(c) stock.xchng archyvo nuotr.

Rudeniniai lietūs vis dažniau barbenantys už mūsų langų primena, jog reikia pasirūpinti savimi ir saugotis peršalimo ligų. Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė A. Didžiokienė pataria, kaip paprastomis asmens apsaugos priemonės galėtume išvengti nuolatinio rudens sezono palydovo – gripo.

Kauno visuomenės sveikatos centro duomenimis, sergamumas gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis yra įprastas gripo sezonui. Lapkričio 1 – 7 d. sergamumo gripu ir ŪVKTI lygis Kauno mieste siekė 47,0 atv./10 000 gyventojų. Visgi saugotis peršalimo ligų reikai ne tik tada, kai siaučia epidemija.

Gripas yra virusinė infekcija, kuri dažniausia plinta nuo žmogaus žmogui jam kosint, čiaudint ir tiesioginio ar netiesioginio sąlyčio metu nuo sergančio žmogaus per rankas ar odą. Siekiant sumažinti užsikrėtimo gripu riziką, rekomenduojama prisiminti asmenines apsaugos priemones.

Asmens priemonės apsaugančios mus:
1. Vengti artimo sąlyčio su sergančiu žmogumi

(a) Žmonės, turintys vieną ar daugiau išvardintų simptomų: karščiavimą, kosulį, gerklės skausmą, raumenų, galvos skausmą, šaltkrėtį, nuovargį gali būti užsikrėtę gripo A(H1N1) viruso infekcija.
(b) Išlaikyti mažiausiai vieno metro atstumą nuo sergančio gripu žmogaus, ir vengti masinio susibūrimo vietų. Kai vieno metro atstumo negalima išlaikyti, sutrumpinkite artimo sąlyčio laiką su sergančiu žmogumi. Kai negalima išvengti sąlyčio su sergančiu žmogumi ar masinių susibūrimo vietų, tuomet kiek įmanoma sutrumpinkite buvimo laiką.
(c) Nelankykite sergančių žmonių, jeigu tai nėra būtina.

2. Dažnas rankų plovimas
(a)
Dažnas rankų plovimas ir dezinfekavimas padės apsisaugoti nuo viruso. Kruopščiai plaukite rankas su muilu ir vandeniu, ypač po kosėjimo ar čiaudėjimo. Alkoholio turintis tirpalas mažina viruso plitimą per rankas.
(b) Rankas reikėtų plauti mažiausiai 20 sekundžių.

3. Vengti liesti akis, nosį ar burną
Virusai dažniausiai plinta, kai žmogus paliečia gripo virusu infekuotą aplinkos daiktą ir po to, liesdamas savo veidą (akis, nosį, burną) gali užsikrėsti gripo viruso infekcija.

Asmens priemonės, apsaugančios šeimos narius ir kitus artimą sąlytį turinčius asmenis:
1. Kvėpavimo/kosėjimo higiena

Kvėpavimo/kosėjimo higiena, turint sąlytį su sergančio asmens nosies ar burnos išskyromis. Sergantis asmuo čiaudėdamas ar kosėdamas turi prisidengti burną ir nosį vienkartine nosinaite. Panaudotas nosinaites reikia išmesti į šiukšliadėžę.

2. Dažnas rankų plovimas
(a)
Dažnas rankų plovimas ar valymas dezinfekcinėmis priemonėmis padės apsaugoti kitus asmenis. Plauti rankas reikia kruopščiai su muilu ir vandeniu, ypač po kosėjimo ir čiaudėjimo. Alkoholio turinčios rankų valymo priemonės mažina viruso plitimą per rankas.
(b) Rankas reikėtų plauti mažiausiai 20 sekundžių.

3. Sergant likti namie, neiti į darbą ar mokyklą
Jeigu įmanoma, prie aukščiau aprašytų priemonių, sveiki žmonės papildomai turėtų laikytis mažiausiai 1 metro atstumu nuo sergančiojo. Sergantys suaugę gali užkrėsti kitus asmenis maždaug 5 dienas po pirmųjų simptomų, o vaikai – maždaug 7 dienas po pirmųjų simptomų. Tačiau yra manoma, kad užkrečiamasis laikotarpis gali būti kur kas ilgesnis ir tęstis visą ligos periodą.

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro informacija

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: