Kventinas Tarantinas – žymus režisierius, garsėjantis savitu pasakojimo stiliumi ir aistra kinui. Jis yra sukūręs daugybę kritikų pripažintų sėkmingų filmų, tarp jų – Bulvarinis skaitalas bei Nužudyti Bilą. Jis taip pat žinomas dėl savo atvirų minčių apie kitų kūrėjų filmus.
Šiame straipsnyje apžvelgsime dešimt filmų, kurių Kventinas Tarantinas nemėgsta, nepaisant didžiulio jų populiarumo ir kritikų liaupsių. Nuo tokių garsių šedevrų kaip Gimę žudyti iki naujesnių hitų, tokių kaip Tenet ir 1917. Taigi pasinerkime į kino pasaulį, iš vieno ryškiausių ir nuosekliausių jo atstovų perspektyvos, ir išsiaiškinkime, kodėl šie filmai neatitinka jo standartų.
1. Prisukamas apelsinas (angl. A Clockwork Orange) (1971)
Priešingai nei daugelį filmų, kuriuos Tarantinas per daugelį metų yra peikęs, režisierius gerbia Prisukamą apelsiną, garsųjį siaubingą Stanley Kubricko filmą apie iškalbingo sociopato priverstinę reabilitaciją. 2003 m. Interviu laikraščiui The New Yorker Tarantinas pirmąsias 20 distopinio filmo minučių, per kurias Aleksas (Malcolm McDowell) vykdo siaubingai žiaurius nusikaltimus, pavadino gana tobulomis.
Tačiau Tarantinas kritiškai vertina Kubriko kūrybą, todėl toliau sakė, kad likusi filmo dalis yra veidmainiškai legendinis kūrinys. „Jo filmo linija buvo tokia, tarsi jis nekuria filmo apie smurtą, o kuria filmą prieš smurtą. Atrodo, kad montavimo ir vertinimo proceso metu buvo elgiamasi nederamai. Nors man patiko tam tikri filmo aspektai, likusią filmo dalį vos ištvėriau.“
2. Į šiaurę per šiaurės vakarus (angl. North By Northwest) (1959)
Paskelbus interviu žurnalui T Magazine, žurnalistas Elisas savo oficialioje svetainėje įkėlė neredaguotą straipsnio versiją, vėliau ji buvo pašalinta, bet vis dar saugoma Wayback Machine archyve. Viename skyriuje, pašalintame iš išspausdinto straipsnio, bet įtrauktame į jo juodraštį, pateikiamos aistringos mintys apie įvairius filmus, tiek klasikinius, tiek naujai išleistus.
Diskutuojant apie Alfredo Hičkoko kūrybą, Tarantinas atskleidė, kad nėra šio įtampos meistro kūrybos gerbėjas. Jis ypač piktai atsiliepė apie jo 1959 m. sukurtą klasikinį trilerį Į šiaurę per šiaurės vakarus, kuriame Cary Grantas suvaidino į sąmokslą įsipainiojusį vyrą.
„Žmonės atranda šį filmą būdami 22-ejų ir mano, kad tai nuostabus filmas, nors iš tikrųjų tai labai vidutiniškas filmas“, – teigė Tarantinas.
3. Šnipas iš U.N.C.L.E. (angl. The Man From U.N.C.L.E) (2015)
Tarantinas atskleidė savo mintis apie filmą Šnipas iš U.N.C.L.E., kurį 2015 m. sukūrė Guy Ritchie. Nors Tarantinui patiko pirmoji veiksmo filmo pusė, jis manė, kad antrojoje dalyje filmas žlugo.
„Pirmoji pusė buvo tikrai juokinga ir fantastiška, bet visą antrąją pusę galvojau: o, palaukite, mums turėjo rūpėti ta bomba? Kas, po velnių, vyksta? Ar aš turėjau atkreipti dėmesį į tą absurdišką istoriją?“
Jam taip pat nepatiko Alicijos Vikander (Alicia Vikander), atlikusios pagrindinę filmo rolę, vaidyba. „Henry Cavilas buvo fantastiškas, bet merginos vaidyba man visai nepatiko,“ – pripažino jis
4. Gyvenimo prasmė (angl. Monty Python’s The Meaning of Life) (1983)
Tarantinas niekada nesakė, kad nekenčia 1983 m. Monty Pythono skečų komedijos Gyvenimo prasmė, tačiau teigė, kad tai buvo vienas iš filmų, kuriuos žiūrėti jam buvo nejauku.
2004 m. režisierius laikraščiui Irish Examiner prisipažino, kad skečas, kuriame režisierius Terry Jonesas vaidina nuolat vemiantį žmogų, yra vienas iš nedaugelio kino momentų, kurių jis negali pakęsti.
„Vienintelis kartas, kai man teko nusukti akis nuo filmo, nes negalėjau jo ištverti, buvo šio filmo metu, kai tam storam bastūnui vis pasidarydavo bloga,“ – aiškino Tarantinas. „Mane pykino, man to buvo tiesiog per daug. Žvalgiausi aplinkui ir galvojau, jei kam nors čia bus bloga ir turėsiu užuosti vėmimo kvapą, mane patį ims pykinti.“
5. 1917 (2019)
Tarantinas kritikavo Samo Mendeso Pirmojo pasaulinio karo epopėją 1917, kai kartu su Juddu Apatow dalyvavo tinklalaidėje Club Random with Bill Maher. 2019 m. apdovanojimų sezono metu filmas konkuravo su filmu Kartą Holivude (angl. Once Upon a Time in Hollywood), tą Tarantinas noriai pabrėžė, kai Maheris prasitarė, kad filmas turėjo laimėti visus apdovanojimus.
„Jūs esate pernelyg sužavėti!“ Tarantinas pakomentavo Maherio liaupses Mendesui už tai, kad jis naudojo vienkartinius kadrus. Tarantinas teigė, kad filme buvo per daug nepastebimų montažų, kurie turėjo būti sujungti. „Nesakau, kad jie tai daro siaubingai… Bet jei ketinate tai daryti, darykite tai tinkamai. Skirkite 15 minučių vienam prakeiktam dubliavimui.“
„Filmas man patiko, bet mano draugas kažką užsiminė apie vaizdo žaidimus, jis buvo nusiminęs, nes manė, kad filmas į juos per daug panašus. Yra toks garsus žaidimas Wolfenstein, – sakė Tarantinas ir pratrūko juoktis, – tai tarsi filmas, kuris yra sukurtas pagal šį žaidimą.“
6. Atominė blondinė (angl. Atomic Blonde) (2017)
2022 m. gruodį Billo Maherio tinklalaidėje neigiamai atsiliepdamas apie filmą 1917, Tarantinas taip pat taikėsi į Charlize Theron įkūnytą personažą.
„Kai žiūriu tokią ilgą kovą kaip filme Atominė blondinė, galvoju, Dieve, tai neįtikėtina! Palaukite, ne, kažkas čia ne taip. Bandymas nepavyko. Juk šaudymas netrunka taip ilgai, o filme jis užtruko. Vadinasi, filmas neatitinka realybės…“
7. Gimę žudyti (angl. Natural Born Killers) (1994)
Nors Tarantinas parašė scenarijų Oliverio Stono filmui, Gimę žudyti, jis vis dar negali žiūrėti filmo nuo pradžios iki galo. Tarantinas apgailestavo, kad Stonas iš esmės nesuprato jo istorijos, perrašė dalis, dėl kurių filmo veikėjai pačiam Tarantinui tapo neįtikinami.
„Vienas iš šio scenarijaus aspektų buvo tas, kad aš stengiausi jį perkelti į popieriaus lapą,“ – sakė jis 2021 m. tinklalaidėje The Momenth, – taigi perskaičius scenarijų ir pamačius filmą, jie labai skiriasi. Ir man atrodo, kad Stonas per mažai stengėsi arba nesuprato scenarijaus, nors viskas buvo padaryta už jį.“
8. Miestas (angl. The Town) (2010)
Beno Afflecko 2010 m. kriminalinis trileris šiame sąraše yra tam tikra išimtis, nes Tarantinas teigė, kad filmas jam patiko. Tačiau 2015 m. interviu Vulture režisierius išsakė konkretų nusiskundimą dėl „netikro“ filmo aktorių parinkimo.
„Filmas Kovotojas turėjo nepriekaištingą aktorių atranką,“ – teigė jis, –pavyzdžiui, man patinka 2010 m. išleistas filmas Miestas. Tai malonus kriminalinis filmas. Tačiau jis negali konkuruoti su Kovotoju, nes Mieste visi yra stulbinantys. Benas Aflekas išsiskiria, nes jo Bostono akcentas toks įtikinamas. Banko kasininkė labai stulbinanti…“
9. Tenet (2020)
Maikas McCahillas iš Christopherio Nolano fantastinį trilerį apie keliones laiku pavadino „humoro stokojančiu nusivylimu“. Ne taip kategoriškai, bet gal labiau iškalbingai, Tarantinas 2020 m. tinklalaidės metu sakė, kad jį visiškai suglumino naujausias Nolano filmas. „Manau, kad man reikia jį pamatyti dar kartą,“ – juokavo režisierius.
10. Tikras detektyvas (angl. True Detective) (HBO, nuo 2014 m. iki dabar)
Tikras detektyvas yra serialas, o ne filmas. Tačiau tai nesutrukdė Tarantinas 2015 m. interviu išsakyti savo nuomonę apie šį serialą.
„Bandžiau žiūrėti pirmą pirmojo sezono epizodą, bet visiškai neįsijaučiau. Maniau, kad jis nuobodus“, – sakė Tarantinas žurnalui New York Magazine. „O antrasis sezonas atrodo siaubingas. Vien iš treilerio – visi tie gražūs aktoriai stengiasi nebūti gražūs ir vaikšto taip, tarsi ant jų pečių būtų užgulęs viso pasaulio svoris. Jis toks rimtas, o jie tokie prislėgti, stengiasi atrodyti nelaimingi su savo ūsais ir niūriais drabužiais.“
Vis dėlto Tarantinas nėra visiškas prieš televiziją nusiteikęs snobas. Tame pačiame interviu jis atskleidė, kad žiūri serialą Kaip aš susipažinau su jūsų mama (angl. How I Met Your Mother), ir atskleidė, kad jo mėgstamiausias HBO serialas yra Aarono Sorkino Naujienų tarnyba (angl. The Newsroom). „Tai yra vienintelis serialas, kurį žiūrėjau tris kartus. Žiūrėdavau jį sekmadieniais, septintą valandą. Paskui, jam pasibaigus, žiūrėdavau visą serialą iš naujo.“