© Wikimedia Commons archyvo nuotr.
Avarinė situacijos, nuolatiniai konfliktai su keleiviais ir chroniškas atsilikimas nuo grafiko – su tokia kasdienybe susiduria viešojo transporto vairuotojai, pardavinėjantys bilietus keleiviams. Siekdama spręsti šias problemas, bendrovės „Kauno autobusai” vairuotojų profsąjunga kreipėsi į įmonės vadovybė ir Kauno miesto savivaldybę, prašydama nežymiai padidinti iš vairuotojų perkamų vienkartinių bilietų kainą.

Šis siūlymas bus svarstomas ketvirtadienį vyksiančio Kauno miesto tarybos posėdžio metu. Profsąjunga reikalauja, kad popierinių bilietų, perkamų pas vairuotojus, kaina būtų padidinti nuo 2 iki 2,5 Lt.

„Ypač sunku prekiauti bilietais miesto centre, kur įlipa daugiausiai keleivių. Jei popierinius bilietėlius perka tarkime 10 žmonių, turiu suktis kaip vijurkas, bet vis tiek atsilieku nuo grafiko. Todėl šį klausimą iškėlėme mūsų profsąjungoje. Vilniuje popierinis bilietėlis pas vairuotoją kainuoja 3,5 Lt, tuo tarpu pas mus kainos nesikeičia jau penkerius metus”, – teigė ilgametis bendrovės „Kauno autobusai” vairuotojas Viktoras Baranauskas.

Terminuotų bilietų kainos nesikeis

„Šie kainų pokyčiai praktiškai nepalies nuolat viešuoju transportu besinaudojančių keleivių, nes terminuotų bilietų kainos lieka tos pačios. Padidinus pas vairuotoją perkamų vienkartinių bilietėlių kainą, išspręstume vairuotojų ir tuo pačiu kitų keleivių trukdymo klausimą”, – aiškino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

„Tiek profesinė sąjunga, tiek vairuotojai ne kartą prašė sureguliuoti iš vairuotojų bilietus perkančių keleivių srautą. Kauno miesto savivaldybė įvertino situaciją ir ketina svarstyti šį nepopuliarų, bet būtiną klausimą”, – teigė bendrovės „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Šį ketvirtadienį Kauno miesto taryba taip pat svarstys siūlymą vienkartinio elektroninio bilieto, suteikiančio teisę persėsti į kitą autobusą ar troleibusą, tarifą padidinti nuo 1,8 iki 2 Lt. Be to, siūloma nuo 2,5 iki 3 Lt padidinti naudojimosi maršrutiniais taksi įkainį. Paskutinį kartą bilietų tarifai buvo koreguojami 2009 m. gegužę. Per šį laikotarpį elektros įkainiai padidėjo ketvirtadaliu, o dyzelino – trečdaliu.

Siūlo sumažinti

Kauno miesto taryba taip pat svarstys Kauno mero Andriaus Kupčinsko siūlymą, kuriame nurodoma, jog 80 metų sulaukusiems ir vyresniems kauniečiams, nuo 1939-1990 metų okupacijų nukentėjusiems asmenims – politiniams kaliniams ir tremtiniams, buvusių getų, koncentracijos ar kitokio tipo prievartinių stovyklų kaliniams, Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11-13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, terminuotas 12 mėnesių (365 dienų) bilietas kainuotų 12 litų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: