“Pseudomnesia | The Electrician” / Boris Eldagsen

Kai kovo mėnesį „Sony“ pasauliniai fotografijos apdovanojimai paskelbė atvirojo konkurso nugalėtojus, vokiečių fotografas Borisas Eldagsenas buvo paskelbtas kūrybinės kategorijos nugalėtoju. Jo nuotraukoje „Pseudomnesia | The Electrician“ – nespalvotas dviejų skirtingų kartų moterų portretas. Nors Eldagsenui apdovanojimas buvo įteiktas balandžio mėnesį Londone vykusioje ceremonijoje, vėliau jis jo atsisakė. Vadindamas save „įžūlia beždžione“, Eldagsenas iš tikrųjų konkursui pateikė dirbtinio intelekto sukurtą vaizdą.

Nors iš pradžių jis tai padarė norėdamas paskatinti atvirą dialogą ir pokalbį apie dirbtinio intelekto nuotraukų priėmimą fotografijos konkursuose, tai virto daug didesne istorija. Situacijos esmė – prieštaringi pasakojimai apie tai, kaip Pasaulinė fotografijos organizacija elgėsi su informacijos atskleidimu ir bendravimu. Eldagsenas tvirtina, kad apie dirbtinio intelekto naudojimą kuriant nuotrauką jis atskleidė prieš tai, kai jo nuotrauka buvo paskelbta kategorijos nugalėtoja, ir kad ši informacija buvo sąmoningai nuslėpta nuo žurnalistų.

Rašant apie konkurso nugalėtojų nuotraukas, spaudos leidiniams pateikiamas failas su informacija apie nuotrauką. Dažnai į informaciją įtraukiamos istorijos apie tai, kaip kūrinys buvo sukurtas, arba apie vaizdo prasmę. Su Eldagseno „nuotrauka“ pateiktame pareiškime buvo tiesiog parašyta: “Iš serijos „Pseudomnesia“, be jokios nuorodos į dirbtinį intelektą.

Eldagsenas tvirtina, kad jis spaudė organizatorius nurodyti, jog jo nuotrauka yra dirbtinio intelekto rezultatas, ir siūlė surengti viešą diskusiją apie dirbtinio intelekto privalumus fotografijos konkurse. Nors jie sutiko oficialioje svetainėje paskelbti klausimus ir atsakymus šia tema, po 21 dienos nesulaukęs klausimų, Eldagsenas apdovanojimų ceremonijos scenoje nusprendė atsisakyti prizo. Savo apsikeitimą nuomonėmis su organizatoriais jis paskelbė savo interneto svetainėje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Photomedia & AI Artist (@boriseldagsen)

Pasaulinė fotografijos organizacija paskelbė tokį pareiškimą: „Fotografija, kaip medija, visada buvo pirmaujanti: nuolat prisitaikydama ir vystydamasi, ji turi išskirtinį gebėjimą transformuotis ir plėsti ribas. Mus domina fotografija kaip meno forma, todėl „Sony“ pasauliniuose fotografijos apdovanojimuose turime kūrybines kategorijas profesionalų ir atviruose konkursuose, kuriose fotografai kviečiami eksperimentuoti ir tyrinėti šios medijos dinamiškumą. Tobulėjant technologijoms, platesnė kūrėjų auditorija įsitraukia į objektyvu paremtus darbus, ir mes nekantriai laukiame, kaip tai gali išplėsti fotografijos pasiekiamumą ir poveikį.“

Nors Eldagsenas neabejotinai mano, kad Pasaulinė fotografijos organizacija praleido progą, jis tikisi, kad dėmesys vėl bus sutelktas į pirminį klausimą. Kaip dirbtinio intelekto vaizdai dera fotografijos pasaulyje? Eldagsenas, pradėjęs naudoti dirbtinio intelekto generatorius po dviejų dešimtmečių fotografijos praktikos, mano, kad sprendimas paprastas.

Nors Eldagsenas manė, kad šis incidentas sukels bangas fotografų bendruomenėje, jis buvo nustebintas, kiek daug dėmesio sulaukė ši istorija. „Tai tik parodo, kokį poveikį ir kaip svarbu rasti naują terminologiją kalbėti apie situaciją, nes anksčiau, ypač fotografų bendruomenėje, visi atrodė kaip išsigandę triušiai, žiūrintys į lapę. Dabar vyksta diskusijos, ir aš tuo labai džiaugiuosi“.

Jis sako, kad yra dėkingas kitiems fotografams, kurie skyrė laiko išversti jo interviu į kitas kalbas, o tai padėjo naujienoms pasklisti po pasaulį. Norėdamas rasti sprendimus, kaip ateityje spręsti su dirbtiniu intelektu susijusias situacijas, jis įsitikinęs, kad bendruomenė gali susivienyti ir rasti sprendimus. O kol kas jo pergalė konkurse ir vėlesnis apdovanojimo atsisakymas neabejotinai atkreipė fotografijos konkursų dalyvių dėmesį į tai, kad jie negali toliau užmerkti akių prieš dirbtinio intelekto vaizdų generatorius ir jų daromą poveikį pasauliui.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: