Galvojate, kad esate malonus žmogus ir didžiuojatės savimi, kad su jumis gana lengva dirbti. Jūsų darbo dienos dažniausiai apsieina be konfliktų bei nuliūdintų žmonių ir jus netgi yra pagyrę dėl draugiškumo.
Įsivaizduokite, kaip nustebtumėte, jei taptų aišku, kad prie gretimo stalo sėdintis žmogus visiškai jūsų nekenčia. Jis dūsauja ir varto akis, kai ateina jūsų eilė pasidalinti savo idėjomis, sunerimsta, kai kalbate susitikimuose, ir kai tik jūs dviese laukiate lifto, jis nusprendžia lipti laiptais žemyn – visus 9 aukšus. Visais tikslais, atrodo, jis aktyviai veikia prieš jus.
Tad įdomu, kas vyksta? Jūsų žiniomis, nepadarėte nieko tokio, kas galėtų jį nuliūdinti. Todėl kyla klausimas, kodėl jis elgiasi taip, kad padarytų jūsų darbinius santykius kuo sunkesnius? Ir kaip galite tapti jo geriausiu draugu?
Atsakymas – negalite. Žmogiška prigimtis – norėti patikti visiems, tačiau žinome, kad biuras, kuriame visi puikiai sutaria – visiška fantazija. Visgi labai svarbu mokytis efektyviai dirbti su žmonėmis, netgi jei jie nėra didžiausi jūsų gerbėjai.
Taigi pateikiame keletą žingsnių, kuriuos galite atlikti, kad žinotumėte, kaip elgtis su bendradarbiu, kuris, atrodo, jūsų nekenčia. Atskleisime, jog juose nėra nei rėkimo, nei dramatiškos priešpriešos.
1. Atsitraukite
Kai išsiaiškinate, jog kažkas biure jūsų nemėgsta, pirmiausia galite daug galvoti apie savo draugystę, kol surasite atsakymus. Ką jis ar ji turi prieš jus? Ar padarėte ką nors įžeidžiančio? Visi jus mėgsta, tad kokios jos problemos?
Tačiau kad ir kaip norėtųsi analizuoti, būtų geriausia, jei atsitrauktumėte ir giliai įkvėptumėte, o ne iš karto pradėtumėte veikti. Žinoma, niekas negali jūsų kaltinti už tai, kad norite suprasti situaciją, tačiau svarbu suvokti, kad žmonių jausmai ne visada būna logiški. Todėl samprotavimas, kodėl šis žmogus jūsų nemėgsta, gali neturėti prasmės.
unsplash.com archyvo nuotr.
2. Priimkite tai
Būtų puiku, jei absoliučiai visi jus mėgtų, bet jau žinote, kad tai nėra realu. Prisiminkite, kad net ir prieš Motiną Teresę buvo nukreipta pakankamai negatyvumo ir kritikos.
Geriausia, ką galite padaryti dėl savo paties sveiko proto ir profesionalumo – priimti faktą, kad šis žmogus niekada nepradės kurti jūsų gerbėjų klubo. Turėtumėte ieškoti būdų, kaip bendradarbiauti darbo projektuose be piktų ginčų ir nepatogios įtampos, tačiau nėra taisyklių, kuriose teigiama, kad jūs turite būti geriausiais bičiuliais už biuro ribų.
Kuo greičiau susitaikysite su tuo, kad bendradarbis jūsų nemėgsta, tuo geriau jums bus. Galų gale jūsų dėmesys turėtų būti sutelktas į puikų darbo atlikimą, o ne į jo ar jos minčių keitimą apie jus.
3. Nuspręskite savo veiksmų kryptį
Kitas žingsnis – nuspręsti, ar biure tvyranti įtampa reikalauja tolimesnių veiksmų ar ne. Ar reikia apie kažką pasikalbėti? Ar geriau, kad jus paliktų vieną?
Jei tai, kaip bendradarbis jūsų nemėgsta, apsiriboja keliomis pašaipiomis šypsenomis ir subtiliais akių vartymais, geriau būtų nustoti apie tai galvoti ir judėti toliau. Kartais priešprieša su jūsų kolega gali iš tikrųjų tik padidinti įtampą ir paskatinti dar labiau įtemptus santykius.
Vis dėlto jei jūsų bendradarbis akivaizdžiai jūsų nemėgsta ir tai jums trukdo tinkamai atlikti darbą (arba jei jis turi smiginio lentą su jūsų veido atvaizdu ant jos), kad nuramintumėte atmosferą, reikėtų imtis veiksmų. Kai jūs su bendradarbiu esate vieni, pradėkite nuo tokių paprastų dalykų kaip „Jaučiu tam tikrą įtampą tarp mūsų ir noriu įsitikinti, kad galime bendradarbiauti norint padaryti viską, kas įmanoma, dėl šio projekto. Ar aš darau ką nors, kas tau trukdo?“
unsplash.com archyvo nuotr.
Galbūt jūs iš tikrųjų darote kažką, kas trukdo bendradarbiui, ir apie tai net nepagalvojote, kol jis to nepasakė. Arba tiesiog neįmanoma jūsų kolegos paskatinti būti draugišku su jumis. Bet kuriuo atveju jūs žinosite, jog padarėte viską, kad sušvelnintumėte situaciją.
Tačiau jei jūsų santykiai pasiekia tašką, kuriame jie – visiškai neproduktyvūs, galbūt metas kviesti pastiprinimą ir plačiau nagrinėti problemą. Jeigu reikia, kreipkitės į savo vadybininką, kad paaiškintumėte problemas, su kuriomis susiduriate, ir kaip jos trukdo jūsų produktyvumui. Tada problemos nagrinėjimą perims vadybininkas ir galės nuspręsti, kaip geriausiai susitvarkyti su situacija. Kartais, kad ir kaip stengtumėtės, negalima laikyti problemos tarp dviejų žmonių.
4. Būkite brandesniu
Nepaisant to, ar nuspręsite kreiptis į savo bendradarbį ar ne, svarbu, jog visada elgtumėtės profesionaliai, kad ir kaip labai norėtumėte būti pasyviai agresyviu.
Negalite valdyti kiekvieno žmogaus jausmų ar veiksmų, bet galite kontroliuoti savo reakciją į juos. Todėl būkite morališkai teisingu ir visada elkitės su tuo žmogumi pagarbiai ir sąžiningai. Buvimas brandesniu tikrai gali pareikalauti pastangų – ypač jei kolega jus provokuoja ir dar labiau viską apsunkina. Kad ir kaip sudėtinga tai būtų, tai – geresnis pasirinkimas.
Idealiame pasaulyje visi jus dievintų ir šokinėtų iš džiaugsmo, gavę galimybę su jumis dirbti. Deja, jūs žinote, kad ne visada tai būna tiesa.
Situacijos, kai reikia bendradarbiauti su žmonėmis, kurių geriau, jog aplink jus nebūtų – neišvengiamos, todėl svarbu išmokti su tuo susitvarkyti. Paverskite šiuos patarimus veiksmais, kad nuslopintumėte įtampą darbe ir dar atliktumėte savo darbą. Galite patausoti susierzinusį akių vartymą laikui po darbo.
Taip pat skaityite: 10 ženklų, kad susitikinėjate su psichopatu