Pixbay.com archyvo nuotr.

Facebook“ paskelbė, kad nebenaudos veido atpažinimo programinės įrangos, kad atpažintų veidus nuotraukose ir vaizdo įrašuose.

Didėja susirūpinimas dėl veido atpažinimo technologijos etikos, kyla klausimų dėl privatumo ir tikslumo.

Reguliavimo institucijos dar nepateikė aiškių taisyklių, kaip jis turėtų būti naudojamas, sakė bendrovė.

Ji susilaukė daugybės kritikos dėl poveikio vartotojams.

Iki šiol socialinės žiniasklaidos programėlės vartotojai galėjo pasirinkti funkciją, kuri nuskaitytų jų veidą nuotraukose ir praneštų, jei kas nors kitas platformoje paskelbė jų nuotrauką.

Tinklaraščio įraše įmonės dirbtinio intelekto viceprezidentas Jerome’as Pesenti sakė: „Esant tokiam nuolatiniam neapibrėžtumui, manome, kad tinkamiausias sprendimas dabar apriboti veido atpažinimo funkcija tik tam tikriems specifiniams atvejams.“.

2019 m. JAV vyriausybės atliktas tyrimas parodė, kad veidų atpažinimo algoritmai buvo daug mažiau tikslūs identifikuojant afroamerikiečių ir azijiečių veidus, palyginti su baltaodžių veidais.

Nacionalinio standartų ir technologijų instituto atliktas tyrimas rodo, kad dar dažniau klaidingai atpažintos afroamerikietės moterys.

Praėjusiais metais „Facebook“ taip pat išsprendė ilgai trunkantį teisinį ginčą dėl nuotraukų nuskaitymo ir žymėjimo būdo.

Byla nagrinėjama nuo 2015 m., ir buvo susitarta, kad įmonė sumokės 550 mln. dolerių grupei Ilinojaus valstijos vartotojų, kurie teigė jog veido atpažinimo sistema pažeidė valstijos privatumo įstatymus.

Kitos technologijų įmonės, tokios kaip „Amazon“ ir „Microsoft“, sustabdė veido atpažinimo įrenginių pardavimą policijai, nes technologijos naudojimas tapo prieštaringesnis.

„Facebook“, kuri valdo ne tik didžiausią pasaulyje socialinės žiniasklaidos tinklą, bet ir „Instagram“ bei žinučių siuntimo paslaugą „Whatsapp“, patiria vis didesnį reguliuotojų ir politikų spaudimą.

Įmonę griežtai tikrina reguliavimo institucijos, įskaitant JAV Federalinę prekybos komisiją, kuri pateikė antimonopolinį ieškinį dėl antikonkurencinės veiklos.

O praėjusį mėnesį buvusi darbuotoja apkaltino įmonę neetišku elgesiu. Frances Haugen paviešino slaptus dokumentus, kurie, jos teigimu, įrodo, kad „Facebook“ prioritetas yra pelnas, o ne vartotojų saugumas.

Generalinis direktorius Markas Zuckerburgas sakė, kad ponios Haugen teiginiai yra dalis koordinuotų pastangų „sudaryti klaidingą įspūdį“ apie įmonę.

Po daugybės neigiamų istorijų apie „Facebook“ įmonė neseniai paskelbė naują patronuojančios bendrovės pavadinimą — „Meta“.

Zuckerbergas sakė, kad esamas pavadinimas „tiesiog negali reprezentuoti visko, ką darome šiandien, jau nekalbant apie ateitį“, ir jį reikia keisti.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: