Pexels.com archyvo nuotr.

Nuolat modernėjančiame pasaulyje, vienas svarbiausių įrankių verslo augimui yra internetinė svetainė. Profesionaliai sukurta svetainė ne tik taps verslo veidu, tačiau pasitarnaus ieškant naujų klientų.

Lankytojas, užsukęs į Jūsų svetainę gali susidaryti nuomonę per mažiau nei dvi sekundes. Tad kas yra svarbu kuriant ar atnaujinant svetainę? Kaip padaryti gerą pirmą įspūdį vartotojui ir kas padės jį paversti ištikimu Jūsų prekės ženklo ambasadoriumi?

Šiame straipsnyje pasidalinsime svarbiausiais internetinės svetainės elementais, kurie padės ženkliai sumažinti lankytojų atmetimo rodiklį.

Internetinės svetainės analizavimas

Svetainės valdymas – navigacija

Internetinė svetainė turi būti lengvai naršoma, o meniu elementai turėtų būti lengvai pasiekiami iš bet kurio puslapio. Lankytojas visada turėtų tiksliai žinoti, kur yra svetainėje, ir lengvai pasiekti tą puslapį, kuris jį domina. Svetainės žemėlapis (angl. site map) poraštėje gali būti pravartus svetainės elementas. Nors atrodo, jog valdymo elementai yra kiekvienoje svetainėje, jie gali būti patobulinti. Štai keletas kritinių klaidų, pasitaikančių svetainės navigacijoje:

  • Lipni meniu juosta (angl. sticky navigation bar) – pagalvokite ar visuomet viršuje esantis meniu Jūsų svetainėje reikalingas. Galbūt svetainės puslapiai nėra dideli ir vartotojai gali lengvai naudotis meniu, esančiu svetainės viršuje ir poraštėje. Jeigu Jūsų svetainės puslapiai turi daug turinio, visuomet galima pridėti mygtuką, kurį paspaudęs, lankytojas bus nukeltas į viršų.
  • Kontrastai navigacijoje yra dažna problema apie kurią svetainės kūrėjai nepagalvoja. Pavyzdžiui, jeigu svetainė yra šviesių spalvų, meniu juosta susilieja su dizainu ir lankytojui gali būti sunku suprasti kuriame puslapyje jis yra. Šios paprastos klaidos gali būti išvengta išskyrus navigaciją kontrastingomis spalvomis, pavyzdžiui juoda.
  • Nereikalinga informacija. Peržiūrėkite svetainės lankomumo rodiklius, galbūt iš meniu juostos galite pašalinti puslapius, kurie nesulaukia paspaudimų. Taip ne tik sumažinsite informacijos apkrovą lankytojui, tačiau ir padidinsite svarbiausių puslapių lankomumą. Jeigu turite daugybę puslapių, kurių gali ieškoti lankytojai, juos galite pateikti apatiniame svetainės meniu (angl. footer).

Svetainės dizainas

Nors ir yra sakoma, jog apie knygą nereikėtų spręsti iš jos viršelio, nuomonę apie svetainę galime susidaryti vos tik joje apsilankę, tad dizainas yra vienas iš svarbiausių sėkmingos internetinės svetainės elementų. Puikus dizainas turėtų pasižymėti:

  • Optimizacija naudojimuisi tiek kompiuteryje, tiek mobiliuosiuose įrenginiuose. Beveik 55% interneto vartotojų naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, tad svetainė nepritaikyta naršymui telefone ar planšetėje gali bene perpus sumažinti potencialių klientų skaičių.
  • Paprastumu. Nors didžioji dalis svetainių kūrėjų mano, jog pompastiška, informacija perpildyta svetainė yra naudingesnė vartotojui, tiesa ta, jog mes visi ieškome paprastai pateiktos informacijos. Toks turėtų būti ir svetainės dizainas.
  • Greičiu. Niekas nemėgsta švaistyti savo laiko ir laukti, kol puslapis pasikraus, tad ir Jūsų svetainė turi veikti sklandžiai. Peržiūrėkite savo svetainės medį, galbūt galite sujungti keletą puslapių su panašia informaciją į vieną, atsisakyti nereikalingų animacijų ar įskiepių, kurie sulėtina svetainės veikimą.

Nuoseklus internetinės svetainės planavimas

Turinys yra svetainės karalius

Turinys yra vienas iš svarbiausių svetainės elementų, padedančių konvertuoti lankytojus į klientus. Tai tarsi Jūsų svetainės pamatas. Periodiškai atlikite savo verslo internetinės svetainės auditą ir įsitikinkite, jog svetainėje pateiktas turinys yra aktualus potencialiems klientams. Galbūt pristatėte naujus produktus ir nesate pateikę informacijos apie juos savo svetainėje? O galbūt pasikeitė kontaktinė informacija ir klientai negali su Jumis susisiekti?

Tinklaraštis ar blog’as puikiai pasitarnaus organiško lankytojų srauto didinimui. Jame galite pateikti įvairią informaciją – nuo produktų ar paslaugų aprašymų, know-how pagrindų ir naujienų, iki socialinių tyrimų glaudžiai susijusių su Jūsų verslu. Blog’o įrašai yra indeksuojami paieškų sistemų, tokių kaip „Google“ ar „Bing“, tad aktualus turinys gali būti pateikiamas auksčiausiose paieškų rezultatuose, taip generuodamas organišką lankytojų srautą.

Svarbu paminėti, jog svetainės tinklaraštyje turėtų būti paieškos laukelis, tam, kad lankytojai galėtų lengvai surasti juos dominančią informaciją neišeidami iš Jūsų svetainės.

Kontaktinė informacija

Leiskite potencialiems klientams su Jumis susisiekti. Atskirame puslapyje, pavyzdžiui „Kontaktai“ ar „Apie Mus“, galite pateikti trumpą įmonės susikūrimo istoriją ir kartu leisti klientams susisiekti jiems patogiu būdu. Įmonės, kurios renkasi būti pasiekiamos potencialiems klientams dažniausiai pateikia:

  • Užklausos formą, kurią užpildę vartotojai gauna atsakymą el.paštu ar sulaukia atsakingo asmens skambučio.
  • Telefono numerį ar el.pašto adresą su aktyvia nuoroda.
  • Adresą su interaktyviu „Google Maps“ žemėlapiu.
  • Gyvo pokalbio (angl. Live Chat) funkciją, kad lankytojai realiu laiku galėtų susisiekti su aptarnaujančiu personalu ir gauti atsakymus į visus klausimus.
  • Nuorodas į verslo socialinių tinklų paskyras.

Sėkmingas startas internete

Kvietimas veikti“

„Kvietimas veikti“ dar kitaip žinomas kaip „Call To Action“ (CTA) padeda išlaikyti lankytojo dėmesį ir atlikti tam tikrą verslui naudingą veiksmą (užsiregistruoti, palikti kontaktinius duomenis ar pirkti). Pavyzdžiui, pagrindiniame internetinės svetainės puslapyje, šalia naudingos informacijos, pateikiamas ir mygtukas, vartotoją vedantis į registraciją.

Lankytojo konvertavimas į klientą yra vienas iš pagrindinių svetainės tikslų, tad svarbu sekti lankytojų kelią svetainėje (angl. user’s path) ir paspaudimų žemėlapį (angl. website heathmap) ir „kvietimą veikti“ pateikti ten, kur jis turi didžiausią šansą konvertuoti.

Nebijokite eksperimentuoti

Kurdami ar atnaujindami savo verslo internetinę svetainę nebijokite ieškoti būtent Jums skirto sėkmės recepto. Peržvelkite savo konkurentų internetines svetaines, jų struktūrą, pastebėkite kas jose galėtų būti patobulinta, ko būtų galima atsisakyti. Galbūt atrasite elementų, kurie gali būti pritaikyti ir Jūsų svetainėje.

Svarbu prisiminti, jog Jūsų verslo internetinė svetainė turėtų būti tarsi tylus pardavimų vadybininkas – supažindinti lankytojus su produktais ar paslaugomis, paskatinti susidomėjimą ir vesti juos link galutinio tikslo – pardavimo.

Partnerių turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: