Filmas „Tikra Meilė“ (True Romance, 1993) režisuotas Tony Scott’o, pagal Quentino Tarantino scenarijų, tai romantiška kriminalinė drama, kurioje jaučiamas Tarantino būdingas stilius – tamsus humoras, išskirtiniai dialogai ir aistra popkultūrai. Filmas sulaukė didelio kritikų pripažinimo ir net šiais laikais yra laikomas kultiniu filmu.
„Tikra Meilė“ – sulaukė kritikų pripažinimo už išskirtinį scenarijų ir įsimintinus, stiprius dialogus. Tarantino scenarijus ir Tony Scotto režisūra sukuria puikią pusiausvyrą tarp romantiškos istorijos ir brutalaus kriminalinio pasaulio vaizdavimo. Nors filmas buvo finansiškai nesėkmingas kino teatruose, jis per laiką įgijo kultinio filmo statusą ir yra vertinamas kaip vienas iš geriausių Tony Scott filmų bei vienu puikiausių 90-ųjų kino klasikos pavyzdžių.
Istorija pasakoja apie Klarensą (Christianas Slateris), kuklų komiksų gerbėją ir Elvio Presley fanatiką, kuris susitinka Alabamą (Patricia Arquette) – “kietą merginą”. Po trumpų ir intensyvių santykių jie įsimyli, susituokia ir nusprendžia pabėgti, tačiau, prieš tai Klarensas nužudo Alabamos sutenerį Drexelį (Gary Oldmanas) ir pora dar atsitiktinai pavogia narkotikų krovinį. Tai tampa lemtinga klaida, nes jiems pradeda grasinti gangsteriai, todėl Klarensas ir Alabama leidžiasi į pavojingą kelionę per Ameriką ir atsiduria nusikalstamo pasaulio sūkuryje.
Filme trumpai pasirodo žinomi aktoriai, tokie kaip Garis Oldmanas, Bradas Pittas, Dennisas Hopperis, Christopheris Walkenas ir Samuelis L. Jacksonas. Filmo herojus Klarensas Worley, pasižymi kaip paprastas komiksus mėgstantis vaikinas, kuris sutikus savo tikrą meilę, paveiktas jausmų tampa — narsus ir pavojingas. Klarenso meilės objektas — Alabamą Whitman moteris patyrusi sunkaus gyvenimo, ji užsiminėja prostitucija, bet nepaisant sunkumų yra jausminga ir atsidavusi. Būtent šios Alabamos savybės sustiprina Klarensą ir tai tampa jo stiprybės šaltiniu.
Asmuo, kuris pakeičia visą poros likimą yra Drexelis Spivey. Šis personažas – brutalus, ekscentriškas suteneris, kuriam priklauso Alabama, ir jis gauna pinigus už merginos „darbą“. Drexelio mirtis filme yra svarbus aspektas, pakeičiantis visų įvykių eigą. Įvairūs istorijos veikėjai, tokie kaip gangsteriai ir policija sukelia daug kliūčių ir komplikacijų pagrindiniams herojams, bet tai padaro filmą dar įdomesniu, gausiai įnešdami dramos ir tamsaus humoro.
Žiūrint „Tikra Meilė“ galima pajusti, kad Klarenso ir Alabamos santykiai primena pasaką. Tai tokia meilė, kuri nugali kliūtis, kai viskas aplinkui yra pavojinga, bet už tai turi vienas kitą. Pora tikisi atrasti vietą, kur jiems būtų saugu ir galėtų pabėgti nuo savo praeities. Nors filmas turi daug smurto tematikos ir turi daug tikrai žiaurių scenų, šios scenos puikiai kontrastuoja su pagrindinių veikėjų meile, kuri yra švelni.
Kaip gimė „Tikra Meilė“
Filmo žavesys ir išskirtinumas kyla iš scenaristo Quentino Tarantino stiliaus – jo įtaka matoma kiekvienoje detalėje: nuo tamsaus humoro iki popkultūros nuorodų ir dialogų. Tarantino prisimena juostą „Tikra meilė“ kaip savo pirmąjį parašytą scenarijų, kurio kūrimas buvo tarsi kūrybinė Odisėja. Jis nesistengė greitai užbaigti darbo – atvirkščiai, leido sau eksperimentuoti ir mėgautis procesu. Pradinėje scenarijaus versijoje buvo scenos, kurios vėliau tapo kito filmo „Gimę žudyti“ pagrindu. Viena iš įdomesnių detalių yra tai, kad Tarantino scenarijaus rašymo procesas buvo ganėtinai chaotiškas. Pradinė „Tikra Meilė“ versija buvo tikras minčių šuolių kratinys – užrašai, kurie buvo tarsi užplūsti taisymais, klijavimais ir kitomis kūrybinėmis pastabomis.
Roger Avery scenaristas, kuris dirbo, taip pat, su šio projekto kūrybiniu rašymu, buvo vienintelis žmogus, kuris matė pirminę rankraščio versiją, jis padėjo Tarantinui perrašyti scenarijų į aiškesnį kūrinį. Avery ne tik padėjo išversti Tarantino „vištos pėdas“ į scenarijų, bet ir suvaidino svarbų vaidmenį diskutuojant istorijos struktūrą ir veikėjų plėtojimą. Peržiūrėdami scenarijų kartu, jie aptarė kiekvieną smulkmeną, pašalino nereikalingus juokelius ir supaprastino kai kurias scenas. Taip pamažu „Tikra Meilė“ įgavo formą ir tapo tuo, kas šiandien žinoma kaip vienas pirmųjų Tarantino kino kūrinių.
Tarantino kūrybos bruožai
Vienas iš Tarantino kūrybos bruožų – žaisti su laiku ir pasakojimo struktūra. „Tikra Meilė“ scenarijuje scenaristas sumaniai išnaudoja žiūrovų ir veikėjų informovimą. Vienu momentu žiūrovai žino mažiau nei veikėjai, vėliau juos pasiveja, o galiausiai žino kur kas daugiau apie laukiančias grėsmes nei pagrindinė veikėjų pora. Tarantino atskleidė, kad iš pradžių Klarensas buvo parašytas kaip menininkas, kuris atspindi jo paties scenaristo charakterį ir aistrą kūrybai.
Režisierius Tony Scott
Scenaristų Tarantino ir Avery užbaigta galutinė scenarijaus versija atsidūrė „Cinetel“ rankose – tai buvo nedidelė kino kompanija, kūrusi aukštos kokybės „eksploatacijos“ žanro filmus. Kaip dažnai nutinka Holivude, kažkas nugirdo, kad Tarantinas yra Tony Scott’o gerbėjas ir buvusi Scotto asistentė suvedė režisierių su Tarantino. Scottas iš pradžių norėjo režisuoti juostą „Pasiutę šunys“, bet kai sužinojo, kad Tarantino pats siekia įgyvendinti šį projektą, pasirinko „Tikra Meilė“ scenarijų. Taip Scottas perėmė režisieriaus vairą, o Tarantino sąmoningai nusprendė nedalyvauti filmavimo aikštelėje. Pasak jo, jis jautė, kad: „jeigu scenaristas nėra visiškai įtrauktas į filmo kūrimo procesą, geriau visai nesikišti..“. Nepaisant to, kad filmo aikštelėje jam teko palikti savo „kūdikį“ kitų rankose, Tarantino liko patenkintas rezultatu ir „Tikra Meilė“ tebėra vienas jo mėgstamiausių filmų.
Ir nors iš pradžių „Tikra Meilė“ nesulaukė didelės komercinės sėkmės, per dešimtmečius jo vertė augo. Dabar šis filmas laikomas viena stipriausių Tony Scott’o režisuotų juostų, o jo populiarumas įrodė Tarantino talento jėgą bei sugebėjimą kurti įsimintinus filmus su giliomis emocijomis. „Tikra Meilė“ yra filmas, pritraukiantis tuos, kas vertina neįprastą meilės ir nusikaltimo duetą, ir išlieka žiūrovams aktualus bei įkvepiantis.