Lietuvoje dažniau kalbama apie startuolių ekosistemą, nepelnytai pamirštant kompiuterinių, vaizdo ir mobiliųjų žaidimų industriją bei jos galimybes.
IT sektorius mūsų šalyje yra išties aukšto lygio, tačiau ar dažnai pagalvojama, kad žaidimų industrija yra šio sektoriaus sudėtinė dalis, galinti tapti išties pelninga verslo dalimi Lietuvoje? Šiais metais progreso konferencijoje LOGIN veiksiančioje specialioje platformoje „LOGIN Game Fest“ geriausi Lietuvos bei užsienio žaidimų industrijos kūrėjai, dizaineriai, ekspertai, žaidėjai ir mokslininkai diskutuos apie mums nežinomą žaidimų pusę.
„Lietuva – nedidelė šalis, tačiau čia jau susiformavusi žaidimų industrija, kurioje veikia ir mažos nepriklausomos 2-3 žmonių žaidimų kūrėjų komandos, ir gana didelės kompanijos, jungiančios 50-60 darbuotojų. Lietuvos žaidimų kūrėjai kiekvienais metais išleidžia apie 20 žaidimų, o kai kurie iš jų tampa ir pasauliniais hitais“, – sako Lietuvoje žaidimus kuriančios kompanijos „Nordcurrent“ plėtros direktorius Sergej Trofimov. Jo teigimu, Lietuvoje kuriami žaidimai šiuo metu dažniausiai skirti mobiliesiems įrenginiams, o ne kompiuteriams, ir dauguma kompanijos ištikimų žaidėjų yra ne vyrai, o 25-40 m. moterys, iš kurių trečdalis gyvena Pietryčių Azijoje. S. Trofimov atstovaujama kompanija didžiuojasi žaidimų serija „101-in-1 Games“, kurios žaidimus žaidžia daugiau nei 40 milijonų žmonių visame pasaulyje, o žaidimą „Happy Chef“ parsisiuntė daugiau nei 15 milijonų žmonių.
S.Trofimov prognozuoja, jog artimiausiu metu, 5-10-ies metų laikotarpiu, pasaulinė žaidimų industrija augs: sulauksim inovacinių platformų, tokių kaip „Oculus Rift“, daugės žaidimų, orientuotų į pagalbą žmogui realiame gyvenime. „Svarbu nebijoti eksperimentuoti ir siūlyti naujas idėjas. Kita vertus, reikėtų nebijoti investuoti į žaidimų kūrėjus, mat Lietuvoje trūksta kvalifikuotų specialistų žaidimų industrijoje. Mums dažnai resursų tenka ieškoti Lenkijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje ar kitose šalyse. Lietuviai turėtų paskubėti ir atrasti savo nišą šioje nuolat augančioje rinkoje“, – sako S. Trofimov.
„LOGIN Game Fest“ platforma siekiama suburti vienoje vietoje ne tik aktyviausius žaidimų entuziastus, bet ir įmones, ieškančias naujų idėjų bei specialistų, programėlių kūrėjus, žaidimų studijas, įrangos gamintojus, paslaugų teikėjus, potencialius investuotojus bei žaidimų industrijos geriausių mokyklų atstovus. „Pernai pasaulinė kompiuterinių žaidimų rinka augo apie 18 proc., o apyvarta siekė beveik 100 mlrd. JAV dolerių. Tad šiuo renginiu norime paskatinti Lietuvos žaidimų industrijos atstovų bendradarbiavimą, tradicinį LOGIN lankytoją supažindinti su žaidimų sektoriumi ne tik kaip su pramogų sritimi, bet ir kaip su rimta verslo šaka, kuri, Lietuvai išnaudojant turimą potencialą, gali būti labai naudinga“, – teigia Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos vadovas bei „LOGIN Game Fest“ organizatorius Gediminas Tarasevičius. Pasak jo, „LOGIN Games Fest“ turi ir kitą tikslą – tai edukuoti pačius investuotojus, kaip tapti gerais „žaidėjais“ jiems nepažįstamoje, todėl gal ir kiek ir bauginančioje žaidimų industrijos rinkoje.
Sėkmingo žaidimo receptais, strategijos kūrimu, žaidimo idėjos vystymu, išleidimu ir palaikymu, investicijų pritraukimu ir kitomis žiniomis progreso konferencijos „LOGIN Game Fest“ platformoje dalinsis tokie žmonės, kaip „Nordcurrent“ direktorė Viktorija Trofimova, „Nordcurrent“ projektų vadovas Tomas Jokubauskas bei žaidimų dizaineris Jaroslav Stacevič, „kitoks.com“ vienas iš įkūrėjų Tomas Kacevičius, žaidimų industrijos viešųjų ryšių veteranė, „Plan of Attack“ atstovė Audra McIver, Ženevos universiteto mokslininkas Pedro Cardoso-Leite, „DreamHack“ e-sporto vadovas Tomas Hermansson‘as, „MTGx“ e-sporto vadovas Simon‘as Sundén‘as bei „A-Steroids Studios“ vadovas Andrey Podoprigora.
Progreso konferencija LOGIN, kurios ilgametė partnerė yra bendrovė „Omnitel“, vyks balandžio 10-11 dienomis parodų ir konferencijų centre „Litexpo“.