© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Šeštadienį Taline Baltijos valstybių premjerams pasirašius bendrą pareiškimą dėl “Rail Baltica” projekto, pagaliau bus baigtos diskusijos, ar įtraukti Vilnių į šį projektą, ar ne, BNS sakė Lietuvos Vyriausybės vadovas Algirdas Butkevičius.

“Šiandien istorinė diena, kada pagaliau nebebus tolesnių diskusijų, ir trys premjerai savo parašais patvirtinome, kad Vilnius yra “Rail Baltica” projekto dalis”, – telefonu iš Talino BNS sakė ministras pirmininkas.

Pasidžiaugęs, kad spekuliacijos šia tema baigsis, jis vis dėlto pripažino, kad šis klausimas buvo neaiškus iki paskutinės minutės.

“Vakar jau buvos diskusija iki tokio lygio, kad pasakiau, kad jeigu nebus Vilniaus, nebus pasirašytas šitas dokumentas”, – tvirtino A.Butkevičius.

Šeštadienį Taline Latvijos, Lietuvos ir Estijos premjerai Laimdota Straujuma, Algirdas Butkevičius bei Taavis Roivasas (Tavis Reivas) pasirašė politinę deklaraciją, kurioje numatyta, jog Vilnius yra “Rail Baltica2” projekto dalis ir jį bus siekiama finansuoti iš europinių lėšų.

A.Butkevičius vylėsi, kad Estija ir Latvija artimiausiu metu įkurs įmones, kurios savo ruožtu taps bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės “RB Rail” akcininkėmis. Pasak Vyriausybės vadovo, būtina skubėti, norint gauti finansavimą projektui “Rail Baltica” pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP).

“Mums reikia kuo greičiau (įkurti bendrą įmonę – BNS), jei norime kuo greičiau pateikti paraišką dėl šio projekto finansavimo. Būtų gerai, jeigu tai būtų įvykę iki liepos 1 dienos. Manau, kad dabar rugsėjį jau turėtume turėti parengtą paraišką”, – sakė premjeras.

Jis įsitikinęs, kad premjerų politinė deklaracija turėtų paspartinti projekto “Rail Baltica” įgyvendinimo klausimus, kitaip, pasak A.Butkevičiaus, tai būtų nepagarba bendrai premjerų valiai.

Derybos dėl bendros įmonės užtruko apie pusmetį. Ši įmonė turėtų kuruoti projekto vykdymą, teikti paraiškas Europos Komisijai dėl geležinkelio statybų finansavimo. Trečdalį įmonės akcijų valdys “Lietuvos geležinkelių” antrinė įmonė “Rail Baltica” statyba, o likusias akcijas – Latvijos ir Estijos bendrovės.

Bendras “Rail Baltica” trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų.

Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: