Organizatorių archyvo nuotr.

2003 m. įmonė „Valve“ išleido skaitmeninę žaidimų platinimo platformą pavadinimu „Steam“. Pirmaisiais metais ji buvo skirta siųstis tokių žaidimų kaip „Counter-Strike“ atnaujinimus, papildomam jų turiniui gauti. Laikui bėgant ir 2005 m. atsiradus „Darwinia“, „Ragdoll Kung Fu“, ši programa tapo tikra internetine parduotuve, o tokie patobulinimai kaip forumas, vertinimo sistema, draugų sąrašas ir bendruomenės išskyrė šią platformą iš konkurentų. Šiomis dienomis „Steam“ gali pasigirti net 16 milijonų aktyvių vartotojų, ir jų skaičius tik auga. Tokios inovacijos kaip „Steam Gift Card“ papildymai, el. piniginė lėmė programos populiarumą, tačiau tai – ne vienintelės priežastys. 

Galimybė žaisti neprisijungus prie programos

Daugeliui gali pasirodyti, kad norint žaisti bet kurį žaidimą per „Steam“, reikia būti prisijungus prie šios platformos. Tai nėra visiška tiesa, nebent bandote žaisti MMO – tokio tipo žaidimui reikia interneto ryšio, nes vienu metu virtualioje erdvėje žaidžia grupės žmonių iš skirtingų pasaulio kampelių.

Jei jūsų el. bibliotekoje esantis žaidimas atsiųstas, įdiegtas į kompiuterį ir bent kartą buvo paleistas – jis gali būti pasiekiamas nepajungus „Steam“. Kai tik įjungiate kompiuterį, galite paleisti programą „Offline“ režimu ir jame išlikti neribotą laiką. Anksčiau tai keldavo keblumų, bet atlikus keletą pakeitimų šis režimas tapo ganėtinai patogus, ypač tiems, kurių interneto ryšys nėra pats geriausias.

Automatiniai atnaujinimai

Naujovės nesibaigė ties „Steam Gift Card“ papildymais ar „Steam Wallet“ funkcija – „Steam Pipe“ beta programa ir automatinis atnaujinimų įrašymas prieinamas kiekvienam vartotojui. Šie naujinimai leidžia įdiegti svarbius žaidimų pakeitimus, pridėti papildomą kūrėjų kurtą turinį ir pašalinti žaidimo metu patiriamus trikdžius.

Seniau tuo atveju, jei žaidimas tinkamai neveikė ir jam reikėjo atnaujinimo, žaidėjai turėjo apsilankyti leidėjo ar kūrėjo svetainėje ir rankiniu būdu atsisiųsti pataisas. Kartais prireikdavo patiems pertvarkyti ar perdėlioti tam tikrus sisteminius failus. Kitaip tariant, tomis dienomis koreguoti kompiuterinius žaidimus buvo tikras galvos skausmas. „Steam“ visa tai pašalino.

Atostogų išpardavimai

Tai – turbūt geriausias šioje platformoje vykstantis dalykas. Kai el. piniginė papildyta „Steam Gift Card“ pinigais, nėra nieko maloniau nei įsigyti visus savo išsvajotus žaidimus už ženkliai mažesnę kainą. Nors „Steam“ ir taip pasižymėjo inovacijomis ir tapo elektroninių žaidimų pardavimų platformų lyderiu, šie išpardavimai tik dar labiau padėjo išsiskirti iš konkurentų.

Jie vyksta keletą dienų per metus, tokių švenčių kaip Kalėdos, kinų Naujieji metai ar net vidurvasaris proga. Kartu rengiami ir mini žaidimai, žaidėjų komandinės rungtynės, kuriose vartotojai kaupia taškus ir turi galimybę laimėti nemokamų žaidimų. Taip pat „Steam“ neretai organizuoja ir specialius žaidimų leidėjų savaitgalius – suteikiamos ypatingos nuolaidos visiems tam tikro leidėjo žaidimams.

„Steam Workshop“

Be „Steam Gift Card“ papildymų ir kitų naujovių, „Valve“ taip pat išsiveržė į priekį įtraukdami vieną nuostabiausių žaidimų modifikavimo išteklių – „Steam“ dirbtuves. Šis internetinis įrankių skydelis suteikia galimybę žaidėjams kurti, modifikuoti ir pasidalinti savo darbais su kitais vartotojais, o jie gali juos išbandyti. Žinoma, tai pritaikoma tik specialiems, „Steam Workshop“ pritaikytiems žaidimams.

Ši funkcija ir yra augančios platformos pagrindas, iš kurio kyla toks atsidavimas „Valve“. Užuot sukūrę DLC (parsisiunčiamo turinio paketų) parduotuvę ir prašę pinigų, jie nusprendė leisti žaidėjams patiems kurti ir modifikuoti norimą žaidimų turinį.

Dirbtuvės leidžia kurti ir išbandyti naujus:

  • žemėlapius,

  • režimus,

  • priešus,

  • misijas,

  • ginklus ir kitus daiktus.

Taip žaidėjai gali susikurti savo norus atitinkančią žaidimų patirtį ir dalintis savo kūrybinėmis idėjomis kartu su bendruomene.

Tai – nemokama paslauga

Tokios funkcijos kaip el. piniginė ar „Steam Gift Card“ papildymai gali sudaryti įspūdį, kad ši platforma yra mokama. Tačiau tai netiesa: čia galima rasti ir lengvai atsisiųsti daug nemokamų žaidimų, laisvai naudotis kitomis programos funkcijomis nieko neišleidžiant. Kad tai nemokama žaidimų platforma – tik didelis privalumas. Ne kiekviena paslauga ar platforma yra ar buvo nemokama naudoti.

Kol 2000-aisiais skaitmeninis platinimas dar nebuvo toks paplitęs, žaidėjai naudojosi tokiomis mokamomis paslaugomis kaip pats pirmasis „Xbox Live“. Jame kai kurie žaidimai buvo nemokami, tačiau galiausiai vis tiek reikėjo mokėti už kitas funkcijas ir didesnę el. biblioteką. Galimybė užsiregistruoti, atsisiųsti ir naudoti „Steam“ nemokant nė cento – išskirtinis konkurencinis pranašumas.

Šis „Valve“ kūrinys iš pradžių buvo tik paprasta platforma, skirta žaidimų platinimui, bet kiekvienais metais gausėjančios inovacijos ir funkcijos iš esmės pakeitė „Steam“ bei jo funkciją. Bendri forumai, galimybė žaisti kartu su draugais, „Steam Gift Card“ papildymai bei kitos naujovės maloniai nustebino žaidėjus ir išpopuliarino šią programą. Dar nė vienas konkurentas nesugebėjo pasiekti tai, ko pasiekė „Valve“ – tai puikiai atspindi vartotojų skaičius.

Užsakymo Nr. KMC200028

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: