Avaringų sankryžų rekonstrukcijos, didelis dėmesys pėsčiųjų perėjoms bei prevencinėms priemonėms Kauno mieste kasmet leidžia mažinti avarijų bei jose sužeistųjų skaičių.
Per pirmąjį šių metų pusmetį mieste buvo užregistruota net 40 procentų mažiau avarijų nei pernai tuo pačiu metu.
Kaune mažėja eismo įvykių skaičius
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijoje rugpjūčio 23 d. Vykusio Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdžio metu buvo aptarta avaringumo situacija šalyje, saugaus eismo užtikrinimo veikla Vilniaus ir Kauno miesto savivaldybėse bei valstybinės saugaus eismo plėtros 2011 – 2017 metų programos įgyvendinimas.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, Kauno apskrityje buvo užregistruoti 224 eismo įvykiai, tai beveik 14 proc. mažiau nei pernai. Kauno mieste iš viso buvo užregistruoti 86 įvykiai, tai 40 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Vilniaus apskrityje užfiksuoti 402 įvykiai, beveik 40 proc. daugiau, Klaipėdos apskrityje – 186 įvykiai, beveik 4 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu.
Eismo įvykiuose sužeistųjų žmonių skaičius taip pat daugiausiai mažėjo Kauno apskrityje – beveik 19 proc., Kauno mieste 40 proc., Klaipėdos apskrityje – 5 proc., Šiaulių apskrityje – 9 proc. Eismo įvykių skaičius dėl neblaivių vairuotojų padidėjo 5 apskrityse, išskyrus Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Alytaus ir Tauragės apskritis.
Rekonstruojamos avaringos sankryžos
Posėdžio metu Kauno miesto savivaldybės vicemerė Orinta Leiputė komisijai pristatė saugaus eismo užtikrinimo veiklą Kauno miesto savivaldybėje.
„Džiugu, jog Kaunas išsiskyrė iš kitų miestų ir beveik visi svarbiausi rodikliai – tiek sukeltų avarijų skaičius, tiek sužeistųjų skaičius – buvo mažesni nei pernai. Kasmet stengiamės kuo labiau užtikrinti saugumą keliuose. Ypatingą dėmesį pastaruosius metus skiriame avaringoms sankryžoms ir pėsčiųjų perėjoms”,- teigė Kauno miesto vicemerė O.Leiputė.
2008 m. buvo rekonstruota Via Baltica ir Marvelės g. sankryža, įrengtas naujas Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgas. 6-iose pavojingiausiose miesto sankryžose ir 3-jose pėsčiųjų perėjose įrengta moderni šviesoforinė įranga. Pavojingose vietose – Radvilėnų g. ir J. Basanavičiaus g. sankryžoje, Vaišvydavos pl. ir Raudonojo kryžiaus g. sankryžoje, Pašilės g. ir Dujotiekio g. sankryžoje – įrengtos 3 saugios žiedinės sankryžos.
„Šiuo metu baigiama montuoti šviesoforinė įranga Šiaurės pr. ir Jonavos g. sankryžoje. Šiais metais taip pat planuojama įrengti ir šviesoforą Raudondvario pl. bei Romainių g. sankryžoje”, – teigė O.Leiputė.
Dėmesys pėsčiųjų perėjoms ir prevencinėms priemonėms
Didelis dėmesys Kauno mieste skiriamas pėsčiųjų bei dviratininkų saugumo užtikrinimui. Tarptautinio projekto SMOOTH lėšomis prie mokymo įstaigų buvo įrengtos 2 reguliuojamos pėsčiųjų, atnaujinta trijų reguliuojamų pėsčiųjų perėjų įranga. Šiais metais planuojama atnaujinti dar 3 reguliuojamų perėjų įrangą.
Iš viso mieste buvo įrengta 20 guminių eismo saugumo salelių pėsčiųjų perėjose, 280 didesnio atspindžio kelio ženklų ties ugdymo įstaigomis, 14-oje pėsčiųjų perėjų įrengti greičio mažinimo kalneliai bei padidinto šiurkštumo dangos ženklinimas, neapšviestose pėsčiųjų perėjose įrengta 12 vnt. saulės energiją naudojančių LED žibintų.
Pasak O. Leiputės, siekiant mažinti avaringumą bei sužeistųjų skaičių keliuose, svarbus vaidmuo tenka prevencinei veiklai. SMOOTH projekto metu 15 mokyklų buvo parengti mobilumo planai, A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokykloje organizuojamos specialios pamokėlės vaikams apie saugų eismą, į Kauno mokyklų mokymo planus įtraukta privaloma viena pamoka apie tvaraus transporto svarbą.
Apie saugų eismą ir saugesnį keliavimą viešuoju transportu autobusuose ir troleibusuose nuolat skelbia vaizdiniai ir garsiniai pranešimai.
Renata Bartusevičiūtė