Po bendrojo priėmimo į menų studijų srities programas paaiškėjus, jog beveik 40 talentingų jaunų žmonių neįstojo į pasirinktas specialybes dėl šiais metais vykusių stojamųjų egzaminų vertinimo tvarkos bei stojamojo balo skaičiavimo, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentų atstovybė (LMTA SA) kreipėsi į LR Švietimo ir mokslo ministeriją reikalaudama kuo skubiau imtis atitinkamų veiksmų bei rasti galimybes talentingiems abiturientams studijuoti šioje aukštojoje mokykloje.

„Po to, kai pernai neįstojo gabiausieji talentai, priėmimo sistema buvo tobulinama daugiau kaip pusę metų, tačiau rezultatas išliko toks pat – labiausiai motyvuoti, stojamųjų egzaminų metu gavę maksimalius įvertinimus, LMTA konkursų laureatai, nacionalinių ar tarptautinių konkursų laimėtojai, studijoms rengęsi daugiau kaip 10 metų, dėl neaiškios vertinimo sistemos stojamųjų egzaminų bei gauto LAMA BPO kompiuterinės sistemos bendro įvertinimo neįstojo į pasirinktas galbūt nepopuliarias, bet reikalingas specialybes.” – piktinasi LMTA SA prezidentas Tomas Pūtys.

Pagal stojamųjų egzaminų į menų studijų srities ir meno pedagogikos studijų programos organizavimo ir vertinimo tvarkos apraše patvirtintą tvarką, stojamųjų egzaminų vertinimo komisija stojančiuosius į atitinkamą specialybę turėjo sureitinguoti nuo geriausiai iki prasčiausiai pasirodžiusio, kuriems, informacinė sistema skyrė balus nuo 100 iki 5. Gauti įvertinimai priklausė ne nuo stojančiojo gebėjimų, bet nuo stojančiųjų į atitinkamą specialybę skaičiaus (pvz., jei stojo 10 žmonių – penktasis išreitinguotųjų sąraše esantis asmuo gavo 50 balų, jei 100 stojančiųjų – penktasis sąraše gavo 90 balų). Vėliau visi stojantieji buvo sureitinguoti į vieną bendrą eilę, priklausomai nuo gauto balų skaičiaus stojamųjų egzaminų metu bei išlaikytų brandos egzaminų, bei pagal tai, kompiuterio pagalba, išskirstytos valstybės finansuojamos studijų vietos.

„Akivaizdu, jog toks vertinimas diskriminuoja stojančiuosius į skirtingas specialybes, kadangi tai, kiek balų gaus vienas ar kitas stojantysis priklauso nuo to, kiek iš viso yra stojančiųjų į tą pačią programą. Absurdiška, kuomet tarkime stojančiųjų į teatro studijas gautas įvertinimas buvo dauginamas iš koeficiento 0,7, o į muzikos specialybes – iš 0,6. Tokiu būdu buvo sumažintos galimybės valstybės finansavimą studijoms gauti į muzikos specialybes stojantiesiems.“– sako T. Pūtys.

LMTA SA ragina atitinkamas institucijas kuo skubiau prisiimti atsakomybę bei spręsti susidariusią situaciją ne tik tobulinant priėmimo tvarką, tačiau, atsižvelgus į dėl netinkamai orientuotos priėmimo į meno studijas sistemos neįstojusių abiturientų gabumus bei motyvaciją studijuoti nepopuliarias, bet reikalingas specialybes, sudaryti jiems sąlygas studijuoti pasirinktą specialybę bei suteikti valstybės finansuojamą studijų vietą.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: