Socialinis tinklas “Facebook” per pastarąjį dešimtmetį išaugo į interneto milžiną, tačiau savo gimtadienį paminės kukliu vakarėliu, sutelkdamas dėmesį į ateitį.
Dešimt metų “Facebook” sukanka antradienį. Ekspertai šia proga paskelbė įžvalgų apie šio socialinio tinklo praeitį ir kėlė prielaidas dėl jo ateities, tačiau paties “Facebook” vadovai stengėsi išlikti susitelkę į darbą.
“Kaip ir kiekvienais metais, penktadienio popietę surengsime vidinį vakarėlį “, – naujienų agentūrai AFP sakė “Facebook” atstovė Arielle Aryah (Ariel Arja), atsakydama į klausimą apie bendrovės gimtadienio planus.
Kol kas nežinoma, ar šiuo metu per milijardą vartotojų turintis “Facebook”, kurio būstinė įsikūrusi Menlo Parko miestelyje Kalifornijoje, yra suplanavęs kažką žaisminga per savo tikrąjį gimtadienį antradienį.
Praeitą savaitę skelbdamas puikius ketvirčio rezultatus, “Facebook” vadovas ir vienas iš įkūrėjų Markas Zuckerbergas (Markas Zukerbergas) gerai įvertino bendrovės augimą per pastarąjį dešimtmetį, tačiau sutelkė dėmesį į ateitį.
M.Zuckerbergas kalbėjo apie būtinybę kurti “Facebook” programėlės išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, siekiant neatsilikti nuo šiuolaikinio gyvenimo, neatsiejamo nuo mobiliojo interneto.
Tarp ilgalaikių tikslų buvo paminėtos galimybės panaudoti dirbtinio intelekto programas, ieškant sąsajų tarp “Facebook” vartotojų paskelbtų nuotraukų, vaizdo įrašų, komentarų ir kitokios medžiagos. Bendrovė nori padėti vartotojams dalytis bet kokiu turiniu – su kuo nori ir kada nori.
“Facebook” praeitų metų pabaigoje pradėjo plėsti savo kompleksą, perkeldama būstinę į buvusius bendrovės “Sun Microsystem” pastatus Silicio slėnio mieste Menlo Parke.
Naująjį kompleksą “West Campus” suprojektavo garsus architektas Frankas Gehry (Frenkas Geri).
“Facebook” minint 10-ąjį gimtadienį, didžiausias pasaulyje socialinis tinklas ieško savo kelio kaip bręstanti bendrovė, taikydamasis prie vyresnių vartotojų branduolio.
M.Zuckerbergas ne kartą sakė, kad “Facebook” misija – “daryti pasaulį atviresniu ir labiau susietu”, o kai kurie sako, kad jam pavyko tai padaryti.
Bendrovė, įkurta vieno Harvardo universiteto bendrabučio kambaryje 2004 metais, tapo pasauliniu fenomenu ir įsitvirtino tarp technologijų milžinių.
“Facebook” padarė pasaulį daug mažesniu ir daug interaktyvesniu”, – sakė rinkų tyrimų bendrovės “Global Equities Research” analitikas Tripas Chowdhry (Tripas Čaudhris).
Per savo trumpą istoriją “Facebook” tapo neatsiejama gyvenimo dalyje daugiau nei milijardui žmonių visame pasaulyje.
“Daugiau nei 20 proc. viso internete praleidžiamo laiko sugaištama naršant “Facebook”, – sakė Socialinio interneto fondo įkūrėjas Lou Kerneris (Lu Kerneris).
“Facebook” skelbia turintis 1,23 mlrd. vartotojų, kurie naudojasi šiuo tinklu bent kartą per mėnesį. Iš jų 945 mln. “Facebook” naršo per mobiliuosius įrenginius.
Tuo tarpu agentūros “Pew Research Center” pirmadienį paskelbti apklausos rezultatai nerodo jokių ženklų, kad bendrovės plėtra gali sulėtėti – nors daugiau nei pusė “Facebook” vartotojų nurodė išjungę viešą dalijimąsi turiniu ir sakė, kad jiems nepatinka, kai yra pažymimi nuotraukose be jų sutikimo.
Po pirminio viešojo akcijų siūlymo 2012 metų gegužę, kurį aptemdė techninės problemos, “Facebook” akicijų kaina nukrito perpus.
Tačiau praeitais metais bendrovė buvo ant bangos, o jos akcijų kaina pasiekė rekordines aukštumas.
Pasak rinkodaros tyrimų bendrovės “eMarketer”, “Facebook” tapo antrąja daugiausiai pajamų iš elektroninės reklamos gaunančia kompanija po “Google”. Ypač stiprus yra jos reklamos, skelbiamos mobiliųjų įrenginių programėlėse, sektorius.
“Facebook” atrodo esantis geriausia priemonė išnaudoti socialinį internetą”, – pranešime klientams pažymi bendrovės “Morgan Stanley” analitikai, teikdami pirmenybę “Facebook” prieš jo konkurentą “Twitter”.