Popart‘o eros pradininkas Andy Warholas [FOTO]

Paskelbė: Data: 2018-08-29 09:40

Spausdinti | Komentarai

Andy Warholas

Andy Warholas buvo vienas iš sėkmingiausių ir labiausiai apmokamų XXa. antros pusės menininkų Niujorke. Savo požiūriu į pasaulį ir kaip jis turi būti perteikiamas mene A. Warholas pritraukė, tuo metu dar mažai kam žinomą, dailės kultūrą popart‘ą. Nepaisant nuolatos įsiplieskiančio ginčo tarp to laikotarpio vyraujančių menininkų ir šios dailės krypties, menininkas sugebėjo plėtoti popart‘o idėjas, sukurdamas daugybė modernaus stiliaus ir reklaminių paveikslų.

A.Warholas nuo pat mažens domėjosi menu. Per savo 9-ąjį gimtadienį berniukui mama padovanojo fotoaparatą, kad šis galėtų auginti ir atrasti savo meninius įgūdžius. Be to ši dovana buvo puikus laiko praleidimas, mat, A. Warholas nuo pat mažens kentė su nervų sistema susijusius sveikatos sutrikimus, dėl kurių jis dažnai turėdavo likti namie. Be fotografavimo berniukas būdamas vienas namuose dažnai klausydavosi radijo ir rinkdavo kino žvaigždžių nuotraukas, kurias vėliau apsiklijuodavo lovos rėmus. Menininkas nuo pat vaikystės lyg užsiprogramavo būti visų žinomas ir tapti žvaigžde, todėl jis daug mokėsi ir buvo itin kūrybingas. Kai atėjo laikas vaikus išleisti į aukštąjį mokslą šeimai prasidėjo sunkus laikotarpis. Jie turėjo pinigų mokslui tik vienam iš trijų vaikų. Tėvai nusprendė, kad reikia suteikti galimybę mokytis pačiam potencialiausiam vaikui, o tai buvo A. Warholas.

T8

16 metų menininkas baigė vidurinę mokyklą, o 1945 m. A. Warholas mokėsi Carnegie technologijos institute (šiuo metu Carnegie Mellon universitete), kuriame jis mokėsi tapybos. Netrukus po studijų baigimo 1949m. jis persikėlė į Niujorką, kur dirbo kaip komercinis iliustruotojas. Jo pirmasis projektas skirtas „Glamour“ žurnale straipsniui. Per visą 50-ąjį dešimtmetį A. Warholas ne tik sėkmingai dirbo komerciniu iliustruotoju, bet ir turėjo pasirašęs darbo kontraktą su žinomais žurnalais Niujorke, tokiais kaip „Vogue“, „Harper’s Bazaar“ ir „The New Yorker“.

t9

Jis taip pat sukūrė vietiniams mažmenininkams naują demonstruojamą reklamos būdą ant langų. Tokio būdo reklaminiai pranešimai susilaukė daugybės reklaminių kampanijų dėmėsio ir sulaukė net kelių apdovanojimų iš Amerikos meno instituto. Suprasdamas reklamos įmantrybes bei skambesio patrauklumą1950-ųjų metų pradžioje menininkas sutrumpino savo pavardę iš Warhola į Warhol. Jis buvo įsitikinęs, kad tokia jo pavardė bus kur kas skambesnė ir lengviau įsimintinesnė.

T1

Būdamas vietinių gyventojų žinomas jis pasinaudojo galimybę parodyti savo meninius darbus. 1952 m. jis pristatė penkiolika piešinių personalinėje parodoje Niujorke, Hogo galerijoje. Nors jis eksponavo darbą keliose Niujorko vietose, tačiau menininkas buvo pastebėtas tik 1956m. MoMA laidoje, kurioje jis atkreipė dėmesį į naujos kartos menininkus, kurie padarė įtakos ir įkvėpė jį eksperimentuoti su savo piešiniais. Nuo1960 m. A. Warholas savo paveiksluose pradėjo naudoti reklamą ir kurti komiksus. Tokie išraiškingi ir vaizdžiai stilingi, pilni spalvų ir tuo pačiu tokio pat braižo, jų neįmanoma buvo sumaišyti su kitu meniniu stiliumi – šie darbai buvo ankstyvojo popart‘o pavyzdžiai.

T10

Tačiau tolesni darbai, tokie kaip jo Brillo Boxes (1964), reikštų tiesioginį sukilimą prieš abstraktų ekspresionizmą. Iki devinto dešimtmečio Niujorko meno pasaulis buvo žiaurus, nes originalu ir populiaru buvo tai, kas buvo abstrakčiai ekspresionistiška: sunkiai suprantama, neįžiūrima, vientisai piešiama arba drabstoma iš emocijos, o kas paišydavo konkrečius vaizdinius, daiktus, būdavo niekam neįdomūs menininkai.

T7

A. Worholas buvo vienas iš pirmųjų menininkų, kuris jautė, kad jo darbuose reikia sugrąžinti atvaizdus. Galerijos savininkas ir interjero dizaineris Muriel Latow davė A. Warholui idėją nutapyti konkretų, kasdienybėje naudojamą daiktą. Menininkas nusprendė, kad puiku būtų nutapyti sriubų skardines, kurias žmones naudoja nuolatos. Taip pat tokio panašaus pobūdžio darbuose menininkas viską taip nupaišydavo, kad iš šono atrodydavo, jog tai padaryta ne rankomis, o spausdinimo būdu.

T2

Taigi, A.Warholas buvo ne tik puikus menininkas, bet ir labai sėkmingas reklaminių skelbimų kūrėjas. Jis naudojo savo prekybos techniką, kad sukurtų vaizdą, kuris būtų lengvai atpažįstamas, vizualiai stimuliuotų bei atkreiptų žmonių (vartotojų) dėmesį. Kodėl 32 kūriniai ant įprastos drobės užima didžiulę prabangią galerijos erdvę Niujorke? Todėl, kad kasdieninės vartojimo prekės ir reklamos vaizdai užtvindė amerikiečių gyvenimą taip greitai ir taip masiškai, kaip jokia kita meninė kryptis to dar niekada nespėjo padaryti.

T5

Tai buvo tikrasis amžiaus klestėjimas, o A. Warholas buvo tas, kuris pasiūlė subtiliai atgaivinti tą abstrakciją per reklamą vaizdavimo būdu. Jis atgaivino drobę, kuriuose buvo vaizduojami reklaminiai šūkiai, įmantriai perteikiamos kasdieninės prekės. Visa tai buvo pateikiama pripildytuose prekybos centruose. Taigi, niekam nežinomas berniukas, kuris nuolatos kentė sveikatos sutrikimus ir vienui vienas pleškindavo fotoaparatu ir klausydavosi radijo, vieną dieną tapo panašus į tas žvaigždes, kurias kolekcionuodavo ant sienos virš lovos rėmo.

Taip pat skaitykite: TOP 10 modernaus meno kūrėjų, kuriuos privalote žinoti

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt