Dar birželio 18d., sekmadienį, povandeninis laivas „Titan“, kuriame buvo penki įgulos nariai, prarado ryšį su paviršiuje esančiu kontroliniu laivu. Manoma, kad tada „Titan“ laivas jau buvo netoliese savo tikslo – garsiojo „Titaniko“ nuolaužų. Tuo metu povandeniniame laive esantiems žmonėms deguonies dar būtų užtekę vidutiniškai 40 valandų.
Sekmadienį Atlanto vandenyno dugne dingo privatus povandeninis laivas, gabenantis penkis asmenis į ekskursinę kelionę prie „Titaniko“ laivo nuolaužų. Trečiadienį ryte Kanados vandens lėktuvas užfiksavo beldimo garsus, besikartojančius kas 30 minučių ir bandė nustatyti garso sklidimo šaltinį. Nors JAV Pakrančių apsaugos tarnybos teigimu, deguonies atsargos povandeninio laivo įgulai jau turėjo būti iššekę, tačiau paieškos buvo ir toliau tęsiamos.
Pareigūnai sako, kad tyrėjai ir toliau tiria jūros dugną norėdami išsiaiškinti, kaip katastrofiško sprogimo metu žuvo visi penki įgulos nariai. Keletą dienų trukusios tarptautinės paieškos ketvirtadienį buvo nutrauktos, maždaug 500m. nuo „Titaniko“ aptikus povandeninio laivo nuolaižas. JAV Pakrančių apsaugos tarnybos kontradmirolas Johnas Maugeris praneša, kad karo ekspertai nustatė, kad rastos nuolaužos atitinka povandeninio laivo „Titan“ modelį.
Ekspedicijoje prie garsiojo „Titaniko“ laivo nuolaužų žuvo Pakistano verslininkas Shahzada Dawood su savo sūnumi Sulemanu, britų verslininkas Hamish Hardingas, prancūzų nardytojas Paul-Henri Nargeolet ir “OceanGate Expeditions” kompanijos, kuri sukūrė povandeninį laivą, generalinis direktorius Stockton Rushas.
Pareigūnams bandant nustatyti avarijos laiką ir aplinkybes, bus naudojamos nuotoliniu būdu valdomos transporto priemonės, povandeninio laivo nuolaužų lauko, esančio 3 kilometrų gylyje Šiaurės Atlanto vandenyne, atkūrimui. Pareigūnai dar tiksliai nenustatė, kada įvyko povandeninio laivo implozicija (suspaudimas nuo per didelio slėgio). Aukšto rango karinio jūrų laivyno pareigūnas pranešė, kad peržiūrėjus garsinius duomenis, buvo aptiktas neįprastas garsas, kuris galėtų atitikti sprogimo ar slėginio sprogimo požymius. Garsas sklido iš vietose, kurioje nardė povandeninis laivas „Titan“.
Pareigūno teigimu, ši informacija nedelsiant buvo perduota paieškos vietoje dirbantiems kolegoms, kurie vadovavo paieškos darbams ir ja buvo pasinaudota siekiant susiaurinti paieškos perimetrą. Pareigūnas J. Maugeris sakė, kad prasidėjus paieškoms, beveik visada vandenyje buvo laikomi sonaro plūdurai, tačiau joks katastrofiškas įvykis per tą laiką nebuvo užfiksuotas. Paklausus, ar artimieji turės galimybę atgauti povandeninio laivo įgulos narių palaikus, J. Maugeris atsakė, kad aplinka, vandenyno dugne yra itin nepalanki ir kol kas tikslaus atsakymo į ši klausimą neturi.
Situaciją komentavusios medicinos ekspertės teigimu, maža tikimybė, kad tokio sprogimo po vandeniu metu, įgulos narių palaikai išliko. Floridos tarptautinio universiteto katastrofų medicinos ekspertė daktarė Aileen Marty aiškino: „Labai mažai tikėtina, kad ten būtų įmanoma rasti kažkokių žmogaus audinių.“
Ši ekspedicija buvo reklamuojama, kaip išskirtinė, vieną kartą per gyvenimą pasitaikanti galimybė ir yra augančios itin turtingų žmonių turizmo pramonės dalis. Teigiama, kad tokios kelionės kaina vienam asmeniui galėjo atsieiti 250 tūkstančių dolerių.
Tačiau po šios tragedijos, daugėjant pranešimų apie saugos ir mechanines problemas bei tariamą reguliacinių procesų nepaisymą, buvo pradėta iš naujo tirti kompanijos „OceanGate“ veikla ir povandeninio laivo „Titan“ kūrimo procesas. Vienas iš „OceanGate“ įkūrėjų Guillermo Sohnleinas ketvirtadienį pasisakė, kad įgulos narių žūtis yra tragiška netektis šeimoms ir visai vandenynų tyrinėtojų bendruomenei bei atkreipė dėmesį į tokioms ekspedicijoms būdingą riziką. Sohleinas sakė: „Tie, kurie dirba tokiame gylyje, žino, kad visuomet yra rizika. Ten spaudimas toks didelis, kad kiekviena nesėkmė gali tapti katastrofa.“
Po ekspedicijos, kuri tapo tragiška nelaime, kilo daug abejonių dėl „OceanGate“ kompanijos veiklos ir saugumo reikalavimų vykdymo. Ketvirtiadienį Guillermo Sohnleinas užstojo savo įmonę ir sakė, kad visiškai pasitiki savo kolega ir bendraįkūrėju Stockton Rushu. Dar 2021m. kelionių tinklaraštininkui Alanui Estradai Stockton Rushas kalbėjo apie „Titan“ povandeninio laivo kūrimą: „Pažeidžiau kelias taisykles, kad jį sukurčiau.“
Panašu, kad bent du buvę „OceanGate“ darbuotojai prieš kelis metus pareiškė susirūpinimą dėl laivo korpuso kūrimo saugumo. Remiantis teismo dokumentais, kompanija jau keletą metų atidėliojo ekspediciją, nes susidūrė su mechaninėmis problemomis ar dėl esą nepalankių oro sąlygų. Dėl tokių kelionių atidėliojimų, kompanijai buvo iškeltos dvi bylos. Į teismą kompaniją padavė didžiulę sumą už ekspediciją sumokėję klientai, kurie tikino, kad paslaugos taip ir negavo, o kompanija pervertino savo galimybes. Bendrovė “OceanGate” neatsakė į teisme pareikštus ieškinius. Su įmone susisiekti ir gauti komentarų taip pat nepavyko.