Televizijos srityje komedijos žanras visuomet buvo pagrindinė pramoga žiūrovams. Na, o pastaraisiais metais itin išpopuliarėjo juodosios komedijos serialai, kurie ne tik sulaukė kritikų pripažinimo, bet ir atgarsio tarp įvairios auditorijos visame pasaulyje. Šiuose serialuose atskleidžiama unikali asmenų perspektyva ir patirtis, kartu įtraukiant satyros, juodojo humoro ir socialinių komentarų elementų.

Puikūs juodosios komedijos serialai dažnai pasižymi savitu humoro, šmaikštumo ir socialinio aktualumo deriniu. Šie serialai garsėja gebėjimu rimtas temas nagrinėti komiškai, dažnai pasitelkiant satyrą ir ironiją, kad išryškinti visuomenės problemas ir paneigti stereotipus. Be to, šių serialų personažai paprastai būna įvairiapusiški, pasižymi įvairiomis emocijomis ir patirtimi, atspindinčia sudėtingą realų gyvenimą.

Puikių juodųjų komedijų serialų poveikis toli gražu neapsiriboja pramoga, nes šie serialai suvaidino lemiamą vaidmenį formuojant kultūrinį kraštovaizdį ir metant iššūkį vyraujančiam suvokimui. Galima teigti, kad puikūs juodosios komedijos televizijos serialai tapo galinga ir įtakinga jėga. Taigi, nerkime į šį juodojo humoro šaltinį!

Kadras iš serialo „Hepis“

10. „Hepis“ (Happy!, 2017 – 2019)

„Hepis“ (angl. „Happy!“) pastatytas pagal komiksų seriją, sukurtą DC veteranų Grant Morrison ir Darick Robertson. „Hepis“ neabejotinai yra vienas iš labiausiai pamišusių visų laikų televizijos serialų visoje galaktikoje. Tai yra tikra beprotystė ekranuose: buvęs policininkas sudaro komandą su skraidančiu mėlynu vienaragiu, kuris yra įsivaizduojamas mažos mergaitės draugas, ir kartu kovoja prieš blogąjį Kalėdų Senį.

Viena geriausių serialo bruožų yra tai, jog pagrindinį veikėją Niką Saksą vaidina Christopher Meloni. Aktorius daugeliui žinomas iš populiariojo serialo „Įstatymas ir tvarka: specialusis skyrius“ (angl. Law and Order: SVU), kuriame jis vaidina Eliotą Stablerį. Pastarojo serialo gerbėjams „Hepis“ bus tikras išbandymas, nes Nikas Saksas yra visiškai priešinga asmenybė Eliotui.

Pagrindinis veikėjas Nikas yra korumpuotas, nemandagus ir jam nerūpi visiškai niekas. Vis gi, toks jis buvo nevisada. Nikas – buvęs policininkas, puikus detektyvas, vienas geriausių visame mieste. Tačiau skaudžios patirtys, žiaurios bylos ir dar žiauresni vaizdai pakeitė veikėją. Dabar jis – samdomas žudikas, kuris beprotiškai daug geria, vartoja narkotikus, užsiima bereikšmiu seksu, žmogų nužudyti jam yra vienas lengviausių dalykų žemėje, tai jis daro be jokių skrupulų, o ką nors išduoti nereiškia nieko. Šalia jo būti yra visai nesmagu, išvaizda primena benamį, tačiau žiūrint serialą atrodo, jog jis yra nemirtingas. Serialas prasideda Niko pristatymu. Mes matome jį baro tuolete, vemiantį. Iš ties, puikus veikėjo pristatymas. Iš karto aišku, kas per žmogus jis yra. Pirmojoje scenoje rodomas ir jo įsivaizduojamas bandymas nusižudyti, kuris pavirsta į įvairiausių spalvų gamą, kurią juokinga paverčia ir takelyje girdimas kalėdinės dainos remiksas. Kūrėjai neduoda laiko apmąstymams, žiūrovui iš karto aišku, jog serialas nėra toks, kaip visi.

Nikui nerūpi niekas, o dienas jis mieliausiai leistų viskio butelio draugijoje. Dabar pinigus įvairiems malonumams jis užsidirba būdamas samdomu žudiku. Jis gavo užduotį, kuri iš pirmo žvilgsnio atrodė visai paprastą – pašalinti kelis mafijos vaikus, nepatyrusius italus. Tačiau viskas pasisuko visai kita linkme, įvyko didžiulis fiasko ir Nikas buvo pašautas. Kiek vėliau Niką gelbsti greitoji pagalba, o gulėdamas jos automobilyje jis pradeda matyti kalbantį, mažą, mėlyną ir dar skraidantį vienaragį, vardu Hepis. Manydamas, jog tai tėra tik miražas, jis agresyviai (švelniai tariant) išsikovoja kelias dozes vaistų. Kitame epizode jau matome Niką ligoninėje. Vienaragis nedingo, jis vis dar yra šalia Niko, kuriam sunku suvokti, kad Hepis nėra alkoholio, narkotikų ir vaistų sukelta haliucinacija. Tačiau, galiausiai Nikui paaiškėja, kad Hepis yra mažos mergaitės, vardu Heili (akt. Bryce Lorenzo), įsivaizduojamas draugas. Mergaitė buvo pagrobta siaubingai atrodančio Kalėdų Senio ir arkliukas išskubėjo ieškoti pagalbos. Kodėl jis pasirinko būtent Niką? Per daug didelis siužeto vingių atskleidimas.

Tačiau Nikui nelabai rūpi kažkokia mergaitė. Jis turi kur kas didesnių bėdų, kaip kad susidorojimas su Blu (akt. Ritchie Coster) grasinimais, jo visuomet besišypsančiu, padėjėju, kankinimo meistru Smūčiu (akt. Patrick Fischler) ir pabėgimas nuo jį persekiojančios detektyvės Mereditos (akt. Lili Mirojnick), kuri buvo viena priežasčių, kodėl Niko gyvenimas pasikeitė taip drastiškai. Hepis yra iš ties nuostabus personažas. Visų pirma, jis visuomet, visuomet yra perdėtai laimingas. Antra, jį gali matyti tik Nikas, o tai samdomui žudikui pasitarnauja labai palankiai. Ir trečia, Hepis yra įgarsintas Patton Oswalt.

Įsivaizduojamas draugas arkliukas bando Niką priversti padėti išgelbėti Heilę, prabudinti jo detektyvo instinktus, tačiau tai nėra lengva. Hepis maldauja pagalbos, kol nėra per vėlu. Žinoma, galiausiai Nikas sutinka susidoroti su Kalėdų Seniu (tiksliau labai siaubingos išvaizdos tipu, apsirengusiu Kalėdų Senio kostiumu) ir taip jis ir Hepis tampa partneriais. „Hepis“ šaipos iš visko, kas yra banalu, kvaila ir žmonių dažnai mėgstama. Vienas puikiausių pavyzdžių yra tai, jog seriale taip pat yra ir realybės šou. Nužudytų Italijos mafijos vaikinų mama, pasirodo, yra visai pasiturinti moteris, vardu Isabela. Kad ir kur ji eitų, iš paskos seka visa filmavimo grupė, kuri kuria serialą, laidą apie jos gyvenimą. Realybės šou komiškas, jis šaiposi iš realiame gyvenime rodomų laidų, žmonių gyvenimų, nereikalingo susireikšminimo ir klišinės populiariosios kultūros.

Serialas „Hepis“ neturėtų būti priimamas rimtai. Jis yra skirtas šokiruoti, linksminti, provokuoti ir priversti žiūrovą juoktis, žiūrint parodiją primenančias serijas. „Hepis“ yra gardus kasnelis kiekvienam Meloni gerbėjui, mėgstančiam žiūrėti, kaip aktorius tiesiog „suvalgo“ jam duodamą rolę. Žinoma, šis serialas nėra skirtas žiūrovui, kuris išbąlą pamatęs klaną kraujo (o jo šiame seriale yra tikrai nemažai), tačiau „Hepis“ pamalonins kiekvieną, kuriam patinka veiksmo perkrautos, grubaus humoro pilnos serialų serijos. (Gabija Indreikaitė)

Kadras iš serialo „Patriotas“

9. „Patriotas“ (Patriot, 2015 – 2018)

2015-aisiais pradėtas kurti serialas pasakoja istoriją apie žvalgybininko pastangas užkirsti kelią tarptautinei nelaimei.

Džonas Tavneris – iš pažiūros paprastas vyrukas, ne itin pritampantis prie savo kolegų industrinių vamzdynų įmonėje, kurioje dirba. Bendradarbiai Džono beveik nepažįsta, todėl nė nenutuokia, kad jam gyvenime teko patirti beveik viską, bet tik ne įprastą, kasdienį ramų ritmą. Kad užkirstų kelią Iranui tapti branduoline valstybe, jam teko suklastoti savo tapatybę ir apsimesti įprastu verslo klasės atstovu, kai tuo tarpu iš tiesų jis – patyręs ir talentingas žvalgybos pareigūnas, Irako karo veteranas, įsidarbinęs vamzdynų įmonėje dėl komandiruočių į Liuksemburgą.

Šis darbas atrodo pernelyg įprastas ir nekeliantis jokio įtarimo, todėl puikiai tinka priedangoje dirbančiam agentui. Tačiau, Džono nelaimei, europiečių pareigūnai lipa jam ant kulnų siekdami išsiaiškinti tikrąją jo tapatybę, jo nuolat niūrus ir nervingas kolega ponas Icabodas suprato, kad Džonas iš tikrųjų nėra tas, kuo apsimeta esąs, ir Styvenas, darbuotojas, neseniai patyręs galvos traumą, pamažu pradeda prisiminti siaubingą nutikimą, prie kurio galimai prisidėjo Džonas.

„Patriotas“ – atitikmenų televizijoje neturintis serialas, kuris sulaukė begalės teigiamų įvertinimų iš žiūrovų ir kritikų. Jame persipina komedijos, juodojo humoro, politikos ir šnipų dramos žanrai, ir tai daro šį serialą tokį išskirtinį. Įvairialypė pagrindinio herojaus asmenybė kelia susižavėjimą – Irako karo veteranas, specialiojo agento sūnus ir žvalgybos pareigūnas tuo pačiu metu Nyderlanduose taip įsiliejęs į vietinį gyvenimą, kad rūko žolę ir gitara skambina liaudies muziką atviro mikrofono vakaruose. Neabejotinai dėmesio vertas serialas, dėl savo įvairialypiškumo patiksiantis tiek komedijos gerbėjams, tiek ir šnipų bei specialiųjų agentų fanams.

Kadras iš serialo „Tu – pats blogiausias“

8. „Tu – pats blogiausias“ (You’re the Worst, 2014 – 2019)

Kas tai per serialas? Žinote, kaip romantinėse komedijose būna vaikinas, kuris yra nudegęs meilėje, ir mergina, kuri nenori nieko daugiau nei atsitiktinio pasimatymo, galiausiai, prieš savo valią vienas kitą įsimyli, nes yra vieninteliai, kuriems patinka nelaiminga vienas kito draugija? O dabar įsivaizduokite, kad tai vyksta kiekvieną prakeiktą savaitę.

Serialą „Tu – pats blogiausias“ parašė ir sukūrė Stephenas Falkas, dirbęs „Weeds“ ir „Orange Is the New Black“ scenaristu ir prodiuseriu.

Kas atsitinka pirmajame epizode? Britų rašytojas Džimis (akt. Chris Geere) eina į savo buvusios merginos vestuves ir iškeikia ją šokių aikštelėje. Kai jį išvaro, jis sutinka Grečen (akt. Aya Cash), kuri bandė pavogti vieną iš vestuvių dovanų. Jie mylisi visą naktį, keisdamiesi barniais ir vos ne mėgaudamiesi vienas kito draugija. Ji praleidžia naktį, pavagia jo automobilį, o kitos dienos vėlų vakarą jie susiskambina telefonu su vaizdu į Los Andželo šviesas ir prisiekia nesimylėti, nors nori dar kartą vienas kitą pamatyti.

Viena iš šio serialo „problemų“ yra ta, kad veikėjai iš tikrųjų yra šiek tiek per daug simpatiški. Džimis ir Grečen turėtų būti baisūs, rūstūs narcizai, bet jie abu tokie šaunūs, kad tiesiog norisi juos stebėti. Tarsi jie būtų „baisūs“ žmonės, bet bijo pereiti į visiškai smerktiną teritoriją.

Humoras čia keistas ir pilnas popkultūros nuorodų (Grečen dirba publiciste įvairioms siaubingoms garsenybėms, kurios apkalbinėja fotosesijas ir tviteryje rašo apie savo nepageidaujamus daiktus) ir turi šiuolaikinio lengvumo, kurio nerasite jokioje kitoje „CBS“ komedijoje. Aktorių ansamblis čia pagirtinas. Mes matome kaip veikėjai tobulėja. Atviras veikėjų cinizmas ir nuolatinis žiaurumas yra apgaulingas – šis serialas veikia dėl to, kad Falkas ir scenaristai akivaizdžiai myli savo aktorius, todėl mylime juos ir mes.

Tai ne toks žiaurus serialas, kuris džiaugiasi savo veikėjų nesėkmėmis ir naudoja jas tik kaip komišką priemonę. Džimio ir Grečen trūkumai yra nuoširdūs, o jų nesėkmės – suprantamos. Falkas ir jo komanda (bei aktoriai) supranta sudėtingus žmonių santykius, ypač tai, kaip dažnai siekiame ryšio, bet tuo pat metu statome sienas, kurios apsunkina šį ryšį. Žmonėms reikia dėmesio, bet jie jo bijo. Jiems reikia meilės, bet įsipareigojimas gali kelti siaubą. Tik nedaugelis serialų perteikė šį žmogiškąjį dvilypumą taip, kaip tai padarė šis… Serialas pasiryžo vienu metu priimti blogiausias ir geriausias savo personažų puses. Tai serialas, kuriame nesityčiojama iš itin seksualių personažų, priklausomybė nepaverčiama pajuokos objektu ir kuriame taip tikroviškai užfiksuota depresija, kaip tai nepavyko padaryti jokiam kitam serialui.

„Tu – pats blogiausias“ – seksualinės įtampos kupina komedija apie tai, ar jie nori TO, ar nenori. Na, o mes liekame stebėti ką jie nuspręs. (P. S., Stebėjimas tikrai nenuobodus.)

Kadras iš serialo „The End of the F***ing World“

7. „The End of the F***ing World“ (2017 – 2019)

„Netflix“ komiška drama apie keistus paauglius – septyniolikmetį Džeimsą (Aleksas Loteris) ir jo bendraklasę Alisą (Džesika Barden). Džeimsas galvoja, kad jis yra psichopatas, nes nieko nejaučia – būdamas vaikas įkišo ranką į verdantį aliejų, nes norėjo tuo įsitikinti. Kadangi Aleksas mano, kad yra psichopatas, nusprendžia, kad jam reikia ką nors nužudyti. Taigi jam pasitaikė puiki proga, kai per pietų pertrauką mokykloje jį užkalbino Alisa – vaikinas nusprendžia susidraugauti su bendraklase ir pamažu įvykdyti savo planą.

Žinoma, viskas pasisuka visai ne taip, kaip jaunuolis tikėjosi, nes pamažu draugystė pradeda augti į meilę ir, staigmena, vaikinas galiausiai pradeda jausti. Tačiau tai būtų tik saldi meilės istorija, jei ne ką mažiau ypatingas Alisos charakteris, mat paauglė nevaldo pykčio ir jos didžiausia svajonė yra pabėgti iš savo miestelio kur nors toli ir pradėti iš tikrųjų gyventi. Taip du paaugliai ir padaro.

Serialas yra vienas iš tamsesnių televizijos šou (ką jau galime atspėti iš pavadinimo). Jame gausu juodojo humoro, tačiau ne ką mažiau liejasi ir jausmai. Džeimsas, matyt, turi užspaustų emocijų, o Alisa blogai sutaria su savo patėvius. Tai perauga į psichologines problemas, su kuriomis abiem reikia kaip nors tvarkytis. Jie apsimeta, kad jiems niekas nerūpi, o Džeimsas dar ir įsitikinęs, kad jame slypi blogis, tačiau pamažu pradeda aiškėti, kad abu paaugliai yra pažeidžiami ir iš tikrųjų jiems reikia vienas kito.

Kolkas yra išėję du šio serialo sezonai, kurių kiekviena serija trunka apie dvidešimt minučių, tačiau tai šou tik prideda balų, kadangi kiekviena minutė yra svarbi – įvyksta begalės dalykų. Ir svarbūs ne tik dialogai. Tuose trumpuose epizoduose telpa ir tylos akimirkos, kurios suteikia pasakojimui naują emocinį gylį. Ekrano laiko užtenka ne tik pagrindiniams veikėjams, tačiau ir antraeiliams personažams, tokiems kaip Alisos mama (Kritina Botomli), kuri nekreipia dėmesio į tai, kaip jos vyras elgiasi su podukra, nesupratingas Džeimso tėtis (Styvas Oramas) ar Džeimso mamos, kuri nusižudė prieš daug metų, istorija. Neabejotina, kad scenarijui buvo skirta daug dėmesio.

Per du sezonus mes viską sužinome apie tamsų Džeimso ir Alisos pasaulį, stebime jų gimstančią meilės istoriją, kurios tęsinį ir laimingą pabaigą norime pamatyti, nors ir žinome, kad geriau jau jiems nebūti kartu.

Kadras iš serialo „Derio merginos“

6. „Derio merginos“ (Derry Girls, 2018 – 2022)

Komiškesnių reginių nei paauglių keliamas chaosas tikriausiai sunku rasti, ir „Derio merginos“ tai puikiai išmano. „Channel 4“ juodosios komedijos siužeto veiksmas vyksta „vietoje, kuri vadinasi Deris arba Londonderis, priklausomai nuo jūsų įsitikinimų – mažame neramiame šiaurės vakarų Airijos kampelyje“, – pirmajame epizode teigia melodramatiška dienoraščio autorė Erin. Tiksliau, tai pareiškia jos pusseserė Orla, garsiai skaitydama Erin dienoraščio ištraukas. (Ji tai daro dėl savo knygos ataskaitos.)

Veiksmas (o jo čia daug) vyksta 9-ajame dešimtmetyje, pašėlusiame laikmetyje. Derio merginos ir „mažasis anglas“ Džeimsas – puikus ansamblis, kuriame kiekviena iš merginų turi savo komedijos talentą ir sudaro labai juokingą kolektyvą. Rašytoja Erin, kuri yra artimiausia tiesmukiškam vaikinui labai keistame būryje, „valdo laivą“, o Saoirse-Monicos Jackson sumišimo ir siaubo išraiškos yra nuostabus reginys.

Čia yra ir energinga, geranoriška Klerė, kuri badauja Etiopijoje ir nuolat panikuoja, ir patologiškai kvaištelėjusi Orla, prieš kurią Fobė iš visų draugių atrodo nuovokiausia. Tačiau Jamie Lee O’Donnell vagia mūsų dėmesį kiekviena savo scena, vaidindama įkyrią Mišelę. Tiesą sakant, sentimentalumo seriale nėra daug, ir dėl to jis dar geresnis. Šeimyninės scenos skaniai nuteikia, o bet koks nerimas, kad serialas gali žlugti dėl kažkokios istorinės ir politinės situacijos, nueina perniek, nes merginos susimąsto apie svarbesnius dalykus, pavyzdžiui, apie tai, ar britų kareivį jos laikytų žemu.

Derio merginos yra nerūpestingos, linksmos ir šventiškos, nesvarbu, ar jos aiškinasi, kodėl vos nesudegino traškučių parduotuvės, ar kodėl tikrai nenužudė vienuolės. Iš dalies taip yra todėl, kad juokeliai skamba greitai ir gausiai. Kiekvienas epizodas virsta beprotybe, o antroji pusė epizodo – tai bandymas kaip nors ištaisyti susiklosčiusias situacijas.

Rašytoja ir kūrėja Lisa McGee sugeba beveik kiekvieną eilutę paversti pokštu. Programa džiugina ir dėl to, kad paaugliai, vienu metu iki skausmo savimi besirūpinantys ir kartu visiškai nenorintys paklusti jokiai padorumo formai, turi ypatingos energijos. Ši draugų gauja primena Alano Warnerio nuostabaus ir nepakankamai mėgstamo 1997 m. romano „Sopranai“, kurį Lee Hallas neseniai pavertė miuziklu (Our Ladies of Perpetual Succour), mokinių išvyką į mokyklą. Šios merginos yra labiau atsitiktinai maištaujančios, nei sąmoningai, tačiau jos yra tikras košmaras, ir jūs negalite jomis nesižavėti. Šis serialas – puikus geros nuotaikos užtaisas.

Kadras iš serialo „Ką mes veikiame šešėliuose“

5. „Ką mes veikiame šešėliuose“ (What We Do in the Shadows, 2019 – 2024)

Būtent „mokumentary” (netikros dokumentikos) principu yra nufilmuotas Jemaine‘o Clementės režisuotas tamsaus humoro komedijinis serialas „Ką mes veikiame šešėliuose“ (“What We Do in The Shadows“). Jei jau esate matę 2014 metų filmo versiją, tuomet privalote pamatyti ir serialą. Šį kartą veiksmas persikelia iš Naujosios Zelandijos į Jungtines Amerikos valstijas.

Nandoras negailestingasis (akt. Kayvanas Novakas) yra 757 metų vampyras, kuris prieš pusaštunto šimto metų buvo Osmanų karys, garsėjantis nepaliaujamu troškimu žudyti. Lazlas (akt. Matas Berry) anglų didikas, kuris filme nestokoja keiksmažodžių bei juodo humoro buvo pasinėręs į seksualinę aferą su vampyre Nadja (akt. Natasia Demetriou), kuri Lazlą aferos metu nužudė ir pavertė vampyru. Prie jau gana šiurpiai skambančios trijulės filme prisideda Nandoro tarnas Guillermo (akt. Harvey‘is Guillen‘as), kuris tarnauja Nandorui jau 10 metų bei labai trokšta tapti vienu iš jų. Paskutinis pagrindinis filmo veikėjas yra Kolinas Robinsonas (akt. Markas Proksch). Kolinas šiek tiek kitoks nei kiti vampyrai, jis yra energetinis vampyras. Skirtingai nei paprasti vampyrai, Kolinas gyvena paprasto žmogaus ofiso gyvenimą bei siurbia žmonių energiją savo beprasmiškomis ir nuobodžiomis kalbomis.

Apleistame dvare gyvenanti vampyrų grupelė pirmame serialo epizode ruošiasi senojo vampyro Piterio sugrįžimui. 8000 metų senumo šiurpą kelianti mumija prisikelia bei ima priekaištauti vampyrams, jog šie nesugebėjo užkonkuruoti pasaulio. Viskas skamba kaip iš neprasto siaubo filmo, tačiau ši siaubo komedija yra paremta labai šmaikščiu neišsenkančiu humoru. Žinoma, seriale yra keletas kraujo scenų bei šiurpą keliančių garso takelių, tačiau serialas spaudžia juoko ašaras dar prieš siaubingo Piterio pasirodymą. Nandoras ir jo tarnas Guillermo yra ypač juokinga porelė. Vampyras dažnai tyčiojasi iš savo patarnautojo Guillermo, jog šis nėra vampyras bei net neturįs teisės juoktis kartu su kitais vampyrais. Guillermo vampyrams yra lyg maisto tiekėjas ir namų tarnas, į dvarą viliojantis nekaltus paauglius.

Vampyrų Lazlo ir Nadjos duetas taip pat keliantis juoką. Porelė dažnai vakarais mėgsta pasivaikščioti bei medžioti nieko nenutuokiančias aukas. Tačiau Nadja yra pašėlusi bei dažnai ieško seksualinių nuotykių, kuriuos yra net turėjusi su mumiją primenančiu, 8000 metų senumo Piteriu (beje pasak Nadjos, tuo metu Piteris atrodė patrauklesnis). Vampyrės seksualiniai nuotykiai dažniausiai baigiasi meilužių dekapitavimu.

Filme yra tradiciškas konfliktas tarp vilkolakių bei vampyrų, kurie regėti tokiuose filmuose kaip „Saulėlydis“. Tarp grupuočių įsiplieskia konfliktas, kuomet du stipriausi genčių atstovai būna išrenkami kovai. Stipriausias vampyrų grupelės narys Nandoras bei dičkis iš vilkolakių stoja akis į akį. Tačiau kaip ir daugelyje filmo scenų veikėjai tiesiog daugžodžiauja apie žiaurus dalykus, bet jų neįvykdo. Viskas būna pateikiama juoko formoje, Jemaine‘as režisuodamas šį TV šou išties pasitelkė originalų juodąjį humorą. (Arnas Mackonis)

Kadras iš serialo „Beef“

4. „Beef“ (2023 – )

Naujas amerikietiškas, Korėjiečio režisieriaus Lee Sung Jino „Netflix“ juodojo humoro serialas „Beef“ jau sulaukė daugybės kritikų ir gerbėjų liaupsių, o daugelis jį vadina vienu geriausių 2023 metų kūriniu.

10-ties serijų garsios nepriklausomos kino kompanijos „A-24“ kurtas serialas apie du žmones, kurie leido pykčiui įsiskverbti į jų protus ir pamažu užvaldyti kiekvieną jų mintį ir veiksmą.

Sėkmingai debiutavusiame seriale pasakojama apie Pietų Kalifornijoje vienas kito nepažįstančius Denį Choną (akt. Stevenas Yeunas), žlungantį rangovą, ir Eimę Lau (akt. Ali Wong), sunkiai dirbančią mamą, sėkmingą verslininkę, kai vieną kartą dėl incidento automobilių stovėjimo aikštelėje sukyla toks pyktis (angl. road rage), dėl kurio abu nepažystamieji labai susipyksta ir nori vienas kitą pamokyti.

Du suaugę žmonės, turintys savo gyvenimus, bei marias reikalų, randa laiko vienas kitam keršyti. Kartais jie vienas kito ieško, kad pakenktų, padarytų kažką blogo (pvz. dažais išrašinėtų automobilį keiksmais), o kitais kartai juos netyčia suveda likimas, bet vis vien nusileisti negalima, trukdyti vienas kitam BŪTINA.

Nemeluosime, Eimei pyktį išreikšti ir keršyti sekasi daug geriau, ji situacijas išsirenka daug geresnes, nei Denis (na, pvz. Denis vos nepadega Eimės automobilio su jos vaiku viduje, tai parodo, kad sėkmė tikrai ne jo pusėje), net priverčia susimąstyti ar kerštas įrašytas mūsų kraujyje…

Nors abu bando gyvenime atsitiesti, eina tarkim į terapiją ar bažnyčią, kur sakoma, kad pyktis ne atsakymas, jų tarpusavio kerštas ir tai, kiek toli jie gali nueiti, kad atkeršytų vienas kitam, tampa nekontroliuojamu reiškiniu ir kelia pavojų ne tik viskam ir visiems,  juos supantiems aplinkiniams, bet ir jiems patiems, jų gyvenimams.

Daugelis seriale įžvelgs ir dalelę savęs. Pyktis mūsų gyvenimo dalis, ypač šiais laikais, kai turime tiek skubėti ir esame nervingi, taigi, serialas tikrai tiek parodo, tiek pamoko ką gali padaryti pykčio lydimi žmonės ir kokios viso to pasekmės.

Seriale jūsų laukia žavus chaosas su senovinėmis azijietiškomis kaukėmis, rūkstančiomis ryžių viryklėmis, nekokybiškomis statybomis, pagrobtu vaiku, korėjiečių bažnyčios uola ir muštynėmis uolėtame kanjone.

Kuo pasibaigs ši smagi beprotybė…? Ar veikėjai susitaikys…? Kaip susiklostys jų likimai…?

Kadras iš serialo „The Boys“

3. „The Boys“ (2019 – )

Puiki komiksų pasaulio ekranizacija, tačiau šįsyk ji – visiškai kitokia nei įprasta. Šiame seriale superherojai – nors tiksliau juos apibūdintų epitetas anti-herojai – tai krūva kostiumais vilkinčių kovotojų prieš nusikaltėlius, tačiau patys kovotojai patys pasirodo esą ne ką mažiau susikompromitavę ir nusikaltę. Užuot gelbėję pasaulį, jie piktnaudžiauja savo galiomis ir padėtimi.

Vyrauja dvi grupuotės – „Seven“, tarptautinė herojus kone gamininančios ir jais besirūpinančios įmonės „Vought“ superherojų komanda, ir pavadinime minimi „The Boys“ – susikompromitavusius didvyrius bandanti prižiūrėti komanda. Jų lyderis – Bilis Butcher‘is, niekinantis visus supergalių turinčiuosius, o „Seven“ vadovauja arogantiškas egoistas Homelanderis. Tarp šių dviejų stovyklų netrunka įsiliepsnoti konfliktas, ir pamažu į istoriją įvedama vis daugiau įvairaus plauko herojų. Nesutarimai vis tęsiasi ir perauga į kone atvirą kovą…

Kupinas juodojo humoro, šis serialas pristato visai kitokius superherojus ir jų prižiūrimą pasaulį. Tiesa, šiuose galima įžvelgti tokių gerai žinomų didvyrių kaip Kapitono Amerikos ar Akvameno atitikmenis. Vaizduojamas pasaulis, kuriame nuo blogiečių turintys saugoti superherojai patys tampa tais, nuo kurių turi ginti.

Pabrėžiama ir monopolijų problema, kuriami velniškai tikroviškai atrodantys nusikaltimai ir jų kaltininkai, todėl serialas aktualus ne tik iš komiksų puslapių nužengusių supeherojų tematika. „The Boys“ – puikus pasirinkimas tiems, kurie pavargo matyti pasaulį nuolat gelbstinčius didvyrius, kurie netikėtų atsitiktinumų dėka įgijo nežemiškų galių. Tai atsvara įsigalėjusiam superherojų atvaizdui, ir juodojo humoro prisodrintas serialas sužavės ir tuos, kurie nėra užkietėję komiksų pasaulio fanatikai.

Kadras iš serialo „Baris“

2. „Baris“ (Barry, 2018 – 2023)

Šaltakraujis serijinis žudikas, vedamas savo vienintelio gyvenimo mentoriaus ir darbo vadovo, persikrausto į saulėtąją Holivudiškąją svajonę, arba Los Andželą, kur toliau sprendžia, ar verta puoselėti samdomo žudiko karjerą. Susipažinkite, tai – Baris (angl. Barry), ant vidutinio amžiaus krizės slenksčio laviruojanti, komiška asmenybė, švelniai tariant, klajojanti neaiškiais gyvenimo vingiais.

Prieš penkerius metus „HBO“ televizijos ekranus pasiekęs aštuonių serijų pasakojimas tuo pačiu pavadinimu stebina žiūrovus gebėjimu prajuokinti net ir kruviniausiame epizode. Trumpa, neįpareigojanti kriminalinė komedija su rimtais draminiais elementais, turbūt geriausiai apibūdina Bario koncepciją.

Vos po pusvalandį trunkančių serijų autorius Alec Berg nėra naujokas plačiojoje kino industrijoje. Tiesa, prie šios serijos kūrimo dar daugiau prisidėjo pati tragikomedijos pagrindinė žvaigždė – Bill Hader. Jo teigimu, ankstesnė aktoriaus patirtis amerikiečių mėgstamame vakariniame televizijos šou „Saturday Night Live“ įkvėpė sukurti istoriją apie tam tikrais aspektais jam artimą veikėją Barį. Kad ir kaip būdavo juokinga žiūrovams už televizijos ekranų, pats Hader nesijautė laimingas juos linksmindamas: „Bet kuriuo metu, kuomet matydavote mane per „Saturday Night Live“, aš iš esmės išgyvendavau panikos priepolį“, – „Bario“ serialo pristatymo interviu metu atviravo šis.

Serialo bendraautorius Berg paantrino šiai Hader idėjai, emociją žiūrovams perteikdamas komplikuotame Bario personaže. Bario Berkman‘o arba vėliau dėl „geresnio“ holivudinio vardo skambesio pasivadinusio Bario Block‘o gyvenimas toli gražu nėra lengvas. Jo taikli ranka dar nė karto nesusimovė atliekant negailesntingą samdomo žudiko darbą, kurio dėka pastarasis uždirba krūvas šlamančių. Visgi, toks visas moralines normas peržengiantis pragyvenimo būdas pagrindinį veikėją varo į neviltį. Šis naktimis nebegali miegoti, mat mąsto apie savo gyvenimo tikslą, kuris jam kol kas tėra tik blanki ateities vizija. Todėl galima teigti, kad Baris kaip ir Hader yra savo paties talento belaisvis, įsisukęs į ne savą užburtą ratą.

Kadras iš serialo „Gen V“

1. „Gen V“ (2023 – )

Visur yra metaforos. Ir „Gen V“ pasaulyje tai beveik tiesiogine prasme yra tiesa.

„Gen V“ yra naujausias (ir galbūt pirmasis visavertis) beprotiškai genialaus, itin žiauraus satyrinio superherojų serialo „The Boys“ tęsinys. Šio serialo veiksmas vyksta tarp trečiosios ir būsimosios ketvirtosios originalo serijų, o šių serijų veikėjai pasirodo įvairiose vietose. Jie pirmieji sužino, kad jų supergalios kyla iš Vuto eliksyro „Compound V“, kurį jiems davė tėvai.

Net ir sąmoningai sukurtiems superherojams reikia traumuojančios kilmės istorijos, o V karta prasideda nuo Marijos Moreau (ak. Jaz Sinclair) istorijos. Jei būtumėte paauglė, koks būtų baisiausias būdas sužinoti, kad eliksyras, kurį tėvai jums davė vaikystėje, suteikė kraują, kuriuo galima ginkluotis? Teisingai – tėvams įsiveržus į tualetą, kai tau prasideda mėnesinės, ir ten pirmosios kraujo čiurkšlės juos nužudytų. Šiuo įžanginiu epizodu serialo kūrėjai – Ericas Kripke, Evanas Goldbergas ir Craigas Rosenbergas – paskelbia ketinantys sekti ribas peržengiančio serialo „The Boys“ pėdomis. Netrukus jie tai patvirtina scena, kurioje dalyvauja Termitą primenanti miniatiūrinė superherojė Ema (akt. Lizzie Broadway).

Dėl „smurto“ prieš tėvus Marija apgyvendinama nusikaltusių protoauglių (prototipinių paauglių) namuose, kol gauna trokštamą vietą elitiniame „Vought“ valdomame Godolkino kovos su nusikalstamumu universitete. Tai pirmas žingsnis kelyje į jos ambicijų įgyvendinimą – tapti pirmąja juodaode moterimi, tapusia viena iš Septynių. Ten ji ir mes susipažįstame su Luku (akt. Patrikas Švarcnegeris), ugnies apipintu Supermenu, kuris yra vienintelis, kurį galima nugalėti svarbiausioje mokyklos lyderių lentelėje. Taip pat susipažįstame su pavidalus keičiančiu Džordanu (akt. Derekas Luh ir Londonas Toras), metalą lenkiančiu Andre (akt. Chance’as Perdomo), protą valdančia empatike Keite (akt. Maddie Phillips), taip pat Ema ir kaip privaloma pikta mergaite Džastina (akt. Maia Jae Bastidas). Pagrindinė grupė netrukus įsitraukia į paslapties apie tariamai mirusį Luko brolį Semą, paslaptingą objektą, vadinamą „Mišku“, ir, žinoma, pačią „Vought“, kuri, kaip žiūrovai žino, yra beprotiškai korumpuota ir pavojinga organizacija, sprendimą.

Pramogaudamas su šiais tradiciniais tropais, „Gen V“ taip pat puikiai išnaudoja gimstančius superherojus, kad ištirtų žiniasklaidos galią (mokinių sekėjų skaičius socialiniuose tinkluose yra beveik toks pat svarbus kaip ir jų galios) ir rasines bei klasines privilegijas. Marija nustumiama į žemesnę universiteto programą ir visą laiką turi būti atsargi, kad neatkreiptų į save dėmesio, nes, skirtingai nei pinigingi likusieji, ji neturi jokio apsauginio tinklo, kuris ją pagautų. Kitos šių dienų problemos taip pat glaustai atskleistos: veikėja Džordana gali keisti lytį, Ema save miniatiūrizuoja vemdama, primindama valgymo sutrikimų ir savęs žalojimo pasaulį, pornografija ir kitas socialinis interneto spaudimas yra visur.

Geriausiu atveju „Gen V“ sužadina prisiminimus apie „Bafi, vampyrų žudikę“ ir paauglių patirties nušvietimą per vampyrų mitologiją. Po karikatūriškais žiaurumais slepiasi kruopštus intelektas, dėl kurio visa tai susiveda į vieną visumą. Marija su ją kankinančia kaltės jausmo nuoskauda ir ambicijomis, gimusiomis iš poreikio išpirkti kaltę, ir Ema su savo tylia vienatve yra daugiau nei šifrai. Serialas, kuriuo reikia tiesiog mėgautis, tai nepaprasta kelionė… Parodo superherojus paauglius šių dienų aktualijų srityje.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: