Rekonstruojant A. Juozapavičiaus pr. ir Parodos g. buvo rasta daugiau nei 18 tūkst. kv. m. vertingo istorinio grindinio. Spręsdami, kur jį panaudoti, miesto vadovai nutarė įsiklausyti į miestiečių nuomonę.
Praėjusių metų vasarą pradėję A. Juozapavičiaus pr. rekonstrukciją, kelininkai atrado XIX a. grindinį. Prieš mėnesį pradėjus ardyti Parodos g. asfalto dangą, po ja buvo rastas XX a. pradžią menantis akmeninis grindinys.
„Vis aktyviau diskutuojame, kur panaudoti A. Juozapavičiaus pr. ir Parodos g. rastą istorinį grindinį. Norėtųsi, kad sovietmečiu nuo visuomenės po asfaltu slėptas grindinys dabar nedūlėtų uždaroje teritorijoje, o tarnautų, puoštų miestą ir pabrėžtų Kauno istorinį unikalumą, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas. – Kol kas apsistojome ties dviem pagrindiniais variantais. Pirmoji idėja yra istoriniais miesto akmenimis išgrįsti Rotušės aikštę. Antrasis variantas – grindinį panaudoti Kristais Prisikėlimo bažnyčios šventoriuje. Prieš apsispręsdami norime išgirsti ir kauniečių nuomonę.”
Savo nuomonę šiuo klausimu galite pareikšti savivaldybės tinklalapyje esančioje apklausoje arba socialinio tinklo „Facebook” Kauno miesto savivaldybės paskyroje (http://www.facebook.com/kaunosavivaldybe)
„Tiek A. Juozapavičiaus pr., tiek ir Parodos g. buvo rasti tašyti grindinio akmenys, kurių paviršiaus išmatavimai siekia maždaug 15 ir 25 cm. Akmenys veikiausiai buvo tašyti rankomis, todėl jie nėra identiški, bet unikalūs. Šiais laikais tokių niekas nebegamina, nes tokių akmenų gamybos sąnaudos būtų milžiniškos. Specialistų teigimu, jie turi didžiulę istorinę vertę”, – tvirtino Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Praėjusią savaitę atlikta inventorizacija parodė, kad A. Juozapavičiaus pr. iš viso rasta daugiau nei 15,5 tūkst. kv. m. grindinio. Didžioji jo dalis išvežta saugoti į S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą. Likęs grindinys bus panaudotas ženklinant įvažiavimus į A. Juozapavičiaus pr. Tuo tarpu Parodos g. iš viso rasta daugiau nei 3 tūkst. kv. m. istorinio grindinio.