Pexels.com archyvo nuotr.

Paskutiniu metu labai daug diskutuojama apie viešuosius pirkimus. Taryba stengiasi vis labiau lengvinti sąlygas, kad ne tik didieji, tačiau ir vidutiniai bei mažesni verslai teiktų savo kandidatūras, didintų konkurenciją ir tuo pačiu padėtų pirkimo vykdytojams gauti kuo geresnius pasiūlymus, kurie skirti racionaliam mokesčių mokėtojų paskirstymui. Tiesa, dalyvavimas viešuosiuose pirkimuose reikalauja praktikos. Antrą, trečią kartą teikiant pasiūlymą vykdytojui – viskas tampa kur kas paprasčiau, juolab, didėja tikimybė laimėti, tad bandyti tokiu atveju, kai atitinkate keliamus reikalavimus – verta.

Žinoma, kuo anksčiau sužinosite apie organizuojamus konkursus – tuo daugiau laiko jiems pasiruošti bus. Taip pat, ne tik patrauklaus pasiūlymo pateikimui, tačiau ir kontaktų užmezgimui, kurie didina pergalės tikimybę. Patogu pasinaudoti internetinėmis platformomis, kurios skirtos asmeniniam konkursų pateikimui pagal BVPŽ kodus. O jie padeda „atsekti“, kurie pirkimai pagal klasifikaciją – atitinka Jūsų verslo specifiką.

BVPŽ kodai – padeda greičiau rasti tinkamus pirkimus

BVPŽ klasifikatorius suskirsto verslus pagal tam tikras charakteristikas, kurios padeda verslui paprasčiau rasti konkursą, kuris atitinka jo pobūdį. Tai, pirmiausia, padeda sutaupyti daug laiko, o antrą – tikslingai analizuoti ir lyginti tik tuos pasiūlymus, kurie atitinka galimybes. Juk tikrai ne visi organizuojami konkursai, kurie atitinka BVPŽ kodą – verti dėmesio. Gavus tikslinius variantus reikia juos analizuoti ir teikti savo kandidatūrą tik tokiu atveju, kai tiekėjas yra ramus, kad keliamus reikalavimus jis atitinka ir tuo pačiu gali pateikti reikalingus dokumentus, kurie yra būtini pajėgumų ir kitų niuansų įrodymui. Tiesa, tais atvejais, kai tiekėjas neatitinka keliamų reikalavimų, tačiau yra tikras, kad paslaugas, prekes arba darbus galės suteikti – jis visada gali remtis subrangovais, kurių tikslas – padėti įgyvendinti pirkimuose keliamus reikalavimus.

Pirkimų tikslas – skaidrumas

Lietuvoje naudojamas BVPŽ klasifikatorius yra toks pat kaip ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Tai reiškia, kad priskyręs sau tinkamą klasifikatorių – galite dalyvauti ne tik nacionaliniuose, tačiau ir tarptautiniuose konkursuose, kurie dažniausiai išsiskiria savo verte. Vėlgi, tokios galimybės, kaip ir mūsų šalyje, yra propaguojamos tam, kad kuo daugiau įmonių teiktų savo pasiūlymus, tai didintų konkurencingumą ir galiausiai – skaidrumą, kurio siekia visos demokratinės valstybės.

Nuo 2006-ųjų metų, kai atsirado toks kodų klasifikavimas, savo veiklos priskyrimas kuriam nors tapo būtinas, taigi šiais laikais BVPŽ kodų naudojimas yra reikalavimas, o nepageidavimas. Pergyvenama, kad rasti tinkamiausią kodą yra sunku, kadangi tai remiasi tam tikra specifine klasifikacija. Ar tiesa? Ne, kadangi internetiniame puslapyje nurodomi kodai apibūdina tik sutarties rūšį bei papildomą kiekybinę informaciją, kurią reikia žinoti vykdytojams. Jie pateikiami pagrindiniame ir papildomame žodyne, kuriuose šiuo metu yra daugiau nei 8 000 skirtingų kodų, kuriems galite priskirti savo veiklą.

Kiekvienas kodas susideda iš 9 skaitmenų struktūros, o kiekviena kombinacija atitinka tam tikrą informaciją. Pavyzdžiui, pirmi du skaitmenys nurodo kategorijas, kiti šeši detaliau nurodo klasifikavimo lygius, o pats paskutinius skaitmuo detalizuoja anksčiau pateiktus 8 skaičius. Jeigu vis tiek skamba labai sudėtingai – tokiu atveju siūlome pasinaudoti pagalba, kurią teikia Viešųjų Pirkimų tarnyba arba kiti specializuoti verslai, kurie rūpinasi, kad tiekėjų dalyvavimas viešuosiuose konkursuose būtų kuo paprastesnis ir konkretesnis.

Tinkamas pasirengimas pirkimui

Tik tokiu atveju, kai BVPŽ kodas yra žinomas – galima imtis tolimesnių žingsnių, kurie skirti tinkamam pasirengimui pirkimuose.

Pasiruošimas pirkimui remiasi į keturis pagrindinius žingsnius, kurie padeda sistemingai susirinkti reikalingą informaciją ir tuo pačiu teikti kandidatūrą.

1. Analizuokite pirkimo vykdytojų teikiamus pasiūlymus ir pasirinkite tuos, kurių keliamus reikalavimus galite atitikti.

2. Detaliau analizuokite smulkmenas ir tuo pačiu kilus neaiškumams – būtinai  teikite užklausas vykdytojams.

3. Ruoškite jiems pasiūlymą raštu, kurio tikslas – konkuruoti su kitais verslininkais.

4. Gavus patvirtinimą dėl laimėjimo – paruoškite reikalingus dokumentus, kurie įrodo Jūsų pajėgumus ir iškeltus kvalifikacinius reikalavimus.

Kuomet jau tiksliai žinote, koks yra Jūsų BVPŽ kodas – konkurso paieškos tampa kiek paprastesnės. Visgi, jeigu jos bus vykdomos per CVP IS sistemą – vis tiek teks skirti nemažai laiko lyginimui, vertinimui ir kodų detalizavimui, kai to galima išvengti tikslingai pasirinkus įmonę, kuri gali asmeniškai elektroniniu paštu atsiųsti tik tuos konkursus, kurių keliamus reikalavimus Jūs atitinkate. Tai padeda sutaupyti daug laiko. Tokiu atveju teliks smulkmeniškai detalizuoti tuos kelis arba kelioliką (priklausomai nuo Jūsų verslo sferos) pasiūlymus, kuriems galite bandyti teikti savo kandidatūrą.

Suprantama, kad paklausesnės sferos, kaip kad statybų – gauna kur kas daugiau pasiūlymų, o ne tokios populiarios – kaip kad socialinių tinklų valdymo paslaugos – mažiau. Tačiau daugiau nebūtinai reiškia geriau, kadangi kiekviename konkurse yra keliami tam tikri reikalavimai, kuriuos reikia atitikti. Ir tiekėjas turi įvertinti – ar jis bus pajėgus tai padaryti. Taip pat analizės būdu labai svarbu teikti užklausas, klausimus, kurie gali padėti suprasti tuos akcentus, kurie yra Jums neaiškūs. Klausimų pateikimui yra paskirtas laiko tarpas, dažniausiai jis nurodomas konkurso sąlygose, tad būtinai laikykitės terminų ir jeigu yra neaiškumų – teikite labai glaustus, konkrečius klausimus, kurių atsakymai padės Jums kur kas paprasčiau įvertinti savo galimybes ir nuspręsti, ar verta teikti kandidatūrą.

Gavus atsakymus bei įvertinus savo galimybes – trečiojo etapo metu svarbu  paruošti patrauklų pasiūlymą, kuris sėkmingai konkuruotų su kitais verslais. Šiuo atveju svarbiausias yra konkretumas, detalumas, kadangi pateikiant tokius pasiūlymus, kurie kelia abejones arba dar daugiau klausimų – dažniausiai rizikuojate, kad jis bus paprasčiausiai atmetamas. Dažniausiai konkursuose yra taikomi labai griežti terminai. Ne tik tiekėjams, tačiau taip pat ir vykdytojams, kurie neturi daug laiko smulkmenų vertinimui, tad renkasi tą variantą, kuris yra konkretus, aiškus ir tuo pačiu atitinkantis keliamus reikalavimus.

Kuomet teiksite paraišką dėl dalyvavimo konkurse – nereikia prisegti dokumentų, kurie įrodo, kad esate pajėgus, taip pat, atitinkate keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Tačiau laimėjimo atveju, dar prieš pasirašant sutartį – dokumentacijos pateikimas yra būtinas ir tam taip pat yra paskiriamas terminas. Jeigu nepavyksta pristatyti reikalingų dokumentų – tokiu atveju pergalė yra anuliuojama ir konkursas yra skelbiamas iš naujo. Tačiau suprantama, kad tiekėjo laukia atsakomybė, kadangi buvo prarasta nemažai laiko, o viešuosiuose konkursuose grafikai yra labai griežti. Dažniausiai po to verslas yra įtraukiamas į nepatikimų tiekėjų sąrašą ir ten jo vardas yra „laikomas“ net 3 metus. Taip ribojama tiekėjo galimybė dalyvauti kituose konkursuose, kol iš sąrašų jis nebus pašalintas.

Atsakant į temos keliamą klausimą galime nurodyti, kad sėkmę lemia darbas. Tiksliau, sėkmės čia yra mažai, kadangi tas verslininkas, kuris detalizuoja kiekvieną smulkmeną ir daug dirba – gali džiaugtis ir pergale, kuri žingsnis po žingsnio padės jam plėstis.

Užsakymo Nr. KMC200081

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 

Sponsored video

Taip pat skaitykite: