Socialinių tinklų tikslas – padėti žmonėms palaikyti ryšį su artimaisiais bei draugais, taip pat megzti naujus ryšius. Žinoma šios paslaugos yra puikus socialinis įrankis, tačiau tiesiog atnaujinti savo būseną – ar tai išties didelis privalumas? Tuo tarpu „LinkedIn‟ suteikia savo vartotojams galimybių, kurias galima vadinti privalumais, ypač profesinėje sferoje.
Prisijungus prie „LinkedIn‟ paskyros, pradiniame puslapyje galima skelbti atnaujinimus. Čia galima paminėti, jog vėl sugrįžote į darbo rinką, ar švenčiate sulaukę naujo darbo pasiulymo. Šis socialinis tinklapis suteikia viską ko reikią, jog kiekvienas vartotojas galėtų sužinoti apie savo besivystantį profesinių ryšių tinklą. Jums pateikiama asmenų sąrašas, kuriuos galbūt pažįstate, darbo vietų pasiūlymai, kurie galbūt domina, ar grupės, kurios galbūt Jums patinka. Šios galimybės – puikios pagalbininkės plečiant profesinius ryšius, ar siekiant išplaukti į gilesnius profesinius vandenis.
Profilyje galima pridėti įgūdžių bei patirties sąrašą, kurio dėka darbdavys gali nesudėtingai susidaryti nuomonę, koks Jūs esate darbuotojas. Taip pat tokiu būdu kuriate savo internetinę (online) reputaciją. Kaip ir vienas populiariausių soc. tinklų „Facebook‟, taip ir „LinkedIn‟ turi funkciją – sieną, kuri šiuo atveju yra puiki vieta skelbti kompanijų tinklaraščius ar straipsnius. Taip pat kaip ir daugelyje socialinės žiniasklaidos portalų, kiekvienas narys gali komentuoti, dalintis ir pan.
„LinkedIn‟ galima naudotis nemokamai ir gauti fantastiškų funkcijų paketą, tačiau yra ir mokamų atnaujinimų, kurie ganėtinai brangūs. Žinoma tokie atnaujinimai suteikia savų privalumų: jei ketinate užsisakyti rekomenduojamus mokamus atnaujinimus, gausite aukščiausios kokybės paieškos filtrus, taip pat galimybę matyti kas domėjosi Jūsų profiliu – patogu sužinoti kokių komapnijų darbdaviai domisi Jumis kaip potencialiu darbuotoju.
© Lauros Matkutės nuotr. / KaunoZinios.lt
Paieškos funkcija – fenomenali. Įvesdami asmens vardą, galite matyti, kaip Jūs esate susijęs su tuo žmogumi. Pavyzdžiui, jeigu ieškoti asociacijų su įmone, ir rodomas kaip antro laipsnio kontaktas tarp kompanijos ir Jūsų – reiškia, jog turite abipusį ryšį. Taip pat suteikiama galimybė matyti, kokius bendrus įgūdžius turite su kiekvienu vartotoju, kurio ieškote. „LinkedIn‟ paieškos funkcijų galimybės – vienas iš stipriausių šio soc. tinklo aspektų.
„LinkedIn‟ 2002 metais pradėjo savo veiklą iš įkūrėjo Reid Hoffman svetainės kambario. Oficialiai šis internetinis portalas pristatytas 2003 m., pirmojo mėnesio pabaigoje „LinkedIn‟ turėjo 4500 narių, tuo tarpu 2012 metų gruodžio 31 dieną – daugiau nei 200 milijonų iš daugiau nei 200 skirtingų valstybių.
Galbūt tai ir nėra viena iš socialinės medijos svetainių, kuriose Jūs lankytumėtės kasdien, tačiau „LinkedIn‟ gali pasirodyti kaip „gyvenimo išgelbėtoja‟, jei šiuo metu ieškote naujos darbo vietos. Paieškos funkcija rodo idealius rezultatus, kaip Jūs esate susiję su kitais šios internetinės bendruomenės nariais. Tačiau mokami atnaujinimai prašo per daug, o suteikia per mažai. Nors tai ir nėra malonumams sukurta socialinės medijos svetainė, tačiau „LinkedIn‟ gali pasirodyti neįkainojama Jūsų profesiniam gyvenimui.