Šių metų lapkričio 18 d. didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai užplūdo „Forum Cinemas“ kino sales ne tam, jog išvystų romantinį kino filmą, tačiau, kaip nekeista, juos traukė kartą metuose vykstanti geriausių pasaulio reklamų vaizdo klipų peržiūra. Visą programą sudarė „skaniausios“ pastarųjų metų reklamos, kurios už savo originalumą bei išradingumą pelnė aukso, sidabro bei bronzos apdovanojimus prestižiniame tarptautiniame reklamų festivalyje „Kanų liūtai“ ( „Cannes lions“).
Reklamų peržiūroje žiūrovams buvo pristatyti tokie garsūs prekių ženklai kaip „Puma“, „Levi‘s“, „NOKIA“, IKEA“ ir kt., kurie savo originalumu pralenkė kitus ir gavo apdovanojimus. Reklamos apėmė įvairiausius aspektus, pradedant nuo linksmų bei juoką sukeliančių džinsų ar šokolado reklamų iki rimtų socialinių, prevencinių reklamų, verčiančių susimąstyti apie AIDS, kovą prieš smurtą ir panašiai. Tarp geriausių pasaulio reklamų buvo darbai iš įvairiausių pasaulio šalių: Jav, Australijos, Kanados, Didžiosios Britanijos, Egipto, Vokietijos, Prancūzijos, Tailando bei daugelio kitų.
Tai jau 57 kartą vykstantis festivalis, kuriam pradžią davė kino kūrėjai, rengę Kanų kino festivalius, kuriems kilo idėja apdovanoti originaliausius bei įdomiausius trumpų reklaminių filmų kūrėjus. Pirmąkart šis festivalis įvyko 1954 m. Venecijoje ir išlaikęs tradiciją tęsiasi ligi šių dienų, įtraukdamas vis daugiau šalių ir susilaukiantis vis daugiau norinčiųjų jame dalyvauti tiek jaunųjų kūrėjų, tiek jau patyrusių reklamos asų.
Lietuvoje ši geriausių pasaulio reklamų peržiūra pradėta rengti nuo 2007 m., kai oficialiu „Kanų liūtų“ atstovu tapo dienraštis „15 min”, ir tikrai nepalieka abejingų. Pilnos salės žiūrovų, iš anksto perkami bilietai ir ovacijomis palydimos įstabiausios reklamos – štai kaip atrodė vėlyvas ketvirtadienio vakaras kino teatruose “Forum Cinemas”.
Ne veltui dar neprasidėjus reklamų peržiūrai dideliame ekrane pasirodė užrašas, raginantis žiūrovus nesidrovėti ir reikšti visas reklamų sukeltas emocijas. Aišku, buvo ir tokių reklamų, kurios liko nesuprastos auditorijos, tačiau daugumą lydėjo aplodismentai, juokas, nusistebėjimas bei švilpimas. Kartais pernelyg šaižus reklamų garsas rėžė ausį, tačiau tai tik menki techniniai dalykai, kurie netrukdė žiūrovams džiaugtis išradingomis bei šokiruojančiomis reklamomis.
Pasibaigus dvi valandas trukusiai reklamų peržiūrai, žmonių veiduose galėjai išvysti šypseną, o praeinant pro besigrupuojančias draugų gretas išgirst ir jų linksmus komentarus apie reklamas, padariusias jiems didžiausią įspūdį: „Ar pameni tą reklamą apie saugos diržus? … geras!” bei panašias. Neliko nepastebėtas ir tas faktas, jog daugumą žiūrovų sudarė jauni žmonės, tačiau, manau, laiku bėgant vis daugiau ir vyresnių žmonių susidomės šiuo neeiliniu įvykiu. Visgi, vakaras neliko praleistas veltui, juk tik kartą metuose yra diena, kai reklama tampa saldesnė už kiną ir tik kartą metuose pamatęs reklamą nepuoli pykti, o tik įsitaisai patogiau ir su didele šypsena veide žiūri unikaliausias ir kaskart vis įdomesnes geriausias pasaulio reklamas.
Straipsnis parengtas VU KHF LFR8 grupės studentės Jolitos Baranauskaitės