Organizatorių archyvo nuotr.

Jokių eismo spūsčių, panikos, įtampos, didesnių nesusipratimų. Taip praėjo savaitė Karmėlavos oro uoste, į kurį laikinai perkelti skrydžiai iš rekonstruojamo Vilniaus oro uosto.

Nepagrįstas nerimas

Kauno rajono savivaldybės vadovai kiekvieną dieną stebi situaciją oro uoste ir jo prieigose, ypač rekonstruojamoje Vilniaus gatvėje. Perkėlus skrydžius į Karmėlavą buvo baiminamasi, kad pradžia bus sunki, susidarys eilės, bus daug nemalonių situacijų darbuotojams ir keleiviams. Prognozės nepasitvirtino – oro uosto veiklą dauguma keliautojų įvertino palankiai. Ketvirtadienį su valstybinės įmonės „Lietuvos oro uostai“ vadovais susitikęs Kauno rajono mero pavaduotojas Jonas Gurskas dar kartą įsitikino, kad keletą savaičių viešojoje erdvėje skleistas nerimas dėl infrastruktūros darbų ir aptarnavimo buvo nepagrįstas. „Mūsų nuotaika puiki, keleivius priimame sklandžiai“,- šypsojosi Kauno oro uosto direktorius Bruno Kasparas.

Dėkojo už pagalbą

„Esame dėkingi Kauno rajono savivaldybei už pagalbą pasirengimo laikotarpiu. Sklandus bendradarbiavimas įgalino mus laiku pastatyti laikinąjį terminalą, atlikti kitus infrastruktūros darbus“, – kalbėjo VĮ „Lietuvos oro uostai“ generalinis direktorius Gediminas Almantas. Kelyje nuo Kauno iki Karmėlavos greičio ribojimai panaikinti, eismas vyksta dviem eismo juostomis į abi puses, spūsčių nebūna. Sureguliuoti šviesoforai, kurie reaguoja į išaugusį transporto srautą.

G. Almantas džiaugėsi, kad vietos gyventojai draugiški, nuoširdžiai dirba ir kelių policija. „Keleiviai net stebisi, kad ir savanoriai, ir policininkai kiekviename žingsnyje siūlo savo pagalbą. Ypač esu dėkingas įmonės darbuotojams, kurie atvyksta iš Vilniaus į Karmėlavą ir visą parą padeda palaikyti tvarką oro uoste“,- kalbėjo generalinis direktorius. Kauno rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos ekipažas kol kas darbo turi nedaug: koją susižalojo oro uosto darbuotojas, teko padėti neblaiviam keleiviui. Vis dėlto G. Almantas pabrėžė, kad nuolat budinti greitosios medicinos pagalbos komanda, esant tokiems dideliems srautams, tiesiog būtina. „Žmonių daug, peronas tiesiog knibžda, todėl pagalbos gali prireikti kiekvieną minutę“,- pabrėžė jis.

Miestelis tapo svarbus

Karmėlavos oro uostui tapus pagrindiniais šalies dangaus vartais, per dieną jame apsilanko per 10 tūkst. keleivių, tačiau eilės čia – ne didesnės, nei buvo Vilniaus oro uoste. Lietuvos oro uostų duomenimis, iš Vilniaus į Kauno oro uostą skrydžius perkėlė 13 iš 16 oro linijų. Per 35 dienas Kaune laukiama 370 tūkst. keleivių. Į Karmėlavą iš miesto centro galima atvykti autobusu. Pajutusios padidėjusius srautus, pavežėjimo paslaugas siūlo „Uber“, „Taxify“. Vis daugiau keleivių išsinuomoja automobilius iš įmonės „City Bee“. Tokių oro uoste kasdien būna maždaug 50. Kokybiškas ir mandagus aptarnavimas gerina Karmėlavos oro uosto įvaizdį. „Tikrai neprieštaraučiau, kad dabar mūsų oro uostu besinaudojančios skrydžių bendrovės pasiliktų nuolat“, – šypsojosi B. Kasparas. O kaip į keleivių antplūdį reaguoja vietos gyventojai? Karmėlavos seniūnė Violeta Armolaitienė tvirtino nesulaukusi nė vieno skundo. „Karmėlavos gyventojai didžiuojasi, kad jų miestelis tapo toks svarbus visai Lietuvai“,- sakė seniūnė.

Nauda ir gyventojams

J. Gurskas patikino, kad vietos gyventojų gyvenimo kokybei taip pat bus skiriama daug dėmesio. Iki spalio pabaigos bus baigta rekonstruoti Vilniaus gatvė, tiesiami šaligatviai, įrenginėjamas apšvietimas, atsiras suolelių, žaliųjų zonų. Ramučių centrinės gatvės darbai taip pat sparčiai juda į priekį.

Kauno rajono savivaldybė kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija kuria planus, kaip gyvenamuosius Karmėlavos ir Ramučių kvartalus apsaugoti nuo krovininio transporto.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: