84 proc. gyventojų mano, kad verslas šalyje yra nesąžiningas
(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Septyni iš dešimties (70 proc.) Baltijos šalių gyventojų mano, kad verslas jų šalyje yra nesąžiningas. Pesimistiškiausiai verslą vertina Lietuvos gyventojai – 84 proc. jų mano, kad verslas Lietuvoje yra nesąžiningas.

Tuo metu Latvijoje taip vietinį verslą vertina 72 proc., o Estijoje – 53 proc. gyventojų. Tai rodo ryšių su visuomene agentūros Lietuvoje „Nova media“, Latvijoje „Baltic Communication Partners“ ir Estioje „Vare & Jaakkola“ užsakymu tyrimu bendrovės „RAIT“ atliktas tyrimas.

Tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad 51 proc. Lietuvos įmonių vadovų ir savininkų mano, kad verslas Lietuvoje yra nesąžiningas, o 27 proc. – kad labiau nesąžiningas nei sąžiningas.

„Ekonominio sunkmečio metu dėl pablogėjusios finansinės padėties įvykę visuomenės nuotaikų pokyčiai, politikos elito retorika, nukreipta prieš verslą, ir paties verslo komunikacijos krypties nuo reputacijos valdymo į tiesmuką marketingo komunikaciją pakeitimas negalėjo neturėti įtakos ir visuomenės nuomonei apie verslą ir verslininkus.

Visoms pusėms svarbu suprasti, kad visuomenės pasitikėjimas susiformuoja iš daugelio veiksnių ir kaltinimai nesąžiningumu yra netinkamo elgesio padarinys. Visuomenei svarbu ne tik, kokius produktus ar paslaugas gamini, tačiau ir kaip bendrauji su darbuotojais bei vykdai įsipareigojimus partneriams“, – sako ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

Pagal tyrimo rezultatus, Estijos gyventojai, lyginant su Latvijos ir Lietuvos gyventojais, labiausiai pasitiki įmonių viešai apie save pateikiama informacija. 57 proc. Estijos gyventojų pasitiki ir labiau pasitiki nei nepasitiki įmonių pateikiama informacija, Latvijoje taip manančių yra 36 proc., o Lietuvoje – 20 proc.

„Nepasitikėjimas įmonių pateikiama informacija, be abejo, yra ir bendro nepasitikėjimo verslu, ir netinkamo bendravimo su vartotojais pasekmė. Deja, ne visos kompanijos skiria pakankamą dėmesį tam, kokia informacija apie juos pasiekia visuomenę ir, svarbiausia, kaip visuomenė vertina tą informaciją.

Šie rezultatai rodo, kad Lietuvos verslui jau kyla rimtų problemų informuojant klientus bei visuomenę apie savo veiklą, todėl reikia daugiau analizės ir kūrybiškumo. Žiniasklaidai ir visuomenei vis labiau reikalaujant iš verslo skaidrumo, informacijos pateikimo, sąžiningumo, situacija keisis ir verslui teks įtemptai dirbti siekiant visuomenės palankumo bei pasitikėjimo“, – komentuoja Arijus Katauskas.

Pagal tyrimo duomenis, Lietuvoje yra daugiausiai žmonių, nepasitikinčių įmonių apie save pateikiama informacija. 27 proc. Lietuvos gyventojų visiškai nepasitiki, 45 proc. labiau nepasitiki nei pasitiki įmonių apie save pateikiama informacija (iš viso 72 proc.). Tuo metu Latvijoje – 14 proc. visiškai nepasitiki, 39 proc. labiau nepasitiki nei pasitiki (iš viso 53 proc.), o Estijoje – 7 proc. visiškai nepasitiki ir 20 proc. labiau nepasitiki nei pasitiki (iš viso 27 proc.).

Lietuvoje statistiškai reikšmingai dažniau pasitiki nei nepasitiki įmonių pateikiam informacija jaunimas (15-24 m.), gyventojai su aukštuoju išsilavinimu, gaunantys daugiau nei 1100 Lt per mėnesį vienam namų ūkio nariui, taip pat trijų didmiesčių (daugiau nei 180000 gyv.) gyventojai.

Visuomenės nuomonės tyrimą ryšių su visuomene agentūros Lietuvoje „Nova media“, Latvijoje „Baltic Communication Partners“ ir Estioje „Vare & Jaakkola“ užsakymu atliko tyrimu bendrovės „RAIT“.

Baltijos šalių reprezentatyvus gyventojų tyrimas atliktas šių metų rugpjūčio mėnesį ir jo metu apklausta 1017 respondentų Lietuvoje, 1063 respondentai Estijoje ir 1047 respondentai Latvijoje.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: