© Gintarės Kulbytės nuotr./ KaunoZinios.lt

Atšilus orams, daugelis vairuotojų dairosi naujų automobilių. Vieni jų ieško salonose, tačiau norintys išleisti mažesnę sumą traukia į automobilių turgų. Miesto pašonėje stūkstantis Kauno automobilių turgus laikomas vienu didžiausių Rytų Europoje. Šiandien jame stovi apie 4 tūkstančiai transporto priemonių.

Remiantis autoplius.lt duomenimis pirmąjį šių metų ketvirtį automobilių pirkimo – pardavimo sandorių sumažėjo net 10 procentų. Prie tokio pokyčio iš dalies prisidėjo ir naujos valiutos įvedimas. Nors Kauno automobilių turguje jau kelis metus buvo atsiskaitoma eurais ar doleriais, tačiau žmonės prieš įvedant naują valiutą skubėjo išleisti sukauptus pinigus ir tiesiog šlavė prekes tarp jų ir naudotus automobilius. Todėl sausio mėnesis automobilių turguje buvo itin ramus – automobilių aikštelės buvo tuščios, pagrindiniai pirkėjai atostogavo.

Kaip teigia vienas iš pardavėjų „Atėjus pavasariui ir turgus atgyja. Vis daugiau žmonių šurnuliuoja, dairosi sau automobilio. Dabar tik neramu dėl kirgizių jie čia pagrindiniai pirkėjai, o vos vienas kitas vaikšto.“ Paklaustas ar dėl to būtų galima kaltinti euro įvedimą pašnekovas atsakė „Įvedus eurą, pirkėjai stebėjo, kaip keičiasi transporto priemonių kainos, atidžiai skaičiavo išlaidas. Tai lyg pereinamasis laikotarpis. Nemanau,kad valiutos pokytis turėjo didelės įtakos, nes jau dabar rinkoje teigiamus pokyčius pastebime.“ „Žinoma valiutos pokytis įtakos turėjo, bet žmonės iš to išlošti galėjo. Žiemą kai nebuvo pirkėjų buvo pats tinkamiausias laikas ženkliai pigiau nusipirkti automobilį. Tuo metu buvo lengviau derėtis“ savo kolegai pritarė kitas automobilių pardavėjas Dainius.

© Gintarės Kulbytės nuotr./ KaunoZinios.lt

Ir visgi pagrindiniais mašinų pirkėjais išlieka ne patys lietuviai, bet mūsų kaimynai: latviai, estai, lenkai.  Kaip ir minėjo pašnekovas daug automobilių iškeliauja į Kirgiziją. Kirgiziai yra didmenininkai ir perka mašinas dideliu kiekiu. Jie orientuojais tik į tam tikrų rūšių automobilius.  Tačiau, Muitų sąjunga stabdo lietuvių prekybininkų užmojus. Į šią sąjungą įstojus Kazachstanui ženkliai sumažėjo šios šalies prekeivių. Tas pats gręsia ir su kirgiziais.  Jau dabar pastebimas šios šalies pirkėjų.

„Automobilių kainos šoktėlėjo dar prieš įvedant eurą. Paskutinį praėjusių metų ketvirtį naudotų automobilių kainos augo nuo 7,1 iki 20,3 proc. priklausomai nuo automobilio amžiaus grupės. Jau įvedus eurą, skelbimuose parduodamų automobilių kainos padidėjo, tačiau nežymiai. Dalis pardavėjų kainas eurais pakeitė apvalindami iki dešimčių. Pavydžiui jei automobilis pardavinėtas už 5000 lt po euro įvedimo kaina yra 1450 eurų. Šiuo atveju pokytis nežymus tik 1,9 euro (6,56 lt)“,- sako Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas. Autoplius.lt duomenimis, vidutinė naudotų automobilių kaina sausio-kovo mėnesiais buvo 3,4 tūkst. Eur (11,7 tūkst. litų), t.y. 5,7 proc. arba 184,06 Eur (636 Lt) didesnė nei pernai tuo pačiu metu.

© Gintarės Kulbytės nuotr./ KaunoZinios.lt

Perkamiausi tiek Kaune, tiek Lietuvoje – 11–15 metų senumo automobiliai. Tarp populiariausių naudotų automobilių modelių dominuoja vokiškos transporto priemonės. Lietuvoje populiariausiu naudotu modeliu išlieka „Volkswagen Passat“, antroje vietoje – „Opel Zafira“, trečioje – „Audi A6“.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: