© Miglės Kubiliūtės nuotr. / KaunoZinios.lt

Birželio 18-ąją, šeštadienį, iš Kauno į Balstogę naująja „Rail Baltica“ vėže pajudėjo pirmasis komercinis reguliaraus keleivinio traukinių maršruto reisas. Bilieto kaina į vieną pusę – 11 eur. Keleivių vežimas vykdomas Lenkijos kompanijai „Przewozy Regionalne“ priklausančiais dvejais traukiniais, kuriuose yra po 127 sėdimas vietas, o jeigu nevežami dviračiai ar neįgaliųjų vežimėliai, galima naudotis atlenkiamomis sėdynėmis ir vietų padaugėja iki pusantro šimto.

Nors atstumas tarp Lenkijos ir Lietuvos regionų centrų 285 km, kelionė traukiniu iš Kauno geležinkelio stoties į Balstogę, Lenkijoje trunka 5 valandas, tiek pat prireikia ir kelionei atgal. Tarp traukinio atvykimo į Balstogę ir jo išvykimo Kauno link yra tik 2 valandos. Kauną ir pirmąją stotį Lenkijoje Trakiškes skiria tik 120 km, bet iki Lenkijos pasienio važiuoti teks dvi valandas. Žadama, kad Trakiškėse traukinys stovės 20 min., Suvalkuose – 12 min. Kazlų Rūdoje, Marijampolėje, Augustave ir kitose Lenkijos stotelėse traukinys sustos 1–2 minutėms.

Traukinys iš Balstogės į Kauną penktadienį atvyksta 21.35 val. Iš Kauno ir Balstogės geležinkelio stočių traukiniai šeštadieniais ir sekmadieniais pajuda ryte bei vidurdienį, atitinkamai atgal į galines stotis atvyksta vidurdienį ir vakare. Iš Kauno į Balstogę traukinys „Rail Baltica“ vėže vyksta ir pirmadienio rytą, tačiau šiuo reisu tik į vieną pusę. Taip pat iš Balstogės, persėdant į kitą traukinį, galima tęsti kelionę į Varšuvą, Ščeciną, Gdynę arba Elką. Iš Varšuvos keleiviai gali tęsti keliones į Berlyną, Vieną, Prahą ir kitus Europos miestus.

traukinys

© Miglės Kubiliūtės nuotr. / KaunoZinios.lt

Kol kas traukiniai iš Lenkijos į Lietuvą ir iš Lietuvos į Lenkiją „Rail Baltica“ vėže dar negali vykti maksimaliu 180 km/h greičiu. Lietuvos teritorijoje prie šios naujos vėžės nėra įrengta saugiam tokių traukinių judėjimui reikalinga signalizacijos sistema, todėl traukiniai Lietuvoje gali judėti 100 km/h greičiu, o Lenkijos teritorijoje dėl seniau nutiestos vėžės traukinys kai kuriuose ruožuose yra priverstas važiuoti 30-40 km/h greičiu. Tokių ruožų tarp Kauno ir Lenkijos sienos yra aštuoniolika. Kas kartą sulėtinant greitį iki minimalaus, kelionė iki pasienio užtrunka dvigubai ilgiau.

Du regioniniam keleivių pervežimui skirtus serijos traukinius Palenkės vaivadija įsigijo dar 2006 m. rudenį. Šie modernūs dyzeliniais varikliais varomi traukiniai seniau kursavo maršrutu Balstogė–Suvalkai–Balstogė. Modernius traukinius pritaikius tarptautiniam maršrutui, jų viduje atsirado lietuvių kalba papildyti informaciniai užrašai. Dviem kalbomis apie stoteles praneša ir balso įrašai. Tačiau per pirmąjį reisą ši programa dažnai strigo, stotelės buvo daug kartų sumaišytos.

Kelionės bilietai, kaip įprastai, bus parduodami bilietų kasose, interneto svetainėse ir traukiniuose, bet ne anksčiau, kaip likus 30 parų iki traukinio išvykimo dienos. Nepanaudojus kelionės bilieto ir jį pateikus iki traukinio išvykimo, keleiviui bus sugrąžinama 90 proc. bilieto kainos. Bilieto nepanaudojus dėl vežėjo kaltės, keleiviui bus grąžinama visa bilieto kaina. Keleiviai galės su savimi nemokamai vežti vieną iki 6 metų amžiaus vaiką, kitiems vaikams nuo 6 iki 12 metų bus taikoma 50 proc. nuolaida. Keleivių patogumui traukinyje yra pritaikytos vietos, skirtos dviračiams, numatyta galimybė vežti ir gyvūnus. Didesnį nei nustatytą rankinio bagažo svorį turintys keleiviai už jį, o taip pat į tarptautinę kelionę pasiimtą gyvūną ar dviratį, nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo, mokės nustatytą 2 eurų mokestį.

Pirmuoju reisu į Balstogę vyko kelios dešimtys Lietuvos turistų, kurie teigia į Lenkiją išsiruošę, norėdami pakeliauti traukiniu, pailsėti, pažiūrėti, kaip pasikeitė anksčiau jų aplankytas miestas. Tiesa, dar sunku prognozuoti, ar kelionės maršrutas pasiteisins ir nebus nuostolingas. Keleiviams traukinyje praleisti 10 valandų nėra lengva. Kai kurie pirmuoju reisu važiavę keleiviai sakė pasigedę jame galimybės nusipirkti lengvų užkandžių, kavos ar arbatos. Keleivius kiek nustebino ir tai, kad tarptautinio maršruto traukinyje nėra galimybės naudotis nemokamu internetu Wi Fi, taip pat nėra elektros rozečių lizdų, kuriais mielai naudojasi daugelio pasaulio šalių traukinių keleiviai, dirbantys kompiuteriais ar besinaudojantys mobiliaisiais telefonais.

Tačiau teigiama, jog per pirmąjį šio reiso savaitgalį iš Lietuvos į Lenkiją nupirkta apie 250 bilietų. Tikimasi, kad atsivėrus naujai galimybei keliauti į Lenkiją lietuviai važiuos ne tik apsipirkti, bet įvertins Balstogę kaip kultūros centrą, kuriame yra filharmonija, gausu teatrų bei muziejų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: