Šią vasarą žiūrovus, kuriems patinka siaubo filmai, „Išvarymo“ frančižė lepina išleisdama dar vieną pavojingos lėlės Anabelės istoriją. Liepos 12 dieną kinuose startavęs siaubo filmas sulaukė daug skirtingų atsiliepimų. Skirtingai nei prieš tai išleistoji 2-oji lėlės istorija, „Anabelė 3“ sulaukė pozityvesnio kirtikų vertinimo bei liaupsų.
Šį kartą Gary Dauberman debiutavo kaip režisierius, parašęs bei režisavęs trečiąją Anabelės dalį. Šis režisierius kino pasaulyje spėjo pasižymėti savo darbu bei kūryba „Išvarymo“ frančizės filmuose („Anabelė 1“, „Anabelė 2“), o šį kartą vadžias perėmęs režisieriaus naujose pareigose, atliko išties įspūdingą debiutą. Jau nuo 2014 metų „Išvarymo“ frančizėje besidarbuojantis režisierius Gary puikiai išmanė personažus, pačios istorijos esmę bei svarbiausia – ką nori matyti auditorija.
Jau atidarymo scenoje iškarto išvystame garsiuosius Edą bei Loreną Vorenus (aktoriai Vera Farminga ir Patrick Wilson), tačiau šie filme pasirodo pakankamai retai, nes šį kartą dėmesio centru tampa jų dukra Džiudė (aktorė Mckenna Grace). Vorenai būna išvykę iš namų, tad prižiūrėti rūsyje paslėptą siaubo „fermą“ tenka jaunajai Džiudei. Tiesa, Džiudė atlieka puikų darbą vaidyboje, pasak kino kritikų Mckenna labiausiai išsiskyrė iš „Išvarymo“ frančizės jaunųjų aktorių, sugebėdama geriau perteikti siaubą žiūrovams. Dvi aukles vaidinusios Madison Iseman bei Katie Sarife savo šypsenomis bei nepriekaištinga vaidyba taip pat nudažė filmą šviesesnėmis spalvomis. Katie yra taip pat pasižymėjusi seriale „Išrinktieji“ bei filme „Jaunoji žvaigždė, o išvaizdžioji Madison atliko Bethany Walker vaidemnį filme „Džiumandži: sveiki atvykę į džiungles“.
Vos prasidėjus filmui Voren‘ai duoda žiūrovams paragauti siaubo skonio, kuris vėliau persmelks jaunąją Džiudę bei ją prižiūrinčias aukles. Lorenos dukra Džiudė yra persekiojama tokio pačio likimo, kaip ir jos mama, matydama mirusias dvasias.
Lėlė Anabelė – taitikras velnio įsikūnijimas, kurį Voren‘ų šeima gabena namo, tam, jog izoliuotų kunigo pašventintoje, stiklinėje spintoje. Tačiau spintoje lėlė ilgai neužsib8na, nes auklė Daniela lydima smalsumo susisiekti su mirusia tėčio siela, išlaisvina siaubo kupiną lėlę. Blogio kupina lėlė apsėda auklę bei ima kelti neapsakomą sumaištį namuose, vienintelis būdas sustabdyti pragarą primenančius įvykius – sugrąžinti lėlę atgal į pašventintą spintą.
Filme naudojami kostiumai bei dekoratyvinės priemonės taip pat gana įspūdingos. Tolimesnėje filmo eigoje rodomas velnio paveiklas nesukelia pigaus ar nuvalkioto animacinio efekto įspūdžio. Filmavimo komandos indėlis taip pat buvo ryškiai pastebimas, puikiai nufilmuotos scenos vietomis leido žiūrovams pasijusti pačiame veiksmo epicentre.
Kalbant apie staigaus siaubo momentus, kitaip dar žinomus kaip „jump scares“, tai šiuo atvėju režisierius nepersistengia. Staigaus siaubo momentų filme nėra ypatingai daug, o gal net ir šiek tiek trūksta. Tačiau tame galima įžvelgti ir pozityvą, filmas nėra perkimštas juoką keliančiais staigaus siaubo momentais, kurie filmo eigoje dažniausiai atsibosta bei nebegąsdina. Trečioje Anabelės sagos dalyje siaubas yra naudojamas saikingai bei suplanuotai, taip išskiriantis šį siaubo filmą nuo eilinių bei banalių nūdienos filmų.
Nors filmas ir nėra prikimštas siaubo momentų, tačiau tikrai yra vertas „Išvarymo“ frančizę sekančių siaubo fanatikų dėmėsio. „Anabelė 3“ yra puikus režisieriaus Gary debiutinis kūrinys, kuris neabejotinai sukurs tolimesnių „Išvarymo“ frančizės serijų ateityje. Filmas yra tinkamas ir jaunesniajai auditorijai, jis nėra perkimštas vulgarių keiksmažodžių, kurie daugumą šių dienų siaubo trilerių paverčia tiesiog banaliais.
Taip pat skaitykite: Košmaras dienos šviesoje – siaubo filmas „Saulės Kultas“