(c) kaunas.lt archyvo nuotr.

Pasibaigus daugiau nei mėnesį trukusiam moksleivių finansinio raštingumo konkursui, paaiškėjo, kuris Lietuvos moksleivis turi tvirčiausius ekonomikos pagrindus ir geriausiai išmano asmeninių finansų valdymą.

„Swedbank” Asmeninių finansų instituto organizuoto konkurso nugalėtoją – Kauno Palemono vidurinės mokyklos dvyliktoką Kęstutį Acų -sveikinę Švietimo ir mokslo ministerijos, Vertybinių popierių komisijos ir Instituto atstovai linkėjo, kad nugalėtojo vardas ir prizai neužmigdytų ant laurų, bet padėtų pačiam sėkmingai žengti į savarankišką gyvenimą ir padėti tiems, kuriems tvarkytis su pinigais sekasi sunkiau.

Anot organizatorių, pirmojo konkurso etapo metu Kęstutis parašė visiems vertinimo komisijos nariams įsiminusį rašinį apie tai, ko ekonominis sunkmetis pamokė jį patį ir jo artimuosius, kokios sėkmingos veiklos jį imtis paskatino noras pačiam užsidirbti pinigų. Dar labiau Kęstutis išsiskyrė antrojo etapo metu: atlikdamas praktines užduotis jis stipriai atsiplėšė nuo kitų moksleivių ir nustebino giliomis ekonomikos ir asmeninių finansų žiniomis bei gebėjimu jas pritaikyti.

Antrąją vietą laimėjo Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos dvyliktokė Eglė Juospaitytė, nedaug nuo jos atsiliko trečiosios vietos laimėtojas Paulius Urbonas, Šiaulių Didždvario gimnazijos 10 klasės moksleivis. Visiems šiems trims moksleiviams paskirti piniginiai prizai, kurių suma viršija 2000 Lt.

Moksleiviai prasitarė, kad laimėti pinigai greičiausiai bus skiriami mokslams, ypač jų prireiks abitūros egzaminams besiruošiantiems ir greitai studijas aukštosiose mokyklose ir savarankišką gyvenimą pradėsiantiems dvyliktokams. Tiesa, kaip pabrėžė patys konkurso dalyviai, ne tiek svarbu pats laimėjimas, kiek jį pelnyti padėjusios žinios. Štai konkurso nugalėtojas Kęstutis sako, kad už jas yra dėkingas savo ekonomikos mokytojai ir tėvams, paraginusiems domėtis asmeniniais finansais ir išmokiusiems, kad kišenpinigiai gali būti skirti ne tik ledams, bet ir kur kas didesniems tikslams pasiekti.

Konkursas per dvi savaites sulaukė 153 rašinių iš įvairių šalies miestų, kuriuos rašė ten įsikūrusių mokyklų 9-12 klasių moksleiviai. Dažniausiai moksleiviai rašė apie tai, ką darytų, jei turėtų daug pinigų. Vieni tik svarstė, kaip galėtų tai padaryti, kiti pinigų uždirbimo ir investavimo strategijas jau dėstė iš savo praktikos. Vieną tokį jaunąjį investuotoją – vienos Kauno mokyklos devintoką Ugnių Malūką – specialiuoju prizu apdovanojo Vertybinių popierių komisijos pirmininkas Vilius Šapoka.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: