Argentinos užsienio reikalų ministerijos archyvo nuotr.

Mergina švelniai liečianti nosį milžiniškam, baltam žirgui. Tokią meno ekspoziciją galite išvysti 57th Venecijos tarptautinėje meno bienalėje, kuri atsidarė gegužės 13 dieną. Šioje parodoje buvo rodomi pačių populiariausių skulptorių darbai. O žirgas su mergaite buvo sukurtas Klaudijos Fontes rankomis, kuri atstovauja Argentiną. Pastatas, kuriame įsikūrė ši meno paroda buvo vienas iš didžiausių pramoninės gamybos centras pasaulyje. Jis buvo pagamintas iš medžio, plytų ir geležies, kuriam gaminti prireikė stiprios arklio galios, todėl šis darbas išryškino, kokią didelę įtaką turėjo šis gyvūnas kuriant miestą.

Žirgo instaliacija, kurioje buvo naudojama apie 400 baltų akmenų, išsibarstytų aplink dvi centrines figūras, yra inspiruota 19-ojo amžiaus ikonų. Argentinos nacionalizmas atnešė daug žalos, tad Fontes naudoja pasiskolintus simbolius savo dabartinio darbo kūrimui, kuris plėtoja tiesos atstatymą Argentinos istorijoje.

Argentinos menininkė pažvelgė į kelis šaltinius įkvėpusius sukurti šį darbą. Visų pirma, į pastato kontekstą. Šis Venecijos arsenalas buvo pastatytas laivų ir šarvuočių gamybai, kurie formavo galią 13-ame amžiuje. Kai jis buvo pastatytas, pareikalavo 15% Venecijos žemių, ir suformavo didžiausią pramonės revoliuciją, Europos pramoniniame komplekse.

claudia-fontes-the-horse-problem-1

Argentinos užsienio reikalų ministerijos archyvo nuotr.

Antras pagrindinis šaltinis, kodėl buvo kuriamas žirgas – tai susiję su tautos spaudimu. Venecijos bienalė yra reta galimybė menininkams atstovauti savo šalį, ir sukurti meno kūrinį, kuris galėtų reprezentuoti visą tautą bei pristatyti savitą, unikalų kūrybinį sprendimą. ,,Atstovaudamas šalį tikrai turi turėti etninį matmenį, kad spręsti savo darbe nacionalines problemas. Juk darbas yra finansuojamas viešųjų pinigų“, aiškina Fontes.

claudia-fontes-the-horse-problem-5

,,Iki pabrėžiant tai, kaip žmogaus ir arklių likimai buvo persipynę per išnaudojimo laikotarpį. Žirgai buvo prijaukinti, ir tai turėtų būti interpretuota istorijoje“, pasakoja Gabriel Giorgi savo esė darbe apie šį eksponato kūrimą. ,,Arklys, kapitalistinės ir kolonijinių pasakojimų iš gamtos veikėjas yra perkeliamas kaip išteklius. Dominuojantis rėžimas lotynų Amerikoje sukuria tam tikrą pasaulyje įvaizdį. Ši meno forma lyg problema, ir tai rodo, kad žmonės ir gyvūnai nėra įstrigę tarp dominavimo ir kontrolės, kad tai yra vienintelis ženklas, ką kapitalistiniame laikotarpyje buvo galima išrasti.“

claudia-fontes-the-horse-problem-4

Baltas žirgas ir moteris nelaisvėje – pagrindiniai ženklai Argentinos istorijoje. Šie du simboliai išreiškia stiprias emocijas stebėtojams ir argentiniečiams. ,,Scena yra įkvėpta XIX amžiaus kultūros ikonų, aplink kurią Argentinos kultūrinė tapatybė buvo dirbtinai pastatyta, ir iššūkiai su siurrealistiniu išsireiškimu. Tad tikiuosi, tai turės aukštą apsireiškimo kokybę“, teigia Fontes apie savo kūrybą.

claudia-fontes-the-horse-problem-3

Parodoje skulptūra ,,Arklio problema“ yra kuruojama Andres Duprat, nacionalinio muziejaus Argentinoje direktoriaus. Šį Fontes darbą Venecijos bienalėje galima bus pamatyti iki lapkričio 26 dienos.

Taip pat skaitykite: Milžiniška pripučiama balerina Niujorko centre [FOTO]

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: