Kanadiečių režisieriaus Davido Kronenbergo trileris yra paremtas knyga tuo pačiu pavadinimu, ją parašė žymus amerikiečių novelistas Don DeLillo. Kaip ir daugelis rimtų filmų, šis pirmą kartą buvo rodytas Kanų kino festivalyje, vykusiame 2012 metais. Nors ekspertai pažėrė įvairių nuomonių, o scenarijų Kronenbergas rašė vos antrąjį kartą (pirmas jo filmas buvo 1999 m. „eXistenZ“) „Cosmopolis“ tikrai maloniai stebina kiekvieną, kuris nusprendžia palepinti save geru kinu.
Istorijoje pasakojama apie 28 metų jauną milijonierių. Nagrinėjamos įvairios jo kasdienybės pusės: apsilankymas pas daktarą, santykiai su žmona bei kitomis moterimis, reakcija į aplinką.
Vaizduojama istorija, kaip šis jaunas žmogus, vardu Erikas keliauja prašmatniu limuzinu per Manhatano miesto kamščius, vien tam, kad patektų pas savo mėgstamą kirpėją.
Pagrindinius vaidmenis atlieka Robertas Patinsonas, Polas Giamati, Samanta Morton, Sara Gadon, Kevinas Durandas.
Visiems žinomas garsus aktorius Robertas Patinsonas dėl kultinio vaidmens „Saulėlydis“ kino sagoje, gauna šioje istorijoje pagrindinę rolę – jis įkūnija milijonierių Eriką Pakerį. Ekrane puikiai atsiskleidžia Patinsono gebėjimas vaidinti be jokių emocijų, kas gali būti rimtu iššūkiu. Kartais norėdavosi pasiekti geresnio rezultato, tačiau režisierius būdavo skeptiškas.
Tokį Kronenbergo rimtumą Robertas vėliau komentavo interviu: „Šis režisierius turi keistą humoro jausmą. Tu taip būni įpratęs prie tokių dalykų kaip aktorius ir po scenos filmavimo paklausi – ar galim pabandyti dar kartą? Davidas tada rimtai paklausdavo: o tu manai, kad gali suvaidinti geriau?“
Daugelį gali nustebinti filmo pagrindinio herojaus kalbėsena ir reagavimo būdas į tai, kas vyksta jo gyvenime. Su žmona bendraujama šaltai, su meiluže taip pat. Panašu, kad Erikas nemėgsta rodyti jokių emocijų.
Šaltas protas yra reikalingas norint išlaikyti savo turtus, tai puikiai atsiskleidžia filme. Kiekvieną minutę yra reikalinga analizė. Bene visos istorijos metu pagrindinis veikėjas, atrodo, labiau analizuoja vykstančius pokalbius ar įvykius, nei juose dalyvauja.
Žinoma, tokie dalykai vargina net užkietėjusius milijonierius, tad ne staigmena, kad vyriškis turi meilužę. Siekdamas naujų potyrių jis net kartą prašėsi pakratomas galingu tazeriu, kuris paralyžiuoja nervų sistemą. Kyla klausimas, ar tai yra tik būdai palaikyti ramią logiką, ar vyras turi slaptų ketinimų?
Filme puikiai yra parodoma, kas yra kapitalizmas. Tai ne tik milijoninės apyvartos ar nuostoliai, tai yra ir prabangios mašinos, apranga ir panašiai. Pagrindinio veikėjo limuzinas yra idealiai vaizduojama turtingo žmogaus erdvė: nepriekaištinga švara, sterilumas, prabangi mašinos išvaizda.
Panašu, kad į tokį galios demonstravimą žmonės reaguoja ypač piktai. Nusiteikę prieš milijonierius žmonės protestuoja. Skirtingai nei kituose filmuose, nėra vaizduojamų susirėmimų su policija. Žmonės tiesiog žygiuoja gatvėmis, siaubia, niokoja. Nemaloniai apsilanko prabangiose vietose ir išreiškia pasipiktinimą esama tvarka.
Viena iš stipriųjų scenų – tai kaip nusiaubiamas Eriko limuzinas. Pasipiktinusi minia pripaišo įvairių žeminančių graffiti, daužo ir niokoja mašiną. Tokių scenų metu ypač stebina aktoriaus tobula vaidyba. Kaip tikras sielą praradęs turtuolis, kuris ir yra vaizduojamas, Robertas Patinsonas nerodo jokių emocijų. Nei pykčio, nei gailesčio ar įtūžio.
Kyla klausimas, ką darys pagrindinis veikėjas? Kaip susidoros su siautėjančiais protestuotojais, kur nuves jo besąlygiškas turtų siekis, ką privers padaryti absoliuti apatija viskam, kas vyksta aplink Eriką? „Cosmopolis“ į visus šiuos klausimus atsako stilingai, mįslingai ir palieka ne vieną žiūrovą susimąsčiusį bei sužavėtą.
Taip pat skaitykite: 10 puikių 2020-ųjų filmų, kuriuos tiesiog būtina pamatyti