Dažnai pasitaiko, kad didelė dalis televizijos šou neprikausto mūsų dėmesio, nes scenarijui trūksta tikroviškumo, dialogams įtikinamumo ar paprasčiausiai serialo idėjos nesukelia jokių minčių ar jausmų, nes jos pernelyg paviršutiniškos. Tačiau gali būti ir taip, kad idėjos autoriai bei įgyvendintojai pataiko tiesiai į dešimtuką ir paliečia slapčiausius mums rūpimus klausimus. Taigi mes, žinoma, parinkome serialų iš antros kategorijos. Jie privers jus susimąstyti, ką reiškia senėjimas, kas yra draugystė, kas yra tikroji sėkmė, ko vertas gyvenimas, kiek galima ar dera pasiaukoti dėl kito žmogaus ir pristatys dar daugiau aktualių temų. Tikime, kad tik prasminga kūryba gali iš tikrųjų paveikti.
10. Tulsa King (Paramount+, 2022)
Seriale 75-erių senjoras, praleidęs kalėjime 25-erius metus, išeina į laisvę ir užuot dirbęs svarbiausiam gatvės šului svarbiausio miesto svarbiausiame rajone, yra nugrūdamas į provinciją vadovauti nusikalstamumui, kurio ten nėra. Lėti judesiai išduoda jo amžių, tačiau šį vaidmenį vaidina ne bet kas, o „Rokio Balboa“ žvaigždė Silvesteris Stalonė, suteikdamas savotiško žavesio juokingiems kriminaliniams nuotykiams.
Atvykęs į mažą Oklahomos miestelį Tulsą, Dvaitas (Silvester Stalone) visų pirma užverbuoja pirmą pasitaikiusį taksi vairuotoją, vardu Taisonas (Jay Will), kad šis dirbtų jo asmeniniu vairuotoju už 2 tūkst. dol. per savaitę. Tada įsiveržia į vietinę parduotuvėlę ir ten padaro tvarką – užsitikrina sau 20 proc. nuo savaitinio pelno už tai, kad gins parduotuvės savininkus nuo mafijos, kurios Tulsoje nėra. O vakarui baigiantis Dvaitas viename mergvakaryje nusikabina Steisę, vietinio policijos alkoholio, rūkalų ir ginklų departamento darbuotoją, su kuria permiega. Steisė, nustebusi dėl garbingo savo sugulovo amžiaus, teigė, kad jam būtų davusi ne daugiau 55-erių metų. Istorija nutyli, ar tikrai Dvaitas lovoje pasirodė jaunatviškai.
Serialo kūrėjai Teiloras Šeridanas (žinomas dėl vesterno „Yellowstone“) ir Terencas Vinteris („Boardwalk Empire“) Stalonę pastatė į dėmesio centrą ir atidavė jam šou vadeles. Nors siužete ir pasitaiko pokštų ir juokelių, vis dėlto Stalonė geriausiai žinomas dėl veiksmo scenų, taigi šioje televizijos produkcijoje jis ir daro tai, ką išmano geriausiai – mosuoja kumščiais. Tačiau jo personažas nėra plokščias, priešingai – įdomus ir intriguojantis. Šis serialas užkrės gera nuotaika visus, kurie tik teiksis jį žiūrėti.
9. A Spy Among Friends (2022)
Istorija apie garsųjį britų dvigubą slaptąjį agentą Kimą Filbį buvo pasakota daugybę kartų, žinomiausi pasakojai – Filipas Naitlis ir Antonis Keivas Braunas, taip pat ir pats Filbis bei dvi iš keturių jo žmonių. Tačiau Londono žurnalistas Benas Makintairas, remdamasisi savo išsamiu tyrimu, apie Filbį parašė knygą iš visai kitos perspektyvos, t. y. iš jo tariamo geriausio draugo, kito Kembridžio šnipo Nikolo Eljoto požiūrio kampo. Kodėl tariamo? Nes… argi šnipai kada nors turi tikrų draugų?
Serialas „A Spy Among Friends“ pastatytas remiantis būtent šia Beno Makintairo knyga. Jame gvildenamos ne tik politinės machinacijos, tačiau ir pats draugystės klausimas: kodėl žmonės ieško draugų? Kada žinome, kad draugystė yra nesumeluota? Kas lemia, kad ji baigiasi?
Jau pačioje pradžioje išsiaiškiname, kad Filbis (Guy Pearce) pastaruosius 20 metų slapta dirbo su KGB ir išdavė saviškius. Jo artimam draugui Nikolui Eljotui (Damian Lewis) yra patikėta vykti į Beirutą išgauti iš Filbio prisipažinimą, tačiau jis netiki, kad jo draugas iš tikrųjų juos išdavė. Prasideda tikra šnipų drama, kurios metu šokinėjama laiku, pradedant ankstyvuoju Filbio ir Eljoto draugystės etapu per Antrąjį pasaulinį karą ir baigiant 1963 metais, kai slaptosios tarnybos tardė Eljotą bandydamos išgauti visą informaciją, kas su kuo bendradarbiavo ir kiek tiesos žinojo.
Žiūrint šį serialą sunku atitraukti akis nuo ekrano, kadangi veiksmas vyksta nuolat – kiekviena prarasta minutė gali paklaidinti siužeto vingiuose, kiekviena detalė svarbi. Taip pat tiesiog žibėte sužiba šio serialio žvaigždės Gajus Pyrsas, perteikdamas Filbio cahrizmą, ir Demianas Levis, suvaidinęs įskaudintą, prieštaringų jausmų varstomą meilužį, bei Lilė Tomas, atlikusi agentės Anos Maksvel Martin vaidemenį – jos griežtas personažas tiria Filbio bylą ir bando išsiaiškinti, kas už ko slypi.
Pasalos, bombos, gaudynės, egzekucijos – tai tik dalis viso veiksmo, kuris vyksta seriale. Viena intriga eina po kitos, o veikėjų vidiniai ir išoriniai konfliktai verčia perkratyti savo mintis, ar iš tikrųjų pažįstame tuos, kurie gyvena mūsų pašonėje. Puikus šnipų trileris nuobodiems žiemos vakarams.
8. 1899 (Netflix, 2022)
Jantje Friese ir Baran bo Odar neabejotinai yra vieni iš žymiausių vardų televizijos šou pasaulyje, išgarsėję dėl serialo „Dark“. Sukurdami šią produkciją jie užkėlė sau aukštą kartelę, tačiau po dvejų metų pasirodė netgi dar įspūdingesnis jų darbas – „1899”. Likus 13-ai metų iki Titaniko sudužimo, „1899”, atrodo, vija tą patį siužeto siūlą – paslaptingas laivas, pavadintas graikų mitologijoje pragaro vartus saugančio grasaus trigalvio šuns vardu Cerberis, su krūva daugiataučių keleivių iš Europos išplaukia į pažadėtąją žemę – Ameriką. Tačiau vandenyne laive pradeda dėtis keisti dalykai ir išsvajota kelionė virsta gąsdinančia moksline fantastika.
Serialio kūrėjai bandė atkurti tų laikų migracijos autentiką, taigi ieškojo aktorių, kurie būtų kuo skirtingesnių tautybių – aktorių kolektyvas surinktas iš visos Europos. Maža to, Friese ir bo Odar leido daugiataučiams personažams kalbėti jų gimtąja kalba, taigi nors svarbia informacija veikėjai keičiasi anglų kalba, seriale galite išgirsti ir prancūzų, kantonų, lenkų, portugalų, ispanų, danų bei vokiečių kalbas. Tie patys autoriai seriale „Dark“ siekė atskleisti kultūrinius įvairių Vokietijos istorijos laikotarpių skirtumus, taigi galima sakyti, kad kultūrinis reliatyvizmas įeina į jų kūrybos braižą.
Aštuoniuose serialo epizoduose pristatoma įvairių idėjų: pasitaiko kelionių laiku ir erdve, slaptų portalų, kraupių vaikų, politikavimo; scenos taip pat apima platų emocinį diapazoną: vienos atrodo perdėm vangios, o kitos intensyvios ir įtemptos, gal netgi sunkios.
Veikėjai nepaisydami kalbos barjero bando dirbti kartu ir rasti išeitį iš juos užklupusios sudėtingos situacijos, o nepaisant kultūrinių skirtumų juos vienija bendražmogiškas traumos aspektas. Žiūrint serialą pamažu mums atsiskleidžia personažų arkos bei jų motyvacija – kiekvienai serijai skirta po veikėją, – maža to, mums rūpi, kad jiems viskas baigtųsi gerai, ir norime sužinoti, kas jiems nutiks toliau.
Serialo intrigos nėra akivaizdžios, o paslapčių raktas slypi ten, kur mažiausiai tikėtumėmės. Galiausiai tai puikiai išpildytas siaubo ir mokslinės fantastikos žanras. Jei jums patiko žiūrėti „Dark“, neabejotinai patiks ir naujausias Friese ir bo Odar darbas „1899”.
7. Welcome to Chippendales (Hulu, 2022)
Tai pasakojimas apie žlungančią striptizo erelių imperiją, vadovaujamą jos įkūrėjo indų kilmės imigranto JAV Someno „Styvo“ Banerdži (vaidina Kumail Nanjiani). Greičiausiai visoje galaktikoje nėra tokios vietos, kur tikrais faktais paremta istorija, kurioje pasitaiko žmogžudysčių, godumas pinigams ir menkai apsirengę vyrai, nebus bent kiek įdomi. Seriale „Welcome to Chippendales“ rasite visų šių elementų ir sužinosite, kaip atsirado ir žlugo garsieji striptizo ereliai.
Šis televizijos šou turėjo nemenką biudžetą ir kūrėjai sugebėjo tinkamai atkurti garsiųjų 90-ųjų aplinką, kurioje gausiai liejosi kokainas. Nepagailėta pinigų praštmatniems kostiumams (ar geriems šokėjams be kostiumų), parinktas tinkamas garso takelis, į kurį įėjo ABBA, Queen, Kiss grupių dainos, o neabejotinas Kumailo Nanhiani talentas nustelbė viską – šis žmogus gebėjo perteikti savo personažo charakterį vien žvilgsniu, veido raumens trūktelėjimu ar balso intonacija. Kartais seriale jis vaidina naivų, impulsyvų vyrą, mylintį savo žmogų, o kitais kartais jo personažas tampa beviltiškas, nuožmus ir sociopatiškas.
Styvas Barendžis pradeda savo karjerą JAV nuo degalinės darbuotojo pareigų, tačiau galiausiai susitaupo pinigų ir atidaro privatų klubą Los Andžele. Žinoma, kopiant karjeros laiptais vėlyvajame 8 deš. jam tenka susidurti su daug prieš imigrantus nukreipto rasizmo, tačiau Styvas be galo atkaklus. Jam nelabai sekasi, kol nesusipažįsta su naktinių klubų vadybininku Polu Snaideriu (Dan Stevens) ir pleibojaus mergaite Dorote Straten (Nicola Pertz Backham). Šie du žmonės apverčia Styvo karjerą aukštyn kojomis. Polas su Dorote nuveda savo draugą į gėjų barą, kuriame Styvas išvysta krūvą menkai apsirengusių vyrų, šokančių prieš įkaitusias moteris. Dorotė sušunka „nusimesk tą drabužėlį“ ir Styvui kyla genialioji mintis įkurti aukštos klasės vyrų striptizo klubą, skirtą moterų malonumui. Jam padeda „Emi“ statulėlę laimėję choreografas Nikas De Noja (Murray Barlett) ir taip atsiranda čipendeilai.
Seriale pamatysite daug gražių raumeningų pusniuogių vyrų, seksualiai šokančių moterims. Kartais bus labai linksma ir juokinga, o kitais kartais užklups slogi nuotaika bei liūdesys. Kai Barendžiui sekasi, jam tikrai labai gerai sekasi, o kai reikalai pašlyja, netgi skaudu žiūrėti. Šis vyras priėmė keletą genialių verslo sprendimų ir keletą tokių, kurie palieka pasėkmių visam gyvenimui. Tačiau galų gale už kiekvienos sėkmės istorijos slepiasi pažeidžiami žmonės.
6. The Peripheral (Prime video, 2022)
Naujas mokslinės fantastikos serialas pristato 2032 metus – pasaulis jau įgavęs futuristinį braižą, tačiau tai dar ne ateitis. Seriale – tai dabartis, o pagrindinė veikėja Flinė (Chloë Grace Moretz), dirbanti 3D spaustuvėje ir su broliu Burtonu (Jack Reynor) besirūpinanti sergančia motina, tuoj išvys ir tolimuosius 2099 metus.
Brolis su seseria vos suduria galą su galu, todėl bando uždirbti papildomų pajamų už turčius žaisdami virtualiosios realybės žaidimus. Jie už pinigus padeda prastiems, bet turtingiems žaidėjams pakilti savo lygoje. Flinė, tiesą sakant, yra netgi geresnė žaidėja už Burtoną, tačiau virtualiame pasaulyje, išaiškėja, moterys nėra taip vertinamos kaip vyrai, be to, ji ir pati nenori atitrūkti nuo realybės, tačiau kartais padeda broliui. Ji net nunutuokia, kad žaidimukai nusves ją taip toli. Pasirodo, kad jų rankose atsiradęs virtualios realybės šalmas nukelia ne į virtualią realybę, o į ateitį. Tačiau ateitis – ne tokia nepavojinga kaip virtualioji realybė ir gali paveikti faktinę realybę. Ateityje ne tik galima palakstyti motociklu futuristiame Londone bei paflirtuoti su žaviomis moterimis, bet ir gauti lupti bei įsigyti nepageidaujamą, pikta linkinčią uodegą, lipančią ant kulnų.
Serialas yra paremtas to paties pavadinimo Viljamo Gibsono knyga, kuri išėjo 2014 metais. Pasak rašytojo, jo ateities scenarijai niekad nėra pernelyg atitrūkę nuo dabarties ir viskas, ką perskaitome jo knygose, iš esmės turi sąsajų su mūsų laikais. Juk virtuali realybė jau yra pasirodžiusi ir tik laiko klausimas, kada jos veikimo aplitudė išsiplės. Seriale ir knygoje dar paliečiami tokie šiuolaikinės tikrovės aspektai kaip meilė per nuotolį. Ar gali tarp žmonių užsimegzti jausmai, jeigu jie neturi fizinio kontakto vienas su kitu?
Scenarijų serialui parašė „Westworld“ kūrėjai Liza Joy ir Džonatanas Nolanas. Scenaristai knygos siužetą pritaikydami ekranui šį tą jame pakeitė, tačiau, pasak Gibsono, matyti, kaip jo kūrinys transformuojasi, jam tik dar įdomiau. Televizijos scenaristai sutarė, kad rašytojo darbus dėl daugiasluoksnio siužeto nėra lengva perkelti į ekraną, tačiau visi sutiko, kad seriale „The Pheripheral“ įdomu nagrinėti, kokią vietą technologijų kontekste užima žmogus.
5. Outer Range (Prime video, 2022)
Šis serialas pasakoja Rojalio Aboto (Džošas Brolinas) istoriją. Jis – vienos rančos savininkas Vabango miestelyje, Vajominge. Taip jau nutiko, kad Rojaliui teko įsipainioti į neaiškius įvykius, prasidėjusius miestelyje. Jų sūkuryje ūkininkas bando išgelbėti savo šeimą ir žemę – pradingo jo sūnaus žmona, o jo laukuose netikėtai atsirado nepaaiškinama juoda kiaurymė, kuria labai susidomi keista prašalaitė Otumn (Imodžena Pūts) – neatšlydama prašo leidimo susiręsti stovyklavietę prie neįprasto objekto.
Jau pirmajame epizode veiksmas prasideda nuo žmogžudystės, pranašiškų vizijų ir nesutarimų tarp dviejų kaimynų – Abotų ir Tilersonų. To visiškai pakanka užmegzti mazgą tolesniems epizodams plėtoti. Maža to, vėliau dar prisideda fantastikos elementų, mat pats Rojalis nėra tipiškas realistinis veikėjas – dar būdamas vaikas, jis netikėtai iš niekus pasirodė Abotų žemėje, o vėliau paaiškėja, kad berniukas per laiko portalą atkeliavo iš praeito šimtmečio į šiuolaikinį pasaulį, kur jį įsisūnijo Abotų šeima. Vieną iš dukterų iš šios šeimos jis suaugęs vedė.
Veiksmui įsibėgėjus, išaiškėja, kad ne tik Rojalis galėjo keliauti laiku, o jo šeimai pradeda nutikti keisti dalykai – vienas po kito jie žūva neaiškiomis aplinkybėmis, ant kūnų atsiranda nesuprantami ženklai. Rojalis dėl visko kaltina Otumn, tačiau viskas dar priešakyje. Niekad negali žinoti, kur nuves kitas siužeto vingis.
Serialas pasižymi įspūdingais Vijomingo gamtos vaizdais. Neaprėpiami toliai lyg atliepia likimo ir tikėjimo temą, o veiksmo įkarštyje verda lemtinga vienos šeimos istorija. Serialas prikausto nuo pirmos minutės, o tokio plataus žanrų pasirinkimo vienoje vietoje – nuo mokslinės fantastikos iki neovesterno, nuo detektyvo iki trilerio – žiūrovai dar nėra matę.
4. Life After Life (2022)
Tai už širdies griebianti istorija apie moterį, kuri vis iš naujo miršta. Gimus 1910 metais, jai tenka susidurti su pavojingomis gyvenimo Britanijoje aplinkybėmis, kurios vyravo tuo metu, tačiau istoriniai faktai mus ne taip labai ir domina – svarbiausia šiose serijose protagonistės Uršulos (Thomasin McKenzie), mielos, dėmesingos merginos, mirtys. Gal todėl, kad ji yra toks teigiamas personažas, kiekvieną kartą jai mirštant mums dūžta širdis. Taigi jei esate serialų, kurie sukelia didelius emocinius išgyvenimus, gerbėjas, šis serialas neabejotinai išpildys jūsų lūkesčius.
Šis televizijos šou yra Keitės Atkinson 2013-ųjų metų romano adaptacija mažajame ekrane. Jei tikitės, kad pabaigoje paaiškės mirčių prasmė, tai labai apsirinkate – jos visiškai beprasmės, dėl to pagrindinė veikėja ir kankinasi, beviltiškai maskatuodama rankomis nežinomybės vandenyne. Jai tenka mirti iškritus per langą, ilgai galavusis nuo ispaniškojo gripo ir kitomis aplinkybėmis, o atgimusi gyventi ji viską prisimena. Jos savisaugos instinktas stiprėja, tačiau jo neužtenka sustabdyti nesimaigiančioms mirtims. Serialas primena tokius filmus kaip „Drugelio efektas“ ir „Švilpiko diena“, tik šįkart televizijos produkcija dar labiau traumuojanti.
Matyt, serialo kūrėjų tikslas buvo pravirkdyti žiūrovus ir jiems tai pavyko – verkti norisi daug. Vienu momentu Uršulos gyvenimas lyg ir pagerėja, tačiau atėjus Antrajam pasauliniam karui ji vėl panyra į tamsą – ar tai būtų jos mylimo jaunojo broliuko Tedžio mirtis, ar karinė tarnyba, ar badas gyvenant Vokietijoje, atrodo, jai daugiau nieko nenutinka, tik vienos traumos. O kas labiausiai mus virkdo, tai kad serialo pasaulis atrodo toks tikroviškas – vis dėlto pasirenkamos istorinės aplinkybės. Taigi nors pasakojimo prielaida yra fantastinė, atrodo, kad visa ta kančia nutiko iš tikrųjų.
Vienintelė paguoda Uršulai ir žiūrovams ta, kad merginos gyvenime vis dėlto pilna ir meilės. Jos teta jai pataria priimti likimą tokį, kokį jis yra, o tėvas kalba apie gerumo svarbą, tačiau vienaip ar kitaip Uršula nepaprastai myli savo artimuosius ir galima sakyti, jie yra pagrindinė priežastis, kodėl verta iškentėti visus likimo smūgius.
3. Fleishman Is In Trouble (Hulu, 2022)
Tai rašytojos Tafės Brodeser-Akner 2019 metų romano adaptacija mažuosiuose ekranuose, kurioje pristatomas keturiasdešimtmetį perkopusių suaugėlių gyvenimas. Atrodo, sulaukus keturiasdešimties jau viskas turėtų būti aišku, nusistovėję ir galima tik mėgautis savo paieškų rezultatais. Tačiau seriale akivaizdžiai teigiama, kad aiškumas sulaukus brandos yra tik mitas – netgi ir keturiasdešimtmečiai nebūtinai yra radę savo vietą po saule, o vaikai nebūtinai garantuoja taip trokštamos prasmės buvimo. Dažnas apsivaikavęs suaugėlis savo atžaloms atiduoda tiek savęs, kad galiausiai, kai turi laiko sau, nebežino, ką su juo daryti ir kur save padėti. Nes gyvenimas niekada nėra paprastas – ar tau būtų dvidešimt, ar tau būtų keturiasdešimt.
Pasakojimas sukasi apie gydytoją Tobį Fleišmaną (Jesse Eisenberg), kuris dirba vienoje prestižinėje ligoninėje ir bando būti geras daktaras – tokiu būdu siekia įprasminti savo egzistenciją. Jo asmeniniame gyvenime reikalai klostosi ne taip puikiai: jis išsiskyrė su žmona, su kuria gyveno penkiolika metų ir su kuria iš pradžių siejo meilė, tačiau galiausiai skirtumų nebebuvo galima nepastebėti ir Tobis liko vienišas. Vis dėlto iš pradžių jis džiaugėsi laisve, mat supranta, kad meilės rinkoje vis dar yra skanus kąsnelis, o tuo labiau kad moderniais laikais naudojamos pažinčių programėlės suteikia galimybę gauti bet kokią nepažįstamą moterį. Tačiau laisvės džiaugsmai trunka neilgai, nes Tobio buvusi žmona Reičelė (Claire Danes) vieną dieną jam anksčiau nei buvo numatyta atveža jų du vaikus ir pati pradingsta lyg į vandenį. Staiga Tobis tampa vienišu tėvu, bandančiu suderinti šeimą su darbu.
Seriale dar viena svarbi veikėja yra Libė (Lizzy Caplan) – Tobio studijų laikų draugė, kuri savo karjeros pradžioje buvo perspektyvi rašytoja ir dažnai varstė prestižinių kultūros įstaigų duris, tačiau vėliau susilaukė vaikų ir tapo namie sėdinčia mama. Girdime tik Libės balsą iš už ekrano, tačiau nematome jos pačios – ji yra serialo pasakoja, tapusi Tobio sąžinės balsu. Jos balsas puikiai atspindi kiekvieną emociją ir suteikia šiam televizijos šou gyvybės bei įtikinamumo. Netgi Libei nepasirodant ekrane mes susipažįstame ir su jos asmenybe. Viena aišku, šiame seriale nėra vien juoda ar balta, nėra herojų ar antiherojų. Libė ir Reičelė yra moterys, kurioms skauda, ir skausmas motyvuoja daug jų pasirinkimų. Kartu su Tobiu jos išgyvena įvairių emocijų sąmyšį. Nes kai tau keturiasdešimt, dar nesi nurimęs kaip budistų vienuolis.
2. The Thief, His Wife and the Canoe (2022)
Tai komiška tikrais faktais paremta drama apie išlaidų sukčių, kuris įvykdė piniginę aferą norėdamas išsimokėti skolas už nerūpestingus pirkinius ne pagal savo kišenę. Serialą kūrė Krisas Langas, dar žinomas dėl tokios televizijos produkcijos kaip „Unforgotten“.
51-erių Džonas Darvinas (Eddie Marsan) anksčiau dirbo mokytoju ir kalėjimo pareigūnu. Turėjo mylinčią žmoną ir namus, tačiau buvo šiek tiek ekscentriškas ir mėgdavo išlaidauti. Taigi vieną 2002 metų dieną jis išplaukė pasiplaukioti baidare, apvertė ją ir suvaidino savo mirtį. Tada įkalbėjo žmoną jam padėti įtikinti aplinkinius, kad jis dingo be žinios, ir pasislėpė savo namuose patalpoje už spintos – ten, kur niekam net nešautų į galvą jo ieškoti.
Jo žmona Anė (Monica Dolan) paskambino policijai ir pranešė, kad jos vyras dingo be žinios, akis apdūmė ir jų sūnums. Anė nebuvo visiškai tikra, kad tai geras sprendimas, tačiau Džonas ją tvirtai patikino, kad už poros savaičių viskas bus baigta ir jie galės išsilaisinti iš skolų. Kaip? Paklausite jūs. Ogi gavę gyvybės draudimo pinigus už suvaidintą Džono mirtį.
Pasirodo, Džonas įnoringas ir vaikiškas, taigi Anei reikia pabūti jam už motiną. Istorija pasakojama iš jos perspektyvos, taigi ji pati mums atrodo simpatiškesnė ir mielesnė. Tik tiek kad sunku suprasti, kodėl ši moteris nusprendė ryžtis tokiai avantiūrai. Matyt, ji nebematė kitos išeities ir griebėsi paskutinio šiaudo, nors visus apgaudinėti darėsi vis sunkiau ir sunkiau. Ši pora neabejotinai kelia mums daugiau juoko nei gailesčio ir yra įdomu stebėti jų tarpusavio dinamiką bei jų aferos evoliuciją.
Džonas Darvinas vis dar yra gyvas, jam šiuo metu 71-eri metai. Paskutinės apie jį girdėtos žinios skelbė, kad jis patraukė į Ukrainą padėti ukrainiečiams kovoti su rusais. Žurnalistai klausė jo antrosios žmonos, ką jinai mano, ar jam pavyks išgyventi, o ši atsakė: „Jis dėvės neperšaunamą liemenę ir turi gerą gyvybės draudimą.“
1. Shinning Girls (Apple TV, 2022)
Šis trileris paremtas 2013 m. išleistu beveik to paties pavadinimo Loren Biuks bestseleriu. Kirbė Mazrači (Elisabeth Moss) prieš šešerius metus buvo žiauriai užpulta nežinomo užpuoliko. Jai vos pavyko išgyventi, tačiau užpuoliko policija taip ir nesučiupo. Nuo to laiko Kirbė patiria iškreiptą realybę. Kartais pokyčiai būna maži, pavyzdžiui, namie auginamas katinas tampa šunimi arba darbe, pasirodo, jai priklauso kitas stalas nei įprastai, tačiau pasitaiko ir didesnių permainų – tarkim, Kirbė, užuot gyvenusi vieniša, vieną rytą atsibunda ištekėjusi už tokio vyro Marko. Tik vienas dalykas niekad nesikeičia – ji dirba archyviste laikraštyje „Sun Times“. Tačiau Kirbė norėtų tapti žurnaliste. Jai padeda netrukus nutiksiantys įvykiai.
Miesto kanalizacijoje atrandamas jaunos moters lavonas, ant kurio matyti padarytos tokios pačios žaizdos, kurias Kirbei prieš šešerius metus padarė jos užpuolikas, tačiau šiai aukai jos buvo mirtinos. Kirbė nusprendžia prisidėti prie bylos tyrimo ir susikooperuoja su reporteriu Denu (Wagner Moura). Jie bandys išaiškinti, kas nužudė merginą. Iš visko atrodo, kad tai bus serijinis žudikas. Žiūrovas žino gerokai daugiau nei tyrėjų porelė, kadangi jis matė paslaptingąjį žudiką Kirbės darbo vietoje. Jis vardu Harperis (Jamie Bell) ir atrodo, kad niekas jo nesustabdys renkantis naują auką, kuri, išaiškėja, yra astronomė Džin-Sūk (Phillipa Soo).
Mos puikiai moka perteikti kiekvieną personažo nuotaikos ar kančios slinktį, o turint omeny, kad serialo tempas yra gana lėtas ir žiūrovai savo žiniomis yra gerokai pranašesni už protagonistus, „Shinning Girls“ labiau tinka vadinti personažų tyrinėjimu nei trileriu. Kirbės nuolatiniai tikrovės pokyčiai, kurių jinai negali kontroliuoti, be abejonės yra traumos rezultatas. Šis aspektas yra vienas iš pagrindinių, kuriuos tyrinėja serialas.