Filmo "Pretty Woman" kadras

Beveik bet kuriame filme ar TV seriale yra meilės siužetas, kuris padeda kino kūrėjams pakerėti savo žiūrovus. Tačiau kartais mums rodomi žalingi santykiai, kurie slepiasi po romantikos ir meilės kauke. Žiūrovai, to užburti, net nepastebi šių detalių ir gali bandyti kurti savo gyvenimą pagal filme rodomus modelius.

Pažvelkime į ekrane rodomas poras, kurios sužavėjo milijonus žiūrovų. Tačiau labai nedaugelis supranta, kad jų santykiai toli gražu nėra tobuli.

1. „Graži moteris“ (Pretty Woman) – Edvardas ir Vivijana

Socialiniai ir kultūriniai tabu realiame gyvenime tikrai būtų suvaidinę savo vaidmenį, o Edvardas nebūtų galėjęs užmegzti oficialių santykių su tokia moterimi, nes rizika yra per didelė. Šių santykių pagrindas taip pat kelia daug klausimų. Pavyzdžiui, Edvardas perka Vivijanos meilę dovanodamas jai drabužius, papuošalus ir kitus daiktus, o žiūrovai šį gestą suvokia kaip meilės ženklą.

Originali filmo pabaiga iš tikrųjų nėra tokia laiminga. Miršta Vivijanos draugė Kitė, o Edvardas išmeta Vivijaną iš savo automobilio kartu su pinigais. Tačiau žiūrovai yra pasirengę sumokėti už pasaką, kurios jiems trūksta realiame gyvenime, todėl scenarijus buvo perrašytas, o Vivijana paversta Pelene.

2. „Iksmenai“ (X-Men ) franšizė – Bobis ir Raug

Raug yra nepaprastai tragiškas personažas. Jai sunku užmegzti bet kokius santykius, nes jai neįmanoma paliesti žmogaus, nepakenkiant jam. Santykiai iš esmės pasmerkti ir vienpusiški.

3. „Bado žaidynės“ (The Hunger Games) franšizė – Pytas ir Ketnė
Šių veikėjų santykiai yra labai komplikuoti ir tikrai neatrodo kaip laiminga istorija. Pirmoje franšizės dalyje Pytas atvirai pareiškia, kad yra įsimylėjęs Ketnę. Tai manipuliacija. Vėliau, kai jie yra vieni, jis jai pripažįsta, kad tai buvo bandymas ją tiesiog pagirti. Ir tai yra dar vienas manipuliacinis triukas: situacijos, kai Pytas buvo kaltas, pavertimas situacija, kai jis yra nekaltas.

Apskritai Pyto problema yra jo komplikuota asmenybė. Savo ruožtu Ketnė yra atvira knyga visiems, išskyrus ją pačią, o Pytas yra paprastas ir malonus vaikinas, kuris nepraleidžia progos ką nors padaryti savo naudai. Jis tiesiogine to žodžio prasme suriša Ketnę nematomomis grandinėmis ir priverčia ją žaisti pagal jo taisykles. Pavyzdžiui, kai jis viešai pareiškia, kad Ketnė yra nėščia ir ji turi apsimesti tokia esanti.

Be to, nesant jokios „chemijos“ tarp šių 2 veikėjų, ši pora toli gražu nėra tobula.

4. „Pakeleiviai“ (Passengers) – Džimas ir Aurora

Šių veikėjų santykiai yra ne kas kita, kaip žiaurumas, užmaskuotas romantika. Jie yra įstrigę kosminiame laive ir turi rasti būdą kaip išgyventi, neišprotėdami nuo vienatvės.

Auroros jausmai Džimui yra Stokholmo sindromo pavyzdys, o jo elgesys filme yra žiaurus ir gali būti pateisinamas tik dėl to, kad jis kažką jaučia. Filmas manipuliuoja žiūrovais, priversdamas juos įsijausti į personažą, nepaisant to, kad jis kažkur kosmose pasmerkia nekaltą merginą mirčiai.

5. „Optimisto istorija“ (Silver Linings Playbook) – Tifanė ir Patas

Tarp šių 2 veikėjų yra beveik neįveikiamos kliūtys – draudimas, sutuoktinio mirtis, nelaiminga ir žalinga meilė, problemos su artimaisiais ir psichika, ir kt. Visą tai neįmanoma išspręsti per trumpą laiką. Nors Patas ir Tifanė yra graži pora, jie abu turėtų pabūti vieni, kad išsiaiškintų savo problemas – tik tai padarę, jie galėtų pagalvoti apie naujų santykių kūrimą.

6. „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“ (Fifty Shades of Grey) – Anastasija ir Kristijanas

Ši trilogija yra toksiškų santykių romantizavimas – tiek fizine prasme, tiek emocine. Kristijanas yra manipuliatorius ir savanaudis žmogus, kuris kontroliuoja savo mylimosios gyvenimą. Šiai porai trūksta įprasto pasitikėjimo. Tiesiog pabandykite prisiminti kiekvieną kartą, kai Anastasija bando ką nors sužinoti apie ankstesnį savo vyro gyvenimą, jis tuomet jos vengia ir nieko neatsako.

Idėja, kad Kristijanas keičiasi ir yra paveiktas Anastasijos, yra viena pagrindinių knygos ir filmo siužeto temų. Tai labai panašu į „sužeisto paukščio“ sindromą – būseną, kai žmogų traukia žmonės, kurie turi neįsivaizduojamai daug problemų, tačiau jiems atrodo, kad viską galima išspręsti. Pradėti santykius su noru pakeisti žmogų yra tikrai negeras sprendimas.

7. „Noting Hilas“ (Notting Hill) – Ana ir Vilijamas

Pabandykite prisiminti šio filmo siužetą: garsi moteris sutinka kuklų knygyno savininką ir užmezga su juo santykius, nors ji jau turi partnerį. Žiniasklaidai sužinojus apie tai, Ana kaltina Viljamą ir jį palieka. Po kelių mėnesių jis prašo jos atleidimo, tarsi jis būtų vienintelis kaltas dėl visų įvykusių dalykų.

Be to, šių 2 santykiai yra paremti melu: Ana slepia nuo Vilijamo, kad turi vyrą, ir tada nuo visų slepia, kad ji turi Vilijamą. Tai tikrai nėra geriausias meilės pagrindas.

8. „Forestas Gampas“ (Forrest Gump) – Forestas ir Dženė

Viso filmo metu didžiausias dėmesys skiriamas tam, kad Dženė yra vienintelė tikroji pagrindinio veikėjo meilė, tačiau ji aiškiai priverčia žiūrovus suprasti, kad ją erzina Foresto dėmesys. Be to, ji jį įskaudina ir ne vieną kartą. Visas filmas yra ne kas kita, kaip nelaimingos meilės vaizdavimas.

Žiūrovai Dženę vadina toksiškiausia moterimi kino istorijoje. Tiesiog pabandykite prisiminti – ji vis vengė vienintelio vyro, kuris bandė ja rūpintis ir grįžo pas jį su savo kūdikiu tik jam praturtėjus.

9. „Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby) – Deizė ir Džėjus

Pagrindinis šio filmo dalykas yra įkyri Getsbio meilė Deizei ir jo beviltiškas noras susigrąžinti ją į savo gyvenimą. Jo naudojami būdai yra gana abejotini: Džėjus daro nusikaltimus, kad užsidirbtų daugiau pinigų. Be to, jis atkakliai nepaiso fakto, kad Deizė yra ištekėjusi ir bando sugriauti jos gyvenimą. Savo ruožtu moteris myli ir savo vyrą, ir mylimąjį. Mes galėtume be galo romantizuoti šią porą, tačiau jų santykių tikrai nebūtų galima pavadinti sveikais.

10. „Sostų karai“ (Game of Thrones) – Džeimis ir Sersėja

Pamirškime tą faktą, kad šie 2 yra brolis ir sesuo, ir tai jau turėtų būti pirmas „ne“ pradedant santykius. Teoriškai žiūrovai turėtų nekęsti šios poros, tačiau daugelis žvelgia į juos su užuojauta ir empatija.

Džeimis yra silpnoji šios poros dalis. Kai mirė Mirsela, Sersėja kaltino Džeimį dėl jos mirties, bet kai miršta Tomenas, Džeimis nekaltina Sersėjos už tai, nors tikrai galėtų. Be to, jos negalima pavadinti ištikima – išvykus Džeimiui, jo vietą užima kitas vyras.

Taip pat skaitykite: TOP 10 itin tamsių romantinių filmų

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: