Serialų kūrėjai greičiausiai pastebėjo, kad pastaruoju metu žiūrovus prie ekranų ypač prikausto tikrais įvykiais paremtos televizijos dramos, taigi šiais metais jų atsirado ne viena. Taip pat kraują stingdo trileriai bei detektyvai, pasitaiko gerai įvertintų romantinių istorijų bei, žinoma, kaip gi be fantastikos ir siaubo. Visą šį žanrų pastišą jums parengėme šiame straipsnyje, kuriame atrasite bent vieną serialą, išleistą 2022-ais metais ir tinkantį jūsų skoniui.
10. Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities (Netflix, 2022)
Tai garsiojo siaubo filmų režisieriaus Giljermo del Toro aštuonios trumposios siaubo juostos, iš kurių dvi jis režisavo, o prie kitų kūrimo prisidėjo. Kiekviena savaip elegantiška ir groteskiška. Del Toro yra lyg siaubo filmų reklaminis veidas, žinomas dėl tokių kino juostų kaip „Pano labirintas“ (Pan’s Labyrinth, 2006) ir „Vandens forma“ (The Shape of Water, 2017), o šįkart jis pats pasakoja košmariškas istorijas.
Režisierius pasirodo kiekvieno epizodo pradžioje ir lieka lyg kraupus, visagalis šešėlis. Šalia jo matome ir patį kabinetą – ornamentuotą medinę konstrukciją, kurios turinys – tai įvairiausi raktai, kaulai, vienaragio ragai ir t. t. Iš jos taip pat sklinda siaubo kinematografijoje gerai žinomi aktorių balsai, tokių kaip Dženifer Kent iš „The Babadook“, Anos Lilės Amirpor iš „A Girl Walks Home Alone at Night“ ir Deivido Prioro iš „The Empty Man“, tačiau kiekvienoje serijoje vis tiek vyrauja Del Todo stilius, primenantis keistą pasaką, pilną skrandį sukančių specialiųjų efektų ir iškrypusios moralės. Į šį kabinetą žmones atveda jų pasipūtėliškas įžūlumas ir netrukus išaiškėja, kad jie patenka į grynų gryniausią pragarą.
Serijose pasirodę monstrai – neabejotinai Del Toro braižas. Septyniose iš aštuonių dalyvauja jau ankstensniuose Del Toro filmuose matytos meistriškai sukonstruotos pabaisos: milžiniška žiurkių karalienė iš Vinčenzo Natali „Graveyard Rats“, vabalakis monstras, panašus į Lovkrafto kūrinių veikėjus, iš Keit Tomas „Pickman’s Model“ ir kiti. Tik paskutinėje serijoje („The Murmuring“), kurią režisavo Jennifer Kent, užuot parodžius išradingai išgalvotus monstrus pasakojama vaiduoklių istorija – tai gudrus Hičkoko „The Birds“ ir Timo Faivelio tamsiojo „The Turn of the Screw“ derinys.
Nors Del Toro, kaip minėta, ir nerežisavo visų šių serijų, vis dėlto jo vardas reiškia kokybės garantą. Maža to, jis pats atrinko režisierius ir aktorius. Taigi išties šis serialas – tai lyg mažas kabinetas jo galvoje, pristatomas pasauliui.
9. The Peripheral (Prime Video, 2022)
Naujas mokslinės fantastikos serialas pristato 2032 metus – pasaulis jau įgavęs futuristinį braižą, tačiau tai dar ne ateitis. Seriale – tai dabartis, o pagrindinė veikėja Flinė (Chloë Grace Moretz), dirbanti 3D spaustuvėje ir su broliu Burtonu (Jack Reynor) besirūpinanti sergančia motina, tuoj išvys ir tolimuosius 2099 metus.
Brolis su seseria vos suduria galą su galu, todėl bando uždirbti papildomų pajamų už turčius žaisdami virtualiosios realybės žaidimus. Jie už pinigus padeda prastiems, bet turtingiems žaidėjams pakilti savo lygoje. Flinė, tiesą sakant, yra netgi geresnė žaidėja už Burtoną, tačiau virtualiame pasaulyje, išaiškėja, moterys nėra taip vertinamos kaip vyrai, be to, ji ir pati nenori atitrūkti nuo realybės, tačiau kartais padeda broliui. Ji net nunutuokia, kad žaidimukai nusves ją taip toli. Pasirodo, kad jų rankose atsiradęs virtualios realybės šalmas nukelia ne į virtualią realybę, o į ateitį. Tačiau ateitis – ne tokia nepavojinga kaip virtualioji realybė ir gali paveikti faktinę realybę. Ateityje ne tik galima palakstyti motociklu futuristiame Londone bei paflirtuoti su žaviomis moterimis, bet ir gauti lupti bei įsigyti nepageidaujamą, pikta linkinčią uodegą, lipančią ant kulnų.
Serialas yra paremtas to paties pavadinimo Viljamo Gibsono knyga, kuri išėjo 2014 metais. Pasak rašytojo, jo ateities scenarijai niekad nėra pernelyg atitrūkę nuo dabarties ir viskas, ką perskaitome jo knygose, iš esmės turi sąsajų su mūsų laikais. Juk virtuali realybė jau yra pasirodžiusi ir tik laiko klausimas, kada jos veikimo aplitudė išsiplės. Seriale ir knygoje dar paliečiami tokie šiuolaikinės tikrovės aspektai kaip meilė per nuotolį. Ar gali tarp žmonių užsimegzti jausmai, jeigu jie neturi fizinio kontakto vienas su kitu?
Scenarijų serialui parašė „Westworld“ kūrėjai Liza Joy ir Džonatanas Nolanas. Scenaristai knygos siužetą pritaikydami ekranui šį tą jame pakeitė, tačiau, pasak Gibsono, matyti, kaip jo kūrinys transformuojasi, jam tik dar įdomiau. Televizijos scenaristai sutarė, kad rašytojo darbus dėl daugiasluoksnio siužeto nėra lengva perkelti į ekraną, tačiau visi sutiko, kad seriale „The Pheripheral“ įdomu nagrinėti, kokią vietą technologijų kontekste užima žmogus.
8. The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window (Netflix, 2022)
Šiose serijose Kristen Bel vaidina vienišą nuo alkoholio ir tablečių priklausomą moterį, kuri yra įsitikinusi, kad kitoje savo namo gatvės pusėje matė vykdomą žmogžudystę. Tačiau mums niekad iki galo taip ir neaišku, ar iš tikrųjų ta žmogžudytė įvyko, nes Ana (vieniša moteris) prisipažįsta, kad turi „turtingą vaizduotę“, o ką jau kalbėti apie alkoholio ir tablečių, kuriuos ji į save pumpuoja, poveikį.
Serialo autorių tikslas buvo sukurti detektyvų apie žmogžudystę pastebėjusias vienišas moteris parodiją. Galime grįžti į praeitį ir prisiminti tokias kino juostas kaip The Girl on the Train arba The Woman in the Window – naujesnė produkcija, arba kino klasiską The Lady Vanishes ir Gaslight. Ypač pirmieji pavadinimai primena ir mūsų serialo pavadinimą, kuris neabejotinai turi parodijos atspalvį.
Detektyvinės komedijos žanrą anksčiau dar bandyta vaizduoti su tokiais serialais kaip Only Murders in the Building ir Afterparty, o The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window yra trečiasis bandymas.
Taigi mūsų herojė Ana yra šiek tiek paplaukusi vieniša moteris, kurios santuoka sugriuvo prieš trejus metus siaubingomis aplinkybėmis mirus jos dukteriai. Nuo to laiko Ana skandina savo sielvartą alkoholyje ir vaistuose, tačiau, savaime suprantama, jos situacija negerėja. Kartais ji vis dar užmiršta, kad jos dukra mirusi ir su chalatu bei šlepetėmis pasirodžiusi jos mokykloje nesupranta, kodėl mergaitė neateina. Moters karjera taip pat kūlversčiais ridenasi nuo kalnelio, nes būdama menininkė ji nebesugeba sukurti nieko gero.
Tuomet į jos kaimynystę kitoje gatvės pusėje įsikrausto jaunas tėvas su savo devynmete dukra. Taip jau sutampa, jis gedi savo žmonos. Nežinome, ar Aną ištiko haliucinacijos, ar ji iš tikrųjų tapo nusikaltimo liudininke, tačiau ji šventai įsitikinusi, kad naujasis kaimynas – žmogžudys. Niekas ja netiki ir moteris, nerasdama ramybės, pati ima tirti savo bylą – serialas tampa dėmesį kaustančiu detektyvu su pamišimo ir netikrumo prieskoniu.
7. The Playlist (Netflix, 2022)
Švedų serialas The Playlist – tai pasakojimas apie „Spotify“ kūrėjo Danielio Eko sėkmę kuriant šią programėlę. Kadangi visi matėme filmą The Social Network, iš istorijos apie startuolį jau tikimės, kad bus vienas savo idėja apsėstas charizmatiškas vizionierius, ilgai kovojęs dėl pripažinimo, tačiau galiausiai sugebėjęs įtikinti pasaulį, kaip jis tuoj jį pakeis. Vis dėlto seriale The Playlist – ne visai toks scenarijus.
Pirmajame epizode susipažįstame su pačiu Eku (Edvin Endre), kai jis dar nebuvo pradėjęs kurti „Spotify“ startuolio. Jis dirba darbą, kuriam yra per geras, ir leidžia laiką kartu su savo mama, tačiau visi jam sako, kad dirbi „Google“ jam trūksta išsilavinimo. Tačiau Danielis ties tuo nesustoja ir nors jam trukdo visa muzikos industrija, iš pasipiktinimo bei nevilties sudeda savo energiją į „Spotify“ kūrimą – galiausiai pasaulis sužino apie šį magišką žaislą, kuris leidžia dykai klausytis bet kokios dainos.
Tačiau viskas tuo nesibaigia. Iš viso serialą sudaro šeši epizodai. Kiekvienas iš jų pateikia skirtingas žmonių, susijusiu su startuoliu, perspektyvas. Antrojoje serijoje susipažįstame su muzikos prodiuseriu, kuris išsigandęs, kad piratavimo era tuoj baigsis, pradeda dirbti su „Spotify“. Kitas epizodas pasakoja apie programėlės vyriausiąjį programuotoją, įdėjusį visas pastangas, kad jo darbo rezultatai pasiektų iki šiol pasauliui nematytas aukštumas. Dar yra serija apie teisininką, sutvarkiusį reikalus dėl autorinių teisių, serija apie „Spotify“ finansininką. Juk startuolis nebuvo sukurtas tik vieno žmogaus, taigi naturaliai eina išdava, kad ir serialas turi būti ne apie vieną žmogų.
Visai logiška, kodėl serialo prodiuseriai nusprendė taip pristatyti naratyvą. Ekas nepanašus nei į Marką Zukerbergą, nei į Styvą Džobsą. Jis racionalesnis ir žmogiškesnis. Galbūt todėl, kad scenarijų parašė ne Aronas Sorkinas, ši televizijos produkcija visai neprimena intensyvios psichologinės dramos, todėl sprendimas padalinti pasakotojo poziciją keliems asmenims atrodo vykęs.
Jei jums žiūrint šį serialą patiks jo idėja, tai dar labiau patiks pabaiga, kuri yra šiek tiek keistoka, tačiau knisa gilią šaknį.
6. The Midnight club (Netflix, 2022)
The Midnight Club – tai serialias apie mirtį ir siaubą, tačiau kartu ir apie gyvenimą. Pavadinimas nurodo į mirštančių paauglių grupelę, kurie visi serga mirtinomis ligomis ir susitiko atsidūrę hospise, kur jo įkūrėja dr. Džordžina Stenton (Heather Langenkamp) bando jiems padėti kokybiškai nugyventi paskutines likusias dienas. Tačiau paaugliai, pilni jaunatviško entuziazmo, nenori taip paprastai pasiduoti ir sukuria savo klubą, kuris susirenka vidurnaktį, – jo nariai seka vieni kitiems siaubo istorijas.
Serialo pasakojimas prasideda nuo Ilonkos (Iman Benson). Jaunai merginai puikiai sekasi paskutinėse klasėse mokykloje. Ji gauna laišką, kad įstojo į Stenfordo univeristetą, vieną iš prestižiškiausių visoje JAV, ir nusprendžia tai atšvęsti draugų vakarėlyje. Štai tada linksmybių sūkuryje iškosėja pirmuosius kraujo lašus, o nuėjusi į tualetą veidrodyje staiga pamato viziją – save vaiduoklių apsėstame name.
Vėliau reikalai juda gan greitai. Ilonkai diagnozuojamas vėžys, gydymas jai nepadeda, ir štai tuomet patėvis sutinka ją perkelti į Braitklifą – mirštančių paauglių hospisą. Ten ji susipažįsta su kitais gyventojais: linsmuoliu Spenceriu (Chirs Sumpter), kurio konservatyvūs tėvai niekaip negali priimti, kad jų sūnus – gėjus; Natsuki (Aya Furukawa), kūrybinga rašytoja, kuri sunkiai susitvarko su savo psichine liga; Sandra (Annarah Cymone), Dievui atsidavusia krikščione, kurios tikėjimas jai padeda išlaikyti tvirtą dvasią; Amešu (Sauriyan Sapkota), greitakalbiu sąmojų pilnu, tačiau auksinės širdies kompiuterinių žaidimų mėgėju; Čeri (Adia), ekscentriška panele, kurios grupė ne visai supranta, tačiau kuri tvirtina esanti įžymių holivudo aktorių dukra; visada palaikančiu ir šalia esančiu Kevinu (Igby Rigney) ir Anja (Ruth Codd), airių kilmės maištininke, visuomet kišenėje turinčia porą sarkasiškų frazių ir užsispyrusiai besilaikančia savo tiesos.
Visi šie personažai prižada vienas kitam, kad po mirties būtinai perduos vienas kitam ženklą, jog pomirtinis gyvenimas egzistuoja. Taip ir prasideda jų mirtinas nuotykis, pilname vaiduoklių name.
Serialui scenarijų rašė Maikas Flanaganas ir Letas Fongas. Flanaganas dar žinomas dėl tokių juostų kaip The Haunting of Hill House ir serialo Midnight Mass. Kas atpažįsta jo braižą, žino, kad jis užuot nusprendęs visus kruvinai išskersti renkasi subtilius būdus pateikti siaubą bei siekia atskleisti nuotaiką, taigi ir šįkart jis gilinasi į mirtį ne kaip į kruviną spektaklį, o kaip į emocinį gylį turinčią mūsų visų gyvenimo dalį. Todėl serialas bus ne tik apie sektas, vaiduoklius ir mirtį, sliūkinančią paskui kiekvieną veikėją, tačiau ir apie personažų emocinius sunkumus.
5. We Crashed (Apple TV, 2022)
Tai dar vieno startuolio, pavadinimu „WeWork“, iškilimo ir žlugimo saga. Kaip įmonė, savo klestėjimo laikotarpiu įvertinta 47 mlrd. JAV dolerių, galėjo taip drastiškai smukti iki 1 mlrd. JAV dolerių ir iš turtuolių tapti (sąlyginais) skurdžiais?
Atsakymas paprastas. Kaip ir ne vienoje nepakartojamo startuolio istorijoje jis susijęs su įmonės vadovu. Adamas Neumanas (vaidina Jared Leto) – charizmatiškas, valdingas, pasitikintis savimi ir puikiai tinkantis į kokio nors kulto lyderius – tai „WeWork“ vadovas. Jis geležine ranka valdo įmonę ir nė per nago juodymą neabejoja nei savo asmenybės galia, nei sėkme. Žinoma, pasitikėjimas savimi – kiekvieno lyderio savybė, tačiau sunku suvokti, kaip su tokiu žmogumi galėjo dirbti krūva darbuotojų.
Adamo entuziazmą ir ego dar pakursto jo žmona Rebeka (Anne Hathaway), kuri nuoširdžiai laiko save jo mūza ir įkvėpėja, nors pati dažnai lieka šešėlyje. Sunku patikėti, kad šie abu toksiški narcizai šiuo metu yra vis dar drauge ir turi užgyvenę penkis vaikus.
Tas, kuris pakėlė įmonę iš pelenų, į pelenus ją ir grąžino. Mat galiausiai darbuotojai nebeapsikentė savo viršininko kuriamos darbo kultūros bei asmenybės. Juk jeigu vadovas mano, kad jo įkurta įmonė yra skirta jo asmeniniams norams tenkinti, pavyzdžiui, nupirkti jam 60 mln. JAV dolerių kainuojantį privatų lėktuvą, nieko gero nelauk.
Netgi Adamo vizija nebuvo per daug originali, kadangi iš esmės „WeWork“ – tai dar viena nekilnojamojo turto agentūra, tiesiog nuomojanti stalus (originali idėja buvo sukurti darbo vietą, kurioje skirtingi žmonės galėtų darbuotis prie savo projektų). Tačiau Adamas ir Rebeka, skatindami vienas kito impulsus ir tikindami, kad „WeWork“ yra ne įmonė, o jausmas, neleido savo idėjai nuilsti iki paskutinės akimirkos.
Šis serialas privers jus suabejoti, ar jis tikrai paremtas gyvenimu, nes istorija savo dramatiškumu prilygsta ir geriausiam fikcijos šedevrui.
4. The Watcher (Netflix, 2022)
The Watcher – tai tikrais faktais paremtas detektyvas apie 2014 metais į Naująjį Džersį atsikrausčiusią šeimą, kuri, įsigijusi savo svajonių namą priemiestyje, taip pat įsigijo ir keistus kaimynus bei įkyrų persekiotoją. Šis pasivadino Stebėtoju ir vos šeimai įkėlus koją į naujuosius namus pradėjo siųsti jiems kraupius laiškus, kad nuo šiol kiekvienas jų žingsnis stebimas.
Istorija buvo aprašyta The New York Times žurnale 2018 metais. Straipsnyje buvo pateikiama ištraukų iš Stebėtojo laiškų, tokių kaip „657-oji gatvė priklauso man, o ne aš priklausau jai. Aš išvalysiu ją nuo blogio ir lauksiu, kol gatvė pasidarys gera. Ji manęs nenubaus. Aš vėl pakilsiu“. Tokie žodžiai turėjo sutrikdyti ne tik The New York Times skaitytojus, bet ir žmones, kurie gavo šį laišką.
Akivaizdu, kad persekiotojui – ne visi namie, taigi Branokų šeima puola į paniką, nežinodami, ką daryti. Visi juos ragina išsikraustyti iš namo, tačiau Nora (Naomi Watts) tvirtai pasako: „Ar to mes mokome savo vaikus? Pasiduoti grasinimams?“ Taigi Nora ir Dynas (Bobby Cannavale) Branokai bando patys susitvarkyti su juos užklupusia nelaime. Jiems padeda privati detektyvė Teodora Birč (Noma Dumezweni).
Ar laiškus siunčia landieji kaimynai (Margo Marindale ir Richard Kind)? O gal kitas, vietoje nenustygstantis, kaimynas (Terry Kinney) ir jo konservatyvioji motina (Mia Farrow)? Ar nekilnojamojo turto agentė Karen (Jennifer Coolidge) kaip nors su tuo susijusi? O gal pats šeimos tėvas siunčia tuos raštelius, kad nereikėtų pirkti namo, kurio kaina jam nelabai įkandama?
Serialą sukūrė Janas Brenanas ir Rajenas Murfis. Pastarasis dar žinomas dėl tokių kino juostų kaip Feud, Halston, American Crime Story, Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story, American Horror Story. Kaip matote, šis režisierius išties mėgsta kurti tikrais faktais paremtas istorijas bei siaubo pasakojimus, taigi kai jis 2018 metais The New York Times skaitė straipsnį apie Stebėtoją, greičiausiai trynė rankomis. Kas gali būti geriau už tikrą istoriją, kuri panaši į siaubo romaną?
Murfis yra žinomas už tai, kad puikiai moka išpildyti siaubo elementus televizijos ekrane, o šį kartą isorija apie persekiojimą susipina ir su persekiojamos šeimos problemomis, kurios akivaizdžiai demonstruoja, kad JAV priemiesčių gyvenimas nėra toks rožėmis klotas. Ar Dynui pavyks apginti savo šeimą? Ar jam pavyks išlaikyti savo vyriškumo įvaizdį? Į Branokų gyvenimą įkrypuoja nesaugumo jausmas. Be abejonės, visi norime jaustis saugiai savo namuose. Kas atsitinka, kai saugumo garantui iškyla grėsmė?
3. From Scratch (Netflix, 2022)
From Scratch – tai meilės istorija, paremta 2019 metais išleistu Tembi Lokės bestseleriu „From Scratch: A Memoir of Love, Sicily and Finding Home“. Kaip nurodo pavadinimas, tai knygos autorės asmeninė istorija, kurią ji su savo seserimi Atika Loke (grožinės literatūros rašytoja, taip pat sužibėjusia tokiuose projektuose kaip „Empire“ ir „Little Fires Everywhere“) pavertė į serialą.
O serialo siužetas sukasi apie jauną, tačiau iš paauglystės jau išaugusią amerikietę Eimę (Zoe Saldaña), kuri atvyksta vasarai į Florenciją džiaugtis menu ir jį kurti, bėgdama nuo šeimos reikalavimo baigti teisės mokyklą. Ir čia, Florencijoje, Eimė gatvėje netyčia sususipažįsta su dailiu virtuvės šefu Lino (Eugenio Mastrandrea), kuris pakeis moters gyvenimą amžiams.
Lino taip pat pasipriešino tėvo norui priversti sūnų rinktis praktiškesnę karjerą ir tuomet dar juonuolis Lino ėmėsi įgyvendinti savo svajonę tapti virtuvės šefu. Serialo vyksmo laiku jis – pats geriausias paties geriausio Florencijos restorano virtuvės šefas. Tačiau ne tik Lino pakeičia Eimės gyvenimą amžiams – Eimė taip pat sudrebina Lino pasaulį. Kadangi šie du įsimylėję paukštyčiai nusprendžia susieti savo likimus, Lino išvažiuoja gyventi su Eime į Los Andželą.
Jiedu apsistoja pas Eimės seserį Zorą (Danielle Deadwyler, suteikusi serialui kandumo). Lino susiranda vidutinišką darbą vidutiniškame restorane, o Eimė įsidarbina meno galerijoje, tačiau pati daugiau nebetapo. Nors Los Andžele karjera nė vienam nesiseka gerai, užtat jų meilė tiesiog žydėti žydi ir, atrodo, ilgesingi ir meilūs žvilgsniai niekada nesibaigs. Eimė ir Lino susituokia, įsivaikina mergaitę ir galiausiai Lino diagnozuojamas vėžys. Tačiau viskas čia dar nesibaigia.
Taip, meilė tiesiog spinduliuote spinduliuoja iš televizijos ekranų. Maža to, scenos pilnos kadrų su prašmatniais, stilingais namais, kvapą gniaužiančiais kraštovaizdžiais ir ekstatinio grožio itališku maistu. Nors veikėjai ir susiduria su daugybe sunkumų, seriale rodomas palaimingas gyvenimas, gražus dviejų šeimų iš skirtingų kultūrų susigiminiavimas ir daug romantikos.
2. A friend of the family (Peacock Original, 2022)
A Friend of the Family – tai tikrais faktais paremta istorija apie Brobergų šeimą, kuriai teko prakeiksmas nežinant artimai susidraugauti su sociopatu. Ši istorija jau užrašyta memuaruose, parodyta dokumentiniame filme ir įrašyta tinklalaidėje, tačiau vis nepaliauja kaustyti mūsų dėmesio.
Scenarijų parašė ir serialą produsiavo Nikas Antoska, tačiau jam padėjo ir tikrosios Brobergų šeimos narės motina Merė Ana ir dukra Jana – jos palaimino šį projektą ir sutiko padėti jį sukurti kuo tikroviškesnį.
Serialo dėmesio centre yra vadinamasis artimas Brobergų šeimos draugas Bobas Berčtoldas (Jake Lacy), padėjęs užauginti visus jų vaikus, aktyvus bažnyčios bendruomenės narys ir, kaip vėliau išaiškėja, seksualinis išnaudotojas. Mat Berčtoldas susidomi Brobergų dukterimi Jana (Mckenna Grace) ir pagrobia ją du kartus. Pirmą kartą – 1974 metais. Tuomet jis ją paėmė iš tėvų ir laikė užrakintą visą mėnesį tikindamas, kad juos pagrobė ateiviai, nes Jana yra pusiau ateivė ir privalo poruotis su pasirinktu vyru, kad išsaugotų savo šeimos ir rasės liniją. Mergaitė tuo tikėjo metų metus. O pati šeima, kai pagrobėjas sugrįžo su įkaite, ir toliau palaikė draugystę su sociopatu, nes bijojo, kad tarp jo ir kitų šeimos narių užsimezgę seksualiniai ryšiai gali išeiti viešumon. Vėliau tėvai buvo smarkiai kritikuojami, kad nebandė apginti mažametės dukros ir pasidavė Berčtoldo machinacijoms. Nors jis ir mokėjo gerai meluoti ir apgaudinėti, įvykiai, kurie dėjosi prieš akis, buvo akivaizdūs.
Dokumentinis filmas, tinklalaidė ir memuarai mums pademonstravo, kas įvyko ir kodėl, tačiau serialas parodo, kaip visa tai vyko. Ypač Džeiko Leisio (dažniausiai vaidinančio arba labai gerą vyruką, arba labai blogą) vaidmuo daro didelį įspūdį, kaip po koketiško žavesio kauke jis slepia manipuliatyvią, monstrišką prigimtį. Jo skaičiavimams nenusisekus, visada apginti vyro gali pasirodyti jo primušta žmona. Serialas iškelia į dienos šviesą, kokia sunki buvo pačios šeimos padėtis, ypač tėvų Merės Anos (Anna Paquin) ir Bobo (Colin Hanks), kurie sunkiai galėjo išsiraizgyti iš to Berčtoldo supinto voratinklio ir buvo paralyžiuoti socialinių konvencijų bei gėdos. Vis dėlto keliamas ir klausimas, kiek čia buvo naivumo ir nekaltumo, o kiek neigimo ir sąmoningo abejingumo.
Šis pasakojimas jus pašiurpins savo kraupumu ir tikroviškumu, o seriale ryškėjantis sociopato charakteris privers susimąstyti, ar turite tokių aplinkui save ir kaip toli jie galėtų nueiti, kad pasiektų savo tikslus.
1. Shantaram (Apple TV, 2022)
Shantaram – tai Gregorio Deivido Robertso to paties pavadinimo daugiau nei 900 puslapių bestselerio adaptacija, sutalpinta į dvi valandas ir pasirodžiusi po beveik dvidešimties metų, kai knygą išleido 2003 metais. Šis serialas – tai nuteistojo Deilo Končio (vaidina Charlie Hunnam) pabėgimo iš Australijos kalėjimo istorija. Įsigijęs naują tapatybę jis bando pradėti naują gyvenimą Bombėjuje (dabar Mumbajus – veiksmas seriale vyksta XX a. 9 deš.), tačiau nelaimės jį persekioja viena po kitos.
Kaip ir Robertso knygoje, serialą Shantaram sudaro tik penki procentai išgalvotų memuarų, o visa kita – nuotykių kupinas veikėjų, kurie išgyvena transformaciją, pastišas, primenantis tokių autorių kaip Čarlzas Dikensas ar Viktoras Hugo kūrinius. Gal dėl romano, kuriuo jis paremtas, apimties serialas turi dvi ar tris siužeto linijas, taigi jeigu jūsų nesudomins viena, tai bent jau sudomins kita.
Mūsų herojus Deilas Kontis prisistato kaip australų filosofijos studentas ir paramedikas, kuris susideda su netinkamais žmonėmis ir įsivelia į ginkluotą apiplėšimą. Jį pasodina į kalėjimą, tačiau ir ten jo laukia ne pyragai, nes kameros draugai jį apkaltina skundimu (nors jis nieko neskundė), ir jaunuoliui tenka rengti pabėgimo planą, kurį jis įvykdo ir padirbęs savo pasą, pasivadinęs „Lindsiu Fordu“ patraukia į Indiją. Bombėjuje susipažįsta su užsidirbti bandančiu gidu Prabhu (Shubham Saraf), šis jam parodo lūšnynų gyvenimą bei pristato keisto nedidelio vietinio baro lankytojams, iš kurių dauguma – įvairiausio plauko užsieniečiai, ieškantys turtų, nušvitimo arba tiesiog besitikintys įsilieti į 1982-ųjų Bombėjaus žmonių makalynę.
Šiame bare Deilas susipažįsta su gudriu verteiva Didieriu (Vincent Perez), ugninga prostitute ir narkomane Liza (Elektra Kilbey) ir paslaptingąja Karla (Antonia Desplat), kurios sudėtinga praeitis, tapatybė ir darbo pobūdis traukia Deilą kaip bitę prie medaus.
Tačiau juk reikalai negali ramiai nusistovėti. Deilas patraukia vieno Bombėjaus lūšnynų gangsterio Khader Khan (Alexander Siddig) dėmesį. Šis atgailaujantį atskalūną priima arba kaip sūnų, arba kaip parankią šachmatų figūrėlę, galinčią padėti jam pasiekti savo tikslus. O Australijoje Deilo ieško atkaklus detektyvas, pasiryžęs priversti vyrą stoti prieš teisingumą.
Šie kvapą gniaužiantys įdomių personažų nuotykiai vyksta egzotiškame Indijos fone. Serialo autoriai bandė suteikti veikėjams autentiškumo leisdami jiems kalbėti skirtingomis kalbomis ir skirtingais akcentais, taigi prieš akis matome ne beveidę žmonių masę, o tikrus, gyvus personažus.