Kuršėnų L. Ivinskio gimnazija tapo viena iš 26 pasaulio mokyklų, kurios savo patirtį perduos beveik trims tūkstančiams švietimo įstaigų iš viso pasaulio. Spalio pabaigoje gimnazija iš Lietuvos mokyklos-patarėjos statusu dalyvaus novatoriško švietimo forume Keiptaune, Pietų Afrikos respublikoje.
Spalio 25–29 d. vyksiančiame Pasauliniame novatoriško švietimo forume Lietuvos atstovai susitiks su daugiau nei 80 mokyklų pedagogų iš 46 pasaulio šalių. Kuršėnų L. Ivinskio gimnazija šiame renginyje pakviesta dalyvauti antrus metus iš eilės, tik šiemet jai bus suteiktas aukščiausias – mokyklos-patarėjos statusas (angl. mentor school). Gimnazija dalinsis sėkmingų projektų patirtimi ir patarinės pirmus metus programoje dalyvaujančioms mokykloms-pradininkėms (angl. pathfinder school). Forumui pasibaigus daugiau nei trys tūkstančiai mokyklų iš viso pasaulio keisis patirtimi tiesiogiai susitikimuose ir virtualiose sesijose.
Keičiantis technologijoms turi keistis ir mokymas.
Pasak programos „Novatoriška mokykla“ vykdytojų, bendrovės „Microsoft Lietuva“ ir Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų, naujausioms informacinėms technologijoms įsigalint mokyklose, turi keistis ne tik mokymo metodai, bet ir pats bendravimo su vaikais stilius, požiūris į mokinį. Nuo modelio „mokytojas centre“, pereinama prie modelio „mokinys centre“, mokytojas tampa lygiaverčiu mokinio konsultantu.
„Mokymasis taps įdomus ir efektyvus, jei pamokose sėkmingai išnaudosime vaikų žavėjimąsi kompiuteriais ir internete esančia informacija, – sakė „Microsoft Lietuva“ vadovas Mindaugas Glodas. – Vaikai ypač imlūs technologijoms, tad matematikos, chemijos, fizikos, istorijos ir kitų dalykų žymiai patraukliau mokytis dirbant su specialiai sukurtomis programomis.“
Pasak Arūno Plikšnio, Švietimo ir mokslo ministerijos bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento direktoriaus, tokios iniciatyvos skatina pačius mokytojus mokytis naujovių. „Šiuo metu žinios ir įgūdžiai, kaip vaikus įtraukti į mokymąsi, yra net svarbesnės už finansinę paramą. Technologijos tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, tad jų išmanymas ir panaudojimas mokyklose tapo būtina sėkmingos mokyklos sąlyga“, – sakė A.Plikšnys.
Nuo „pelių išdykėlių“ iki specialių programų
Kuršėnų L.Ivinskio gimnazijos direktorius Albinas Jokubauskas pasakojo, kad „Novatoriškos mokyklos“ projekto metu gimnazijos mokytojai pamokoms pradėjo naudoti specialiai sukurtas kompiuterines programas ir rengti įvairesnes užduotis. „Vaikams įdomiau, kai jie gali naudotis internetu, ekrane matyti atliekamas užduotis bei naudotis papildomais įrenginiais, tokiais kaip interaktyvios lentos su balsavimo sistemomis ar „Pelės išdykėlės“. Svarbiausia, kad mokytis būtų įdomu“, – sakė A. Jokubauskas.
Gimnazijoje naudojamos „Pelės išdykėlės“ (angl. Mouse Mischief) leidžia mokytojams specialia programa sukurti ir atvaizduoti užduotis, o mokiniai pelėmis žymi atsakymus ar piešia bendrame ekrane.
„Mokinių susidomėjimą didina ir vizualiai pateikiami skaičiavimai, jų pritaikymo pavyzdžiai. Kartu su aktyviai naudojamomis interaktyviomis lentomis netrukus pamokose pradėsime naudoti programos „Word“ dokumentuose įdiegtus matematikos ir chemijos įskiepius, kurie leidžia dokumente įterpti matematinius skaičiavimus, užrašyti formules su cheminiais elementais, spręsti užduotis ir viską atvaizduoti ekrane“, – pasakojo T.Kriliuvienė, prieš keletą metų Novatoriškiausia Lietuvos mokytoja pripažinta L.Ivinskio gimnazijos pedagogė.
Apie pasaulinį pedagogų tinklą „Partneriai mokyme“
Programa „Partneriai mokyme“ prasidėjo 2003 metais ir jau pasiekė 196 mln. mokytojų ir moksleivių iš 114 pasaulio šalių. Korporacija „Microsoft“ yra įsipareigojusi padėti viso pasaulio mokiniams ir pedagogams vystyti geriausius gebėjimus, todėl į šią programą investavo beveik 500 mln. JAV dolerių.