Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Ūkio ministerija pirmoji iš Lietuvos ministerijų savo paslaugų reklamai pasinaudojo „Google“ paieškos sistema. Projekto rezultatai lūkesčius viršijo du kartus.

Nors nacionalinė inovacijų politika Lietuvoje oficialiai diegiama jau dešimtmetį, tačiau praktiškai inovacijos sunkiai skinasi kelią į kasdienę valstybinių institucijų veiklą. Simboliška, kad būtent Ūkio ministerija (ŪM), kuri kartu su Švietimo ir mokslo ministerija administruoja nacionalinę inovacijų politiką ir yra atsakinga už inovacijas versle, pirmoji Lietuvoje išbandė „Google“ paieškos tinklą kaip komunikacijos su visuomene kanalą.

Kompanija „Raibec“, laimėjusi 2012 metų antroje pusėje skelbtą „Informacijos paieškos interneto svetainėje www.google.lt“ paslaugos pirkimo konkursą, pripažįsta: nors biurokratinių trukdžių ir skepticizmo viešajame sektoriuje netrūksta, vis dėlto užsakovo – ŪM – lūkesčius pavyko patenkinti.

Valstybinės įstaigos iki šiol mieliau naudojasi tradiciniais media kanalais, išleisdamos šimtus milijonų mokesčių mokėtojų pinigų net ir, tarkime, elektroninėms paslaugoms, tinklalapiams reklamuoti. Vis dėlto inertiškas ir vangus biurokratinis aparatas lėtai, bet gręžiasi į „Google“ paieškų tinklą – nes tai yra tas rinkodaros kanalas, kuris leidžia pasiekti didžiausią Lietuvos internetinę bendruomenę, ir padaryti tai tiksliai bei efektyviai.

Konkretus atvejis

ŪM tikslas buvo išviešinti informaciją apie keletą projektų: verslumo skatinimą ir įmonių steigimą, pristatyti visuomenei naują verslo formą – mažąsias bendrijas, padėti verslininkams pasiruošti galimiems tikrinimams susipažįstant su kontroliniais klausimynais, skleisti aktualią informaciją apie ES paramą bei valstybės valdomose įmonėse vykdomas reformas.

Iš viso „Google“ paieškos tinklo komunikacijos paslauga ŪM buvo teikiama penkis mėnesius. Per tą laiką sukurta „Google Ad Words“ paskyra, identifikuoti ir į skelbimų grupes suskirstyti tiksliniai raktažodžiai, sukurti reklaminiai skelbimai. Viso projekto metu kampanija buvo analizuojama ir pagal poreikį optimizuojama.

Svarbiausia, kad ši reklama turėjo pasiekti aktyvius interneto vartotojus, kuriems konkreti informacija yra aktuali: per penkis mėnesius nurodytuose ŪM tinklalapio straipsniuose turėjo apsilankyti tam tikras tikslinės auditorijos lankytojų skaičius. „RAIBEC“ specialistai pasiūlė, kaip būtų geriausia išmatuoti tikslinės auditorijos lankomumą: suskaičiuoti tuos lankytojus, kurie tinklalapio puslapyje praleis ne mažiau kaip kelias minutes skaitydami pateiktą informaciją ir aplankys dar bent porą ministerijos puslapių.

Pagal šiuos kriterijus išmatavus reklaminės kampanijos efektyvumą paaiškėjo, kad vidutiniškai reklamuojamuose straipsniuose apsilankę vartotojai ten praleisdavo daugiau kaip 4,5 minutės ir peržiūrėdavo 3 ministerijos tinklalapio puslapius. Tai reiškia, kad skaitmeninė reklama iš tiesų pasiekė tikslinius lankytojus, o lankomumo rezultatai pradinius lūkesčius viršijo beveik du kartus!

„RAIBEC“ vadovas Remigijus Kuliešius neslepia, kad teikdami pasiūlymą ŪM konkursui puikiai suvokė, kaip rizikuoja: „Mūsų verslas remiasi efektyvumo ir našumo principais, o šio konkurso suformuluoti reikalavimai į tokius faktorius, galima sakyti, neatsižvelgė. Valstybinių institucijų reikalavimai tokių paslaugų pirkimui iš principo neatitinka pačios paslaugos prigimties ir, mano nuomone, turėtų būti stipriai tobulinami. Laimei, sukaupta patirtis ir kompetencijos mūsų nepavedė: panaudoję kuklų ŪM biudžetą pasiekėme beveik du kartus didesnį ŪM tinklalapio lankomumą. Todėl ir esame viena stipriausių kokybiškas paslaugas teikiančių agentūrų Lietuvoje“.

Pasak R. Kuliešiaus, pats viešųjų pirkimų įstatymas turėtų būti nuosekliai tobulinamas, nes kol kas paliekamos labai plačios galimybės pasipelnyti nesąžiningam verslui, kuris tiesiog „tilps“ į lemiamą mažiausios kainos kriterijų.

Programos sėkmė matuojama ne tik ataskaitų skaičiais: svarbiausia, kad paskelbus konkursą kilo nemažas susidomėjimas ir kitose ministerijose, ŪM sulaukė kolegų užklausų, prašymų pakonsultuoti – labiausiai domino techniniai konkurso vykdymo klausimai. Ar tai reiškia, kad valstybinis sektorius atranda „Google“ paieškos tinklo komunikaciją? Progresas akivaizdus, ir nors kol kas tradiciniai kanalai valstybinėms įstaigoms išlieka prioritetiniai, tačiau kuo daugiau jų ryšis išbandyti skaitmeninę rinkodarą, tuo greičiau įsitikins jos ekonominiu naudingumu.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: