuotas vyruko problemas. Bet, sprendžiant iš nieko gera nelemiančių pradinių signalų, „Neapdoroti deimantai“ neturėtu būti dar viena holivudinė neįtikėtinos sėkmės istorija. (Gediminas Jankauskas)

Nuo pradžios iki pabaigos žiūrovai nebuvo tikri, ar jie mėgsta Sandlerio personažą, ar jo nekenčia ir nori, kad jis žlugtų. Daugelis žiūrovų sutinka, kad „Neapdoroti deimantai“ – toks intensyvus ir pripildantis juos nuolatinio nerimo viso filmo metu.

5. „Diunkerkas“ (Dunkirk, 2017)

Genialaus režisieriaus Christopherio Nolano epinis Antrojo pasaulinio karo filmas „Diunkerkas“. Per ilgą ir sunkų mūšį su Vokietijos pajėgomis sąjungininkų kariai iš Belgijos, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos bando evakuoti Diunkerko miestą.

Kadras iš filmo „Diunkerkas“ / Warner Bros. Pictures

Diunkerko apsuptis ir gelbėjimo operacija „Dinamo“ – vienas herojiškiausių ir žiauriausių II pasaulinio karo istorijos puslapių. 1940 m. gegužės pabaigoje netoli Belgijos esančio Prancūzijos miesto Diunkerko paplūdimiuose nacių kariuomenė apsupo Sąjungininkų pajėgas, sudarytas iš britų, prancūzų, kanadiečių, lenkų, belgų ir olandų karių. Gelbėjimo operacijos metu nuo gegužės 26 iki birželio 4 dienos pavyko evakuoti 338 226 karius. Tačiau per nacių oro ataką taip pat buvo išžudyta apie 290 000 prancūzų ir apie 68 000 britų kareivių – neskaitant kitų Sąjungininkų aukų bei daugiau nei tūkstančio žuvusių civilių. (Gediminas Jankauskas)

Christopheris Nolanas „Diunkerke“ apsieina be šio labai svarbaus operacijos dalyvio. Pats režisierius filmą vadino ne kariniu kinu, o istorija apie išgyvenimą. Todėl filme labai nedaug personažų, kurie vadinami vardais ir kuriems scenaristai nepagailėjo gilesnių charakterių. Užtai panikos jausmą, apėmusį karių minias, žiūrovas pajunta iš karto: čia visi susilieja į bendrą neviltin pakliuvusių žmonių portretą. (Gediminas Jankauskas)

Ir kurdamas „Diunkerką“ režisierius stengiasi kiek galėdamas atsisakyti linijinio pasakojimo būdo. Visą siužetą jis padalina į tris dalis: savaitę laiko apsiaustame paplūdimyje vykstančius įvykius, vieną dieną trukusį reportažą iš nedidelio civilio katerio ir vienos valandos įvykių panoramą, pamatytą iš karinio naikintuvo kabinos. Artėjant finalui visos trys pasakojimo linijos artėja viena prie kitos. (Gediminas Jankauskas)

Filmas sulaukė daugybės apdovanojimų, tapo daugiausiai uždirbusiu Antrojo pasaulinio karo filmu, o kai kurie kritikai net pavadino jį vienu geriausių visų laikų Antrojo pasaulinio karo filmų. Filme „Diunkerkas“ beveik be perstojo vyksta veiksmas ir tvyro įtampa, žiūrovai prikaustyti prie ekrano, o jų širdys daužosi. Keli žiūrovai teigė, kad tai tarsi dviejų valandų nerimo priepuolis, kuriam pasibaigus džiaugiesi, kad jį patyrei.

4. „Free Solo“ (2018)

Kartais tikrovė būna kur kas intensyvesnė nei bet kokia išgalvota drama, ir būtent tai įrodo dokumentinis filmas „Free Solo“. Filme rodoma profesionalaus alpinisto Alekso Hannoldo kelionė, kai jis bando pirmą kartą laisvai savarankiškai įkopti į El Kapitaną – 900 m vertikalią uolą Josemitų nacionaliniame parke.

Kadras iš filmo „Free Solo“ / National Geographic Documentary Films

Daugybę apdovanojimų pelniusio dokumentinių filmų režisieriaus E. Chai Vasarhelyi ir pasaulinio garso fotografo bei alpinisto Jimmio Chin’o filmas „Free Solo“ – tai stulbinantis, intymus ir nenuobodus alpinisto Alexo Honnoldo portretas, kuriame jis ruošiasi įgyvendinti savo gyvenimo svajonę – įkopti į garsiausią pasaulyje uolą – 900 m aukščio El Kapitaną uolą, be virvės ir jokių apsaugų.

Honnoldo įkopimas į šią viršūnę, kuris laikomas vienu didžiausių sportinių žygdarbių, nustatė aukščiausią standartą: tobulybė arba mirtis. Sėkmingai įveikęs šį iššūkį, Honnoldas įrašė savo istoriją į žmonijos pasiekimų metraštį. Šis dokumentinis, tai įtampos kupinas trileris, ir įkvepiantis portretas sportininko, kuris pranoko mūsų dabartinį supratimą apie žmogaus fizines ir psichines galimybes. Tai – žmogaus dvasios triumfas.

Dokumentiniame filme didelis dėmesys skiriamas tam, kad žiūrovai stebi labai realią gyvybės ar mirties situaciją. Pavojus, kurį Hannoldas prisiima, aiškiai matomas, ir to pakanka, kad visi sulaikytų kvapą, laukdami, kaip viskas pasibaigs.

3. „Septyni“ (Se7en, 1995)

„Kas yra dėžutėje?“ Tai klausimas, kuris persekiojo žiūrovus po filmo „Septyni“ peržiūros. Filme, kuriame vaidina Morganas Freemanas ir Bradas Pittas, pasakojama apie du detektyvus, kurie lenktyniauja, kad sustabdytų serijinį žudiką, žudantį žmones pagal septynias mirtinas nuodėmes.

Kadras iš filmo „Septyni“ / New Line Cinema

Mažame miestelyje, kur nuolat pliaupia lietūs, viena po kitos įvykdomos kelios brutalios žmogžudystės. Visus nusikaltimus sieja tik neregėtas žiaurumas ir prie lavonų krauju užrašyti žodžiai „Apsirijimas“, „Godumas“, „Puikybė“. Dviem bylą tiriantiems detektyvams Viljamui Somersetui (akt. Morganas Freemanas) ir Deividui Milsui (akt. Bradas Pittas) greitai taps aišku, kad kažkas pasiryžo kovoti su septynių mirtinų nuodėmių platintojais. Tik kas šis paslaptingas „angelas naikintojas“? Atsakymą padiktuos ne tik dedukcija, bet ir klasikinės literatūros šedevrai – Dantės „Dieviškoji komedija“, Geoffrey Chaucerio „Kenterberio istorijos“ ir Johno Miltono „Prarastasis rojus“. (Gediminas Jankauskas)

Pakeliui į šokiruojančią atomazgą žiūrovams primenamos ir septynios didžiosios dorybės. Beje, ne pro šalį būtų priminti, kad magišką skaičių „septyni“ kinematografininkai itin mėgsta. (Gediminas Jankauskas)

Filmui įsibėgėjant ir didėjant pavojui, įtampa tik stiprėja ir net baigiasi įtempta ir nerimą keliančia pabaiga. Šio kriminalinio trilerio neįmanoma nelaikyti įtemptu, o daugybė žiūrovų sutinka, kad jis išlieka vienas įtempčiausių, kokius jiems yra tekę matyti.

2. „Skambutis“ (The Ring, 2002)

2000–ųjų pradžioje „Skambutis“ tapo kultine siaubo popkultūros dalimi. Pagal japonų filmą ir romaną adaptuotame filme pasakojama apie žurnalistę, kuri pradeda tirti paslaptingą vaizdo įrašą, kuris po septynių dienų nužudo savo žiūrovus.

Kadras iš filmo „Skambutis“ / DreamWorks Pictures

Reičelė Keller – žurnalistė, tirianti vaizdo įrašą, kuris galimai pražudė keturis paauglius (tarp jų ir jos dukterėčia Keitė). Apie šią kasetę sklando miesto legenda: žiūrovas mirs praėjus septynioms dienoms po jos peržiūros. Jei legenda teisinga, Rachelė turės kovoti su laiku, kad išgelbėtų savo sūnaus ir savo pačios gyvybę.

Per Keitės laidotuves jos motina paprašo sesers Reičelės ištirti dukters mirtį ir išsiaiškinti kas nutiko. Reičelei sužinojus, kad visi Keitės draugai žuvo keistuose nelaiminguose atsitikimuose lygiai tuo pačiu metu ir tą pačią naktį, kaip ir jos dukterėčia, ši imasi darbo. Reičelė nuvyksta į viešbutį, kuriame Keitė ir jos draugai žiūrėjo juostą. Ji ją randa ir peržiūri, joje yra daugybė keistų ir bauginančių vaizdų. Tada suskamba telefonas ir balsas sušnabžda: „Septynios dienos“.

Reičelei tiriant šį įvykį ir knaisiojant praeitį, aiškinantis, kaip kas kur ir kodėl, įvyksta daug keistų ir paranormalių įvykių. Dabar ji ir jos sūnus drauge bando atsikratyti žudančios kasetės prakeiksmo… ar jiems pavyks?

Filmas privertė žiūrovus jausti įtampą kiekvieną akimirką, o septynias dienas po to, kai jį pažiūrėjo, daugelis gyveno baimindamiesi bauginančio skambučio. Antgamtiniai gąsdinimai kartu su psichologiniais aspektais, regis, viską dar labiau sustiprino. Žiūrovai teigia, kad visą filmą jautėsi taip, tarsi jų kūnas būtų „užspaustas“.

1. „Atkirtis“ (Whiplash, 2014)

Pasiruoškite pajusti greitą būgnų ritmą filme „Atkirtis“. Milesas Telleris vaidina ambicingą būgnininko specialybės siekiantį studentą, kurį iki kraštutinumų spaudžia piktnaudžiaujantis instruktorius, kurį vaidina J. K. Simmonsas, už šį vaidmenį pelnęs „Oskarą“ už geriausią antraplanį vaidmenį.

Kadras iš filmo „Atkirtis“ / Sony Pictures Classics

Andrewsas Neymanas yra ambicingas jaunas džiazo būgnininkas turintis tik vieną tikslą – pasiekti aukštumų rytų pakrantėje esančioje muzikos konservatorijoje. Dėl nesėkmingos tėvo, kaip rašytojo karjeros, Andrewsas labiau už viską nori tapti geriausiu. Konservatorijoje džiazo ansambliui vadovauja instruktorius Terence‘as Fletcheris, kuris garsus ne tik savo talentu mokyti, bet ir siaubą keliančiais metodais. Fletcheris pastebi Andrewso gabumus ir perkelia šį karjeros siekiantį būgnininką į savo grupę, tokiu būdu amžiams pakeisdamas jaunuolio gyvenimą. Andrewso užsidegimas pasiekti tobulybės gretai tampa tikra manija, o nuožmaus mokytojo spaudimas vyruką pastato ne tik ant savo gebėjimų, bet ir sveiko proto ribų.

Šis dramatiškas filmas apie užsispyrusį būgnininką pelnė 3 Oskarus ir vieną Auksinio Gaublio apdovanojimą. Iš pradžių niekas netikėjo Damieno Chazelle‘o idėja. Bet vėliau jis nufilmavo įžymųjį filmą „Kalifornijos svajos“: muzikinį trilerį, kuris, atrodė, neturi jokios ateities. Prodiuseriai manė, kad bandyti suprasti painius 19-mečio būgnininko ir džiazo grupės lyderio santykius žiūrovams nebus įdomu.

Psichologinė drama apie menininkus galbūt ne visada yra akivaizdus pasirinkimas, kai kas nors galvoja apie intensyvumą, tačiau „atkirtis“ jo turi su kaupu. Įtampa nuolat auga viso filmo metu, palikdama daugelį žiūrovų nerimastingus ir įsitempusius.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: