Visi žinome, kad beveik kiekviename filme, turi kažkas mirti. Kino juostoms netektys suteikia emociją, kuri aišku perduodama žiūrovui, o šie žaisdami su žmonių emocijomis užkariauja žiūrovų širdis.
Žinoma, paprastai filmuose būna nemažai mirčių. Juk tai – gyvenimo realybė, kuri gali nutikti bet kam ir bet kada. Mirtis filmuose gali būti liūdna, juokinga ar jaudinanti, tokia kokia reikia, kad patraukti žiūrovo akį.
Tačiau, kai kurie kino kūrėjai žengia žingsniu toliau. Kai kuriuose – dažnai karo, veiksmo ar katastrofų juostose – žuvusiųjų skaičius gali siekti, kad ir šimtus aukų. Taigi, pateikiame jums dešimtuką filmų, kurie gali būti laikomi vienais iš daugiausiai mirčių ir kraujo ištroškusių visų laikų filmų.
10. „EKVILIBRIUMAS – PUSIAUSVYRA“ (Equilibrium, 2002) – 236 mirtys

Kiekviena pradžia turi pabaigą, tai filmo filosofinė idėja.
Režisieriaus Kurto Vimerio filme pateikiama nyki netolimos ateities vizija. Trečiasis pasaulinis karas pačiame įkarštyje. Tik kautis žmonėms tenka ne su mašinomis ar robotais, bet tarpusavyje. Ne dėl turtų ar vietos po saule, o dėl… jausmų.
„Ekvilibriumo“ ateities pasaulyje knygos, paveikslai, muzika ir kitos meno formos griežtai uždraustos, kad žmonėms nesukeltų pavojingų. Nuslopinti natūralią žmogišką prigimtį galima tik specialiu vaistu Proziumu, kurį Žemės gyventojai privalo vartoti kelis kartus per dieną. Bet ne visi nori paklusti tokioms „naujo nuostabaus pasaulio“ taisyklėms.
Blogųjų pusėn perėję žmonės yra vadinami išdavikais. „Jausmų laužytojais“ vadinamai sukilėlių grupuotei vadovauja Jurgenas (akt. Viliamas Fichtneris), kuris įvairiais metodais mėgina didinti savo įtaką ir stengiasi pervilioti naujus kovotojus. Jis trokšta pasipriešinti valdžios organams, atstatyti meilę ir sugrąžinti žmonėms jausmus.
Džonas Prestonas (akt. Kristianas Bale’as) priklauso elitiniam „Klierikų“ būriui ir yra laikomas pačiu geriausiu Vyriausybės kariu. Jaunuolis visiškai nieko nejaučia, negailestingai žudo įstatymų nevykdančius piliečius ir nereaguoja net į skaudžią mylimo žmogaus netektį.
Tačiau Džonui bus lemta patirti skaudžią metamorfozę ir tapti nusikaltėliu. Tai prasidėjo tą dieną, kai jis pamiršta susileisti vaistų injekciją… (Gediminas Jankauskas)
Atrodo, kad „Ekvilibriumas“ kai kuriais aspektais bando prilygti „Matricai“, bent jau estetikos ir veiksmo prasme. Jis tikrai nėra to paties lygio, tačiau yra padorus veiksmo ir mokslinės fantastikos filmas.
Vienintelė sritis, kurioje jis lenkia bet kurį iš „Matricos“ serijos filmų, yra ta, kad jame yra daug aukų. Čia žūsta daugybė žmonių, o tai lemia beveik nuolatinis veiksmas (ir pagrindinio veikėjo kovos įgūdžiai).
9. „GELBSTINT EILINĮ RAJANĄ“ (Saving Private Ryan, 1998) – 255 mirtys

„Gelbstint eilinį Rajaną“ – vienas garsiausių visų laikų filmų apie karą ir vienas garsiausių Steveno Spielbergo režisuotų filmų. Tai filmas apie Antrąjį pasaulinį karą, kuriame JAV kareivių būriui, pavedama užduotis surasti tituluotąjį eilinį Rajaną ir užtikrinti, kad jis saugiai grįžtų namo pas savo šeimą.
Perėjęs „ilgiausios dienos“ pragarą, kapitonas Džonas Mileris (Tomas Hanksas) gauna kur kas ramesnę užduotį – bet kokia kaina surasti priešo užnugaryje pasimetusį kareivėlį Džeimsą Rajaną (Mattas Damonas) ir išsiųsti jį namo. Taip nusprendė JAV vyriausybė, nes keli Džeimso broliai jau žuvo, todėl būtų nežmoniška motinai negražinti bent vieno sūnaus.
Jei kam nors gali pasirodyti, kad toks siužeto akcentas yra nerealus, ir kad karo metu niekas apie vieno kareivėlio gyvybę taip nesirūpintų, galime patikinti, kad filmo scenaristas Robertas Rodatas šios situacijos neišgalvojo, o pasinaudojo tikra Nylandų šeimos istorija.
Spielbergas gražino į kino ekranus tikrus karo realybės dėmenis – purvą, kraują, siaubą, mirtį. (Gediminas Jankauskas)
Visame filme išvystame daugybę mirčių ekrane, o dauguma jų įvyksta kultinėje filmo pradžios „D dienos“ eigoje ir per veiksmo kulminaciją. Šios mirtys vaizduojamos, kaip bjaurios ir žiaurios.
„Gelbstint eilinį Rajaną“ yra karinis filmas, kuriame, nors pagrindiniai veikėjai ir jų didvyriškumas pateikiami teigiamai, pati karo koncepcija kritikuojama.
8. „TITANIKAS“ (Titanic, 1997) – 307 mirtys

Katastrofos žanro filme, ne naujiena, bus gana daug žmonių mirčių. Jameso Camerono 11 „Oskarų“ pelniusiame filme „Titanikas“, vaizduojama viena didžiausių XX a. katastrofų, todėl jame, kaip ir pridera, ekrane žūsta daugiausia žmonių iš visų šio žanro filmų.
Romantinė drama „Titanikas“ – nesenstanti meilės istorija. Filme, kuriame pagrindinius vaidmenis atlieka „Oskaro“ laureatai Leonardas DiCaprio ir Keitė Vinslet.
Kaip ir visi tikriausiai puikiai žinome, tai istorija apie meilę ir aistrą, kuriai nėra kliūčių. Filme praėjus 84 metams, maždaug šimtametė moteris, vardu Ruozė DeWitt Bukater, pasakoja savo anūkei Lizei Calvert, Brokui Lovetui, Levisui Bodine’ui, Bobiui Buelui ir Anatolijui Mikailavičiui laive „Keldysh“ savo gyvenimo įsimintiniausią istoriją, kuri prasideda 1912 m. balandžio 10 d.
Amerikietis Džekas Dousonas, per kortų žaidimą prieplaukoje laimėjęs kelionę laivu „Titanikas“, pamato aukštuomenės merginą Rouzę ir, žinoma, ją įsimyli.
Tačiau, sužinome, kad mergina vyksta į Filadelfiją tuoktis su turtingu sužadėtiniu snobu Kaledonu Hokliu. Rožė jaučiasi bejėgė, įstrigusi savo situacijoje, todėl nuėjusi į laivagalio denį ir galvoja apie savižudybę, o ten ją išgelbsti Džekas.
Nuo to momento Džeko ir Rouzės meilė pradeda liepsnoti. Jų meilė, lyg maištas, prieš pasaulį ir jo nustatytas dogmas, jie jau planuoja pabėgimą, kai tik laivas prisišvartuos, jie bus laisvi, drauge ir amžinai, iki kol laivas atsitrenkia į ledkalnį ir prasideda visų košmaras.
Neskęstantis laivas, ironija, pradeda skęsti, tada ir matome visas ne tik pagrindinių veikėjų, be tir kitų antraplanių žmonių emocijas ir mirtis. Filmas, kuris tikrai suvirpina širdis.
Žinoma, tai ne tik katastrofos filmas, daugybė žmonių jį mėgsta dėl tragiškos romantinės istorijos, muzikos ir (ne smurtinio) reginio. Galų gale „Titanikas“ yra katastrofą iliustruojantis, tikrais faktais paremtas filmas, ir tikriausiai vienas geriausių ir, be abejonės, vienas iš daugiausiai mirčių ekrane parodžiusių filmų.
7. „Grindhouse“ (2007) – 310 mirčių

Kiek kitoks nei šiandien įprasta reiškinys kino padangėje – du filmai viename, perskirti fikcinių filmų anonsais, kuriuos taip režisavo tie patys žmonės. Legendinis Kventinas Taratino, pagalbon pasikvietęs Robertą Rodriguezą, Robą Zombį, Edgarą Vrightą, Elį Roth ir Dzeisoną Eisenerį sukūrė kūrinį, kurio pavadinimas, „Grindhouse“.
2007-aisiais, sekdami senojo Holivudo pėdsakais, režisieriai sukūrė filmą, kurį sudaro dvi atskiros juostos: R. Rodriguezo režisuota „Teroro planeta“ ir K. Tarantino „Mirties įrodymas“.
Pirmojoje filmo dalyje, „Teroro planetoje“, veiksmas vyksta nedideliame Teksaso miestelyje. Go-go šokėja Šerė nusprendžia palikti darbą ir ieškoti geriau apmokamos galimybės realizuoti save. Netikėtai ji susitinka su savo buvusiu El Wray vietiniame restorane.
Tuo tarpu grupė karių vykdo verslo sandėrį su mokslininku vardu Aby, kuris parduoda mirtiną biocheminį reagentą. Sandėriui nenusisekus, Aby į orą paleidžia dujas, kurios, pasklidusios po miestelį, visus gyventojus paverčia kraujo ištroškusiais psichopatais. Tuo metu Šerė su El Wray veda grupelę išgyvenusiųjų ieškoti prieglobsčio.
Antrasis filmas, „Mirties įrodymas“, sudarytas iš dviejų dalių, kurių pagrindinis veikėjas lieka tas pats – kaskadininkas Maikas. Siužetas prasideda scena bare, kur pagrindinis veikėjas bendrauja su mergina. Tuo pat metu jo žvilgsnis klaidžioja ir ties kitomis merginomis, užėjusiomis į vidų.
Vakarui įsibėgėjus, jis pasiūlo merginą pavėžėti namo savo kaskadininko automobiliu. Kelyje norėdamas išgąsdinti merginą, jis netikėtai yra priverstas staiga stabdyti, ir mergina žūva. Tačiau jam to negana – jis užsigeidžia ir kitų bare buvusių merginų mirties.
Taigi abi filmo dalys persmelktos smurtu. Abu filmai yra labai smagūs, tačiau „Teroras planetoje“ atlieka didžiąją dalį sunkiojo darbo, jei kalbame apie „Grindhouse“ aukų skaičių. Jame daugiau veiksmo, daugybė žmonių ir zombių mirčių, o „Mirties įrodyme“ parodoma „tik“ pusę tuzino mirčių. Smagiai žiaurūs dar labiau padidina aukų skaičių mūsų dešimtuke, ir to pakanka, kad „Grindhouse“ užimtų 7-ąją vietą bendroje aukų skaičiaus skalėje.
6. „ŽIEDŲ VALDOVAS: DVI TVIRTOVĖS“ (The Lord of the Rings: The Two Towers, 2002) – 468 mirtys

„Žiedų valdovas: dvi tvirtovės“, tai antrasis vienos geriausių visų laikų kino trilogijų – Peterio Džeksono filmas. Tai antrasis skyrius, kuriame pasakojama apie pirmojo filmo pabaigoje iširusią broliją ir ruošimąsi didžiuliam finaliniam mūšiui trečiajame ir paskutiniame filme.
„Žiedų valdovo“ trilogija – fantastinė saga, sukurta pagal to paties pavadinimo J.R.R Tolkino knygas. Tai epinė fantastinė istorija, kurioje veiksmas vyksta Tolkino sugalvoto pasaulio Ardos dalyje, vadinamoje Viduržeme. Viena įsimintiniausių Piterio Džeksono „Žiedų valdovas: dvi tvirtovės“ akimirkų, yra scena, kurioje personažai mato Juodus Mordoro vartus. Pavargę keliautojai prieina prie uolų ir žvelgia į žygiuojančių kareivių eiles.
Pakeliui herojai keliaudami, kad išgelbėtų savo žemę ir žmones, sugeba surengti ir nemažai savų kovų. Didžiausia iš jų, be abejo, yra ta, kuri vyksta Helmo įduboje, užima didžiąją dalį paskutinės filmo valandos, ir būtent čia išvystama dauguma „dviejų tvirtovių“ ekrane matomų mirčių. Tai užtikrina, kad „dviejų tvirtovių“ žuvusiųjų skaičius lenkia pirmąją dalį, kurioje žuvo tik 118 žmonių.
5. „PASKUTINIS SAMURAJUS“ (The Last Samurai, 2003) – 558 mirtys

1870-aisiais kapitoną Nataną Algreną (akt. Tomas Kruzas), cinišką Amerikos pilietinio karo veteraną, kuris dirba bet kam, pasamdo amerikiečiai, norintys sudaryti pelningus kontraktus su Japonijos imperatoriumi, kad šis apmokytų valstiečius šauktinius pirmosios nuolatinės imperatoriškosios kariuomenės modernaus kariavimo šaunamaisiais ginklais.
Imperatoriaus Omuros (akt. Masato Harada) svarbiausias prioritetas – numalšinti tradicionalistų samurajų, paveldimų karių, kurie lieka ištikimi šventajai dinastijai, bet atmeta vakarietišką politiką ir net atsisako šaunamųjų ginklų, sukilimą. Tačiau, kai jo prastai paruoštos gausios pajėgos per anksti išsiruošia į kelionę, jų panika leidžia kalavijais apsiginklavusiems samurajams juos sutriuškinti.
Sunkiai sužeistas Algrenas dėl savo drąsios pozicijos priverčia samurajų vadą Katsumoto (akt. Kenas Vatanabis) pasigailėti jo gyvybės. Paveikęs, jis išmoksta, pažįsta ir pradeda gerbti senąjį japonų kovos būdą ir kaip patarėjas dalyvauja nesėkmingame Katsumoto bandyme išsaugoti Bušido tradiciją, tačiau kai Omura pasiekia, prašymai priimti represinius įstatymus konfliktas vėl grįžta į mūšio lauką, ir filmo herojus turi rinktis, kurią pusę pasirinkti.
Filmo konfliktas savo ruožtu nulemia daugybę mirčių, nes šiuolaikiniuose samurajų filmuose vaizduojant didžiules mūšio scenas, jų mastelis yra labai didelis. Akivaizdu, kad filmas turėjo didelį biudžetą ir dalis tų pinigų buvo skirta didžiulėms veiksmo scenoms, kuriose ekranuose galėjo būti parodyta daugiau nei 500 mirčių.
4. „Achilas „Troja“ (Troy, 2004) – 572 mirtys

„Troja“ dar vienas didelio masto veiksmo ir karo filmas, kuriame daugiausia dėmesio skiriama istoriniam konfliktui, galbūt kažkiek panašus į „Paskutinį samurajų“.
Istorinė drama, režisuota Volfgando Petersono. Trojos karas vyko 10 metų ir padarė didelę įtaką antikinei kultūrai. Homero „Iliadoje“ aprašomi įvykiai trunka tik 51 dieną, kai achajai (graikai) apgulė Trojos miestą. Šie įvykiai yra pusiau istorija ir pusiau mitas, o šio kūrinio įkvėptas filmas nerodo vietų apie dievus bei nimfas ir pateikia karą, kaip veiksmo filmą, dalinai paremtą šia istorija.
Bradas Pitas filme vaidino Achilą – išskirtinį graikų karį. Dėl šio vaidmens aktoriui teko intensyviai treniruotis, todėl ypač merginoms bus į ką pažiūrėti ne tik kovų, bet ir erotinėse scenose. (Eglė Burbaitė)
„Troja“ gal ir nėra geriausias istorinis karo epas, tačiau jis labai smagus, jei sutiksite su visa jo perdėta didybe ir melodrama. Filme taip pat negailima dėmesio didžiulėms mūšio scenoms, kuriose vaizduojamas graikų įsiveržimas į Trojos miestą ir parodomi 572 žuvusieji.
3. „300“ (2006) – 600 mirčių

Labai įdomu, kad filme, pavadintame „300“, ekrane žūsta 600 žmonių. Filme pasakojama apie 300 spartiečių, besipriešinančių kur kas didesnei persų armijai. Filme daug kraujo praliejimo.
480 –aisiais metais prieš mūsų erą Spartos karalius Leonidas su trimis šimtais ištikimiausių karių ryžosi pasipriešinti daug kartų galingesnei persų armijai. Spartiečiai narsiai atlaikė priešų atakas pirmąsias dvi dienas, tačiau saviškių buvo išduoti ir krito nelygaus mūšio lauke, įvilioti į siaurą Termopilų tarpeklį.
Istorikas Herodotas teigia, kad persų karaliaus Kserkso įsakymu negyvam Leonidui buvo nukirsta galva, o jo kūnas nukryžiuotas.
Šis žygdarbis ir masinio heroizmo pavyzdys 1962 metais įkvėpė kinematografininkus sukurti plačiaformatį istorinį epą „300 spartiečių” (The 300 Spartans, rež. Rudolphas Maté), atliktą klasikinio kino maniera.
O filmas „300” šią istoriją pasakoja nepaprastai moderniai. Autoriai remiasi ne Herodotu, o dabar labai populiariu „grafinių romanų” kūrėju Franku Milleriu. Ir filmuoja šią chrestomatinę istoriją taip, kad vaidybinis filmas tampa labai įspūdingu reginiu, labiau panašiu į originalios stilistikos komiksą. (Gediminas Jankauskas)
Vis dėlto filmas nufilmuotas stilizuotai, o tai gali susilpninti įspūdį, kai per mažiau nei dvi valandas miršta daugiau nei 600 žmonių. Nesunku suskaičiuoti: per 300 minučių, vidutiniškai kas minutę, miršta daugiau nei penki žmonės. Tai neabejotinai vienas kruviniausių visų laikų filmų apie karą, taip pat vienas geriausių filmų Zako Snyderio filmografijoje.
2. „DANGAUS KARALYSTĖ“ (Kingdom of Heaven, 2005) – 610 mirčių

Jau legenda tapusio „Gladiatoriaus“ kūrėjas, istorinių nuotykių epų meistras režisierius Ridlis Skotas pristato naujausią savo kūrinį – kvapą gniaužiančią istoriją apie pirmuosius Kryžiaus žygius ir didį žmogų. Jis tapo nekenčiamu ateiviu svetimoje žemėje, dalyvavo dešimtis metų trukusiame kare, gindamas pasmerktą karalių, pamilo moterį, kurią mylėti jam buvo uždrausta ir nusipelnė riterio vardą. Jam teko ginti savo tautą nuo nepalyginamai gausesnio būrio priešų ir pasitelkti visą savo sumanumą, kad išlaikytų trapią taiką…
Jaunas ginklakalys Balianas priverstas bėgti iš savo gimtinės. Jis prisideda prie kryžiuočių riterių būrio, kuriam vadovauja jo tėvas. Tačiau viename mūšių tėvas sunkiai sužeidžiamas ir prieš mirtį spėja paskelbti savo sūnų riteriu, kuris dar ir prisiekia ištikimybę Jeruzalės karaliui.
Balianas netrunka pagarsėti, kaip narsus ir patyręs kovotojas. Išvaizdus ir garbingas jaunas vyras atkreipia karaliaus sesers, gražuolės Sibilės dėmesį. Jis pelno nuostabios moters palankumą, tačiau įsigyja mirtiną priešą – kilmingąjį Gajų de Lusinjaną: Sibilės vyrą, tamplierių ordino riterių vadą.
Pavydo apakintas Gajus su savo negailestingais riteriais užpuola musulmonų karavaną, kurį ginti pavesta drąsiajam Balianui, ir taip išprovokuoja karą su šimtus kartų didesne galingojo Egipto valdovo Saladino armija. Mirštantis karalius kartu su ištikimuoju Balianu išveda pulkus į žūtbūtinę kovą. Šio mūšio jie negali laimėti, tačiau tai – tik pradžia. Herojaus dar laukia daugybė kovų, nuotykių ir išbandymų, kol nuo dykumų vėjų gairinamų tvirtovių sienų iki Prancūzijos valdovų rūmų pasklis gandas apie didįjį Balianą iš Ibelino – legendinį Jeruzalės gynėją, išvadavusį Šventąjį miestą iš tironijos…
Filme vaidina be galo įspūdingi aktoriai ir jame rodomi dar įspūdingesni didžiuliai mūšiai, kuriems turbūt prilygsta tik „Žiedų valdovas“. Tūkstantinių armijų susidūrimas, nenuostabu, lemia šimtus mirčių.
1. „ŽIEDŲ VALDOVAS: KARALIAUS SUGRĮŽIMAS“ (The Lord of the Rings: The Return of the King, 2003) – 836 mirtys

„Žiedų valdovo“ trilogija (The Lord of the Rings, 2001-2003) ir „Hobito“ ciklas (The Hobbit, 2012-2014) – tai Peterio Jacksono režisuoti fantastiniai veiksmo filmai, sukurti pagal to paties pavadinimo J.R.R Tolkieno knygas.
„Žiedų valdovas“ – tai epinė fantastinė istorija, kurioje veiksmas vyksta rašytojo sugalvoto pasaulio Ardos dalyje, vadinamoje Viduržeme. Pagrindiniam herojui Frodui (akt. Elijah Vudas) atitenka ypatingas žiedas, kuris antrajame amžiuje nukaldintas paties žiedų valdovo – Saurono (akt. Kristoferis Lee). Frodas prisiima sunkią naštą ir tampa Žiedo nešėju. Tuomet prasideda Frodo ir jo pagalbininkų nuotykiai.
Režisieriaus Peterio Džeksono sukurti filmai pasižymi įtraukiančiais vaizdais, detaliais personažais bei užburiančiais nuotykiais. Tai filmai, kurie jus supažindins su neišsemiamos fantazijos pasauliu.
Trečiajame „Žiedų valdovo“ ciklo filme, kuris dar ilgesnis už pirmuosius du, bet ne mažiau intriguojantis ir didingas. Vėl sprendžiamas pagrindinis klausimas – kas valdys Viduržemį? Šaunusis Aragornas (akt. Vigo Mortensenas) su ištikimų karių armija lemtingame mūšyje susirungs su tamsiosiomis Mordoro jėgomis. O išmintingajam Gendalfui (akt. Ianas McKellenas) vėl tenka susigrumti su blogio valdovu Suronu. Hobitams taip pat bus lemta tars savo svarų žodį.
Fantastinė „Žiedų valdovo“ trilogija ne tik fenomenalaus pasisekimo visame sulaukę filmai, bet šis projektas dar yra ir Oskarų rekordininkas. Viso trims filmams įteikta septyniolika Oskarų. (Gediminas Jankauskas)
Tačiau filmas gali girtis ne tik Oskarų skaičiumi, bet žinoma ir mirčių. Visame filme vyksta daugybė mūšių, o tai yra nuspėjama, nes ant kortos pastatyta visa Viduržemė. Tiek herojai, tiek piktadariai, kostiumų kūrėjai, statistai ir CGI specialiųjų efektų komanda atiduoda visas jėgas, todėl „Karaliaus sugrįžimas“ – filmas, kuriame žudoma daugiausiai.