Pexel.com archyvo nuotr.

Augant socialinių tinklų vartotojų skaičiui, auga ir įmonių skiriami biudžetai socialinių tinklų marketingui. Keičiantis vartotojų poreikiams bei norams, atsiranda ir naujos priemonės, kurios padeda prekiniams ženklams plėsti savo žinomumą bei didinti produktų pardavimus. Vienas iš pardavimų įrankių – influencer‘iai t.y. nuomonės formuotojai. Socialiniuose tinkluose vis dažniau pastebime prekinius ženklus, kurie naudojasi jų paslaugomis. Tad populiarėjantys nuomonės formuotojai keičia ne tik mūsų nuomonę, bet ir elgesį, įpročius bei poreikius.

Nauja rinkodaros sritis

Sujungus komercinės rinkodaros, socialinių mokslų bei socialinių tinklų idėjas, atsiranda naujas terminas – socialinių tinklų marketingas. Tai socialinių tinklų platformų naudojimas, kuris suteikia galimybę pasiekti tikslines auditorijas, kurti prekinius ženklus, vizualinį turinį didinti pardavimus bei internetinių svetainių/parduotuvių naudojimą. Užtikrinant sėkmę, viešinamas estetinis bei dėmesį pritraukiantis turinys socialinių medijų paskyrose, analizuojami sekėjai, jų poreikiai, taip pat perkamos internetinės reklamos. Vieša paslaptis – socialinių tinklų marketingas naudoja asmeninę vartotojų informaciją, kurios dėka analizuojami vartotojų poreikiai. Rinkodaroms specialistams, žiniant šiuos duomenis, pateikiama socialinių tinklų statistika, kuri suteikia informaciją strategijų bei išlaidų skirtumo planų sudarymui. Efektyviai naudojama informacija suteikia ir efektyvius rezultatus. Roger Katz puikiai apibūdiną šią sritį, kaip nuostabų socialinių tinklų kanalą, kuris suteikia galimybę pasiekti ne vieną vartotoją, bet milžinišką tinklą draugų vienu metu.

2012 metais Schaefer teigė, kad didžiausia klaida, kurią gali padaryti rinkodaros specialistas, tai elgtis su socialiniais tinklais, kaip su bet kokia kita reklamos priemone. Žmonėms jau yra atsibodę matyti peršamas reklamas. Jie ieško asmenų, kurie gali jiems padėti taupyti pinigus bei laiką. Šios problemos sprendimui atsirado nauja rinkodaros atšaka – nuomonės formuotojų rinkodara. Žmonės seka šių asmenų socialines medijas ir siūlomas rekomendacijas priima kaip natūralų dalyką, kitaip negu įprastas reklamas.

Nuomonės formuotojai ateina

Išnaudojant visas socialinių medijų teikiamas galimybes, prekiniai ženklai naudoja nuomonės formuotojų teikiamas paslaugas. Šie žmonės turi dideles vartotojų auditorijas, kurios reguliariai domisi jų keliamu turiniu bei pasitiki juo. Mokamas bendradarbiavimas tarp prekinių ženklų ir SMNF (socialinių tinklų nuomonių formuotojų) dažniausiai realizuojamas publikuojant turinį, susijusį su prekinio ženklo produkcija. Reklamuojant produkcija už atlygį, būtina nurodyti, jog tai yra reklaminis turinys bei klientą, šiuo atveju tai yra prekinis ženklas. Nepaisant to, jog naudojantis SMNF paslaugomis būtina pažymėti turinį kaip reklaminį, tačiau tai yra žymiai naudingesnis rinkodaros sprendimas, negu naudojimasis tradicinėmis medijomis.

Rinkodaros agentūra „Tapinfluence“ kartu su „Nielsen“ 2016 metais atliko tyrimą, kurio metu nustatė, kad nuomonės formuotojais grįsta rinkodara suteikia 11 kartų didesnę investicinę grąžą nei tradicinės skaitmeninės rinkodaros formos. Taip pat tyrėjai nustatė, jog vartotojai matydami nuomonės formuotojų keliamą turinį įsigydavo daugiau produktų kiekvienu pirkimo metu, negu kontrolinė grupė, kuriai buvo skirta įprasta rinkodaros forma internete. Pardavimų augimui padarė įtaką keli veiksniai. Pirma, naudojant nuomonės formuotojų paslaugas, vartotojai aktyviai ir reguliariai tikrina sekamų asmenų anketas bei seka keliamą turinį. Palyginus su įprastinėmis reklamomis internete, šios vartotojus gali pasiekti labai retai ir netikslingai arba iš viso nepasiekti. Antra, SMNF sukuria „Halo“ efektą, kuris yra perduodamas reklamuojamam prekės ženklui. Tai reiškia, kad vartotojas perims iš nuomonės formuotojo teigiamą vertinimą bei įspūdį, kaip patrauklų ir sėkmingą prekės ženką.

Papildomas „influencerių“ pranašumas yra pakartotinis jų turinio naudojimas prekinių ženklų socialiniuose tinkluose. Šis žingsnis nėra tiktais susitapatinimas su nuomonės formuotojo auditorija, bet ir ekonomiškas sprendimas. Jis leidžia sutaupyti įmonėms naudojant jau sukurta SMNF turinį negu perkant atskiras marketingo agentūrų paslaugas. Pasibaigus bendradarbiavimui, vartotojai ir toliau gali matyti turinį apie prekinių ženklų paslaugas ir produktus, kuris buvo įkeltas vykstant kampanijai. Tad tai suteikia lyg ir tebevykstantį reklamos efektą.

Naudodamiesi savo keliamu turiniu, nuomonės formuotojai gali išreikšti tikrą susižavėjimą ir meilę rekomenduojamiems produktams bei prekių ženklams. Dėl galimo socialino statuso susitapatinomo, SMNF tampa labiau patikimesni, negu „garsenybės“. Tačiau jie yra pakankamai populiarūs, kad būtų sekami gerbėjų ir darytų įtaką savo auditorijai.

Vartotojų reakcija

Keller Fay Group“ ir „Berger“ 2016 metais nustatė, kad nuomonės formuotojai turi 22,2 kartus daugiau „pirkimo pokalbių“, kuriose kiekvieną savaitę pateikiamos produktų rekomendacijos, nei vidutinis vartotojas. Taip pat jie mano, kad SMNF turi daugiau įtakos nei vidutiniškas asmuo, tuo tarpu 82 proc. vartotojų „labai tikėtina“ paseks įtaką darančio asmens rekomandacija, o „vidutiniškai“ – 73 proc. vartotojų. Be to, „influenceriai“ konstruktyviau išsako rekomendacijas skatindami pirkti arba išbandyti tam tikrą produkciją ar paslaugas. Statistiškai jų rekomendacijos yra 74 proc. veiksmingos, kai vidutiniškų žmonių – 66 proc.

Iš žinomų duomenų, galime drąsiai teigti, kad vartotojams nuomonės formuotojai daro matomą įtaką. Socialinių tinklų vartotojai nuolatos tikrina juos dominančius visuomenės figūras bei seka jų turinį. Tai formuoja nuomonę apie matomus prekinius ženklus, skatina produktų pirkimą. Matomas gražiai pateikiamas kasdieninis nuomonės formuotojų gyvenimas, kuria norą susitapatinti su jais. Dėl to sekėjai pradeda atkartoti jų įpročius: rinktis panašaus stiliaus drabužius, domėtis tomis pačiomis temomis, atkartoti veido mimikas, rankų gestus bei dažnai girdimas frazes. Tokiu būdu, populiarėja nuomonės formuotojai ir jų reklamuojami prekiniai ženklai.

Iš lūpų į lūpas

Visiems labai girdėtas posakis „iš lūpų į lūpas“ yra naudojamas netgi rinkodaroje WOM („iš lūpų į lūpas) apibrėžiamas kaip vidutinės ir nuomonę formuojančios rinkodaros procesas. Tad nuomonės formuotojai ir WOM turi siejančius ryšius ir tai gali paaiškinti „influencerių“ naudojama psichologija.

Kai ieškome naujo odontologo paslaugų, naujų buitinių prekių ar bet kokių pirmą kartą išbandomų paslaugų, mes dažnai kreipiamės į šeimos narius ar pažįstamus žmones norėdami gauti rekomendacijas. Kuo didesnė ekonominė rizika atsispindi ieškomuose produktuose ar paslaugose, pavyzdžiui ieškant naujo automobilio ar kompiuterinės įrangos, tuo stipriau stengiamės surasti naudingų rekomendacijų, kurios padės apsispręsti perkant. Remiantis Nielsen (2012), net 92 proc. rekomendacijomis tikime iš savo draugų ar artimųjų. Šis fenomenas vadinamas WOM ir apibrėžiamas, kaip „patenkinto kliento žodinė arba rašytinė rekomendacija skirta pontencialiems prekių ar paslaugų klientams“. Būtent šis „iš lūpų į lūpas“ fenomenas yra nuomonės formuotojų rinkodaros sekmės paslaptis. Naudojant šį principą, pasiekiamas panašus rezultatas: girdimas reklamas bei rekomendacijas socialinių tinklų vartotojai priima kaip artimo žmogaus išsakomas rekomendacijas. Tokiu atvėju vartotojas pasitiki matomais prekiniais ženklais ir jų teikiamomis paslaugomis ar siūloma produkcija.

Rinkodara nuolatos keičiasi ir prisitaiko prie esamos situacijos. XXI amžiuje, susidūrus su vartotojų poreikių pasikeitimu bei nepasitenkinimu esamomis reklamomis, rinkodara sparčiai pradėjo plėstis socialiniuose tinkluose, naudodama naujus pardavimo įrankius – nuomonės formuotojus. Būtent šie žmonės, naudodami „iš lūpų į lūpas“ psichologiją, teikia rekomendacijas, populiarina prekinius ženklus bei didina jų pardavimus. Jų keliamame socialinių medijų turinyje matomos reklamos bei prekinių ženklų vardai, su kuriais yra bendradarbiaujama. Tad socialinių tinklų vartotojas, sekdamas nuomonės formuotojo veiklą, reguliariai susiduria su naujosios rinkodaros eros produktu.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: