Parkwood/Columbia/Sony išleisto albumo "Act ll: Cowboy Carter" Beyoncé viršelis

Kai išgirstame kantri muziką, galvoje greičiausiai išvystame vyrą sėdintį šalia savo fermos, apsimovusį numylėtus kaubojiškus batus, skrybelę ir rankose laikantį gitarą. Retu atveju galvoje iškiltų juodaodės moters vaizdinys sėdint ant supamos kėdės ir traukiant dainas apie  kasdienes gyvenimo problemas, o ypač kai ta moteris galėtų būti pati Beyoncė. 

Nėra paslaptis, kad Pop muzikos karalienė Beyonce yra žinoma ne vien dėl savo stulbinamos dainininkės karjeros, bet ir dėl socialinio aktyvizmo. Albumai, tokie kaip „Lemonade“, nagrinėja rasių, tapatybės ir ištvermės temas. Beyoncé įkvepia žmonės per savo muziką kovoti už lyčių lygybes bei juodaodžių teises. Tad nenuostabu, kad iš pietų Amerikos kilusi aktyvistė, sulaukusi kritikos po 2016 metais įvykusių kantri muzikos asociacijos apdovanojimų pasirodymo davė kirtį visai kantri muzikos industrijai išleisdama „Cowboy Carter“ albumą. O pats pavadinimas „Cowboy Carter“ yra įkvėptas originalių juodaodžių kaubojų iš Amerikos Vakarų. Personažas simbolizuoja „vakarietišką tvirtumą“, kurį demonstravo juodaodžiai kaubojai, siekiant atgauti žodžio „kaubojus“ prasmę.

2016 metais Atlikdama dainą „Daddy Lessons“ kartu su Dixie Chicks (dabar žinomomis kaip The Chicks), grupe, atlikėja susilaukė tradicinių kantri gerbėjų prieštaravimų, nes kai kurie manė, kad jos dalyvavimas buvo netinkamas, nes ji nėra baltaodė. Ši reakcija atskleidė įtampą tarp kantri muzikos atlikėjų, kuris istoriškai buvo dominuojamas baltųjų, nepaisant to, kad jo šaknys giliai siekia juodaodžių muzikines tradicijas. Ankstyvąjai kantri muzikai įtaką darė bliuzas, gospelas ir liaudies muzika, didelė dalis jų kilo iš juodaodžių muzikantų. Tokie atlikėjai kaip Charleis Pridas ir DeFordas Beilis labai prisidėjo prie kantri muzikos vystymosi, tačiau jų palikimas dažnai nustelbtas baltųjų atlikėjų.

 

Nors būta nuogastavimų, kad pop karalienė šiuo albumu užgoš visus juodaodžius atlikėjus ir jų kantri muziką, tačiau jie nepasitvirtino. Atlikėjų peržiūros pradėjo kilti, kartu su jais ir kvietimai dalyvauti įvairiuose koncertuose. Taip pat tai paskatino kitus atlikėjus prisidėti prie šio judėjimo. Šių metų GRAMMY apdovanojimuose atlikėjas Lukas Combas atliko dainą „Fast Car“, kartu su Treise Chapman, kuri ir parašė šią dainą. Daugeliui stebinčiųjų tai buvo jautri akimirka, o pati Treisės Chapman dainos versija sulaukė milijoninių peržiūrų.

Tiesa, Beyonce tikrai nebuvo pirmoji juodaodė moteris dainuojanti kantri muziką, tačiau pirmoji turėjusi galios viską pakeisti. Įrašų studijos ir radijas labai nenoriai priima juodaodžius atlikėjus, o ką jau kalbėti apie moteris. Nors kantri muzikos kompanijos ir neigia esant rasistiškos. Jie tik nori uždirbti pinigus, o statistika, kad daugiausiai klausomi baltaodžiai vyrai, rodo savo. Tačiau prieš 5 metus išleistas Lil Nas X hitas „Old Town Road“ buvo išimtas Billboard iš kantri muzikos TOP. Priežastis tam paprasta – kūrinys nėra pakankamai kantri žanro. Šią problemą atlikėjui išpresti padėjo Bilis Cyrusas, pasiūlęs bendradarbiauti ir kartu įrašti dainos remiksą. Verta paminėti, kad vėliau Lil Nas X buvo pakviestas į „CMA“ apdovanojimus ir netgi vieną laimėjo. Šis įvykis dave peno dikusijoms kaip iš tikrųjų turėtų skambėti kantri daina.

Nors Beyonce ir nėra visiška kantri muzikos atlikėja, tačiau ji padarė didžiulę įtaka visai industrijai ir atlikėjams. Dainininkė priminė visiems žmonėms iš ko yra kilusi kantri muzika, o ypatingai, kad muzika priklauso visiems, nesvarbu kokios tu rasės ar lyties. Dainuoti ar keisti ir eskspermentuoti su dainomis puikiai gali kiekvienas.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: