Kalbai pasisukus apie naujagimius, dažniausiai įsivaizduojame juos gražučius, tobulus, šiltai apkamšytus ir jaukiai įsitaisiusius mamos glėbyje. Prancūzų fotografas Christianas Barthelotas pateikia juos kitoje šviesoje – jo nuotraukose įamžinti vos prieš kelias akimirkas dienos šviesą išvydę kūdikiai, į šį pasaulį atėję po jų mamoms atliktos Cezario operacijos.
Neseniai Paryžiuje demonstruotoje fotografijų serijoje „Cezaris“ (pranc. „Cesar“) naujagimiai nė iš tolo neprimena mielų, šiltus jausmus žadinančių mažų žmogučių. Čia jie – kruvini, pažeidžiami, dar nenukirptomis virkštelėmis. Priešingai, nei įprastos kūdikių fotografijos, Ch. Bartheloto darbai šypsenas sukelia toli gražu ne visiems, juose atsispindi tikrovė, kuri dažniausiai paliekama už gimdymo palatos durų.
Pirmasias fotoserijos nuotraukas menininkas padarė dar 2013-aisiais. Ch. Bartheloto teigimu, idėja fotografuoti po Cezario pjūvio gimusius naujagimius jam kilo išvydus, kaip gimė sūnus. „Kai pamačiau sūnų pirmą kartą, jis buvo kruvinas ir padengtas baltomis gleivėmis“, – sakė menininkas. „Jis buvo tarsi karys, ką tik laimėjęs savo pirmąjį mūšį, tarsi angelas, nužengęs iš tamsos. Koks džiaugsmas buvo išgirstį jį verkiant“.
Fotografuodamas ką tik gimusius naujagimius, Ch. Barthelotas siekė perteikti žmogaus būties primityvumą ir trapumą, įamžinti pirmąjį ką tik į pasaulį atėjusio žmogaus veiksmą. Įgyvendinti projektą fotografui padėjo akušeris Jeanas-Francois Morievnalis, dirbantis ligoninėje, kurioje gimė Ch. Bartheloto sūnus. Nuotraukų autoriui nebuvo lengva įgyvendinti projektą – jis turėjo ne tik mokytis, kaip reikia elgtis operacinėje, bet ir gauti leidimą fotografuoti iš gydytojų ir naujagimių motinų, kurių pradėjo ieškoti tik po 6 mėnesių mokymų. Moterims už dalyvavimą projekte menininkas dovanojo gimdymo metu padarytas nuotraukas – pirmąsias įamžintas naujagimių akimirkas.
Šiandien Ch. Bartheloto fotografijų serijoje „Cezaris“ užfiksuota 40 kūdikių, atėjusių į pasaulį po Cezario pjūvio operacijos. Visi mažieji projekto dalyviai išgyveno.
© Christian Barthelot nuotr.