Pexels.com archyvo nuotr.

Transporto priemonės eksploatacijos metu akumuliatorius yra įkraunamas, tad ne veltui yra sakoma, kad akumuliatoriui labiausiai kenkia trumpi atstumai. Jeigu kasdien važiuojate tik į darbą ir atstumas yra vos keli kilometrai – tokiu atveju siūlome reguliariai išvažiuoti pramankštinti mašiną, kadangi tai gali pagerinti jos akumuliatoriaus tarnavimo laiko tarpą.

Apie tai kalbamės su akumai.lt specialistu, kuris padės suprasti – kodėl reguliariai reikia atlikti akumo įkrovimo testą ir kaip atrasti labiausiai tinkamą sistemą Jūsų mašinai.

Akumuliatoriaus krovimo testo atlikimas

Kai kurie perka specialią įrangą ir tikrina akumuliatorius namuose. Visgi, įrangos kaina nėra maža, tad geriausia keliauti į servisus, kur bus atlikta ne tik visapusiška mašinos diagnostika, tačiau ir patikrintas akumuliatorius. „Atlikti diagnostiką reikia ne tik tada, kai yra tam tikri mašinos arba akumo gedimai, tačiau reguliariai, geriausia, kartą per metus arba dar dažniau“,- pasakoja specialistas.

Bene pats ryškiausias signalas, kad mašinos akumuliatorius turi gedimų yra prietaisų skydelyje deganti raudona lemputė. Lygiai taip pat apie patikrą arba pakrovimą signalizuoja ir vangiai veikiantys elektros prietaisai, pavyzdžiui, šviestuvai, kondicionierius ir panašiai“.

Tokiais atvejais būtina tikrinti akumuliatoriaus krovimą. Laiku neatlikus galima nepastebėti problemų, kurios vėliau Jums iššauks visapusišką akumuliatoriaus gedimą ir jį teks keisti nauju.

Atlikimo specifika

Patikros metu yra peržiūrima, ar generatorius pamaitina akumuliatorių tinkamai. Tai yra daroma prijungus prie akumo grėbtų voltmetrą ir tuo pačiu užvedus mašiną. Proceso metu vykdomas duomenų nuskaitymas, kuris padeda įvertinti – ar akumuliatorius gauna tiek energijos, kiek jam reikia mašinos aptarnavimui.

Dažniausiai svyruojama akumuliatoriaus energijos vertė siekia nuo 13,8 V iki 14,5 V. Visgi, skaičiai gali kiek kisti priklausomai nuo pačios įrangos, tad bet kuriuo atveju tiek darbą, tiek analizę reikia palikti specialistams. Mažesnė vertė reiškia, kad generatorius nėra gebus aptarnauti akumuliatoriaus ir dėl to baterija gali tiesiog išsikrauti“,- pasakoja specialistas.

Problemos kyla ne tik tada, kai vertė yra per maža, tačiau ir tokiu atveju, kai ji yra per didelė. Aukšta srovė gali prisidėti prie akumuliatoriaus perkaitimo ir taip sukeldama elektrolito virimą net sprogti. Ne tik skamba baugiai, tačiau ir turėtų gąsdinti, tad svarbu stebėti savo mašinos akumuliatoriaus funkcionalumą ir atitinkamai reaguoti į jo pokyčius.

Netinkamos akumuliatoriaus krovimo priežastimi, tikėtina yra, pažeistas generatoriaus įtampos reguliatorius. Tai viena iš galimybių, tačiau pasitaikanti dažniausiai ir būtent jo patikrą bei korekcijas specialistai atlieka pirmiausia.

Geriausio akumuliatoriaus pasirinkimas

Laiku nepamačius akumuliatoriaus gedimų – jį teks keisti nauju. Tai nebūtinai yra blogai, kadangi tinkamas akumuliatorius gali užtikrinti, kad kasdieninių atstumų įveikimas bus sėkmingas ir saugus. „Renkantis akumuliatorius svarbiausia rinktis pagal transporto priemonės gamintojo pateiktas gaires. Jis nurodo konkrečius parametrus, kuriais reikia remtis. Taip pat investuokite į gerą kokybę ir rinkitės tik žinomų gamintojų įrangą, kuri parduodama su garantija“,- pataria specialistas.

Užsakymo Nr. KMC210130

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: