Lietuvoje šiuo metu darbo biržoje užregistruoti šiek tiek daugiau nei 300 tūkstančių bedarbių. Iš jų beveik 45 tūkstančiai – jaunimas (asmenys iki 25 metų). Šis skaičius per pastaruosius 2 metus išaugo daugiau nei du kartus. Be to, nemaža dalis jaunimo iškart po studijų skuba ieškoti darbo svetur. Emigracija yra viena didžiausių bėdų, kuri primena kovas su vėjo malūnais. Kodėl daugumai išvykstančiųjų Lietuva tampa ne ta šalis, kurioje gera gyventi?
Prasidėjus ekonominiai krizei daugumai įmonių teko apkarpyti personalo skaičių. Tai suprantama, nes sumažėjus apyvartai, didelė dalis darbuotojų tapo nereikalingi. Deja, likę nors ir džiaugdamiesi, kad išliko, turėjo atidirbti už tai, kad įmonė dirbo neefektyviai. Darbo rinkoje įvyko sąstingis, dėl kurio nemažai profesionalų liko be darbo. Prasidėjus atsigavimui įmonės darbuotojus renkasi labai atsargiai, renkasi profesionalus, į kuriuos reikia mažai investuoti.Darbo skelbimai reikalauja nuo 2 iki 4 metų patirties toje sferoje. Lietuvos aukštasis mokslas tokios patirties nesuteikia, todėl darbdavys priimdamas jauną darbuotoją privalėtų į jį investuoti laiko ir pinigų. Kitaip sakant „užsiauginti darbuotoją“. Kadangi Lietuvoje mažai didžiųjų korporacijų, todėl užauginimo principą perimdavo smulkus ir vidutinis verslas, kuris, deja, krizes metu buvo nuslopintas ar net bankrutavo. Todėl jaunam žmogui, kuriam nepasisekė su darbo paieška, tenka arba kurti savo verslą, arba dirbti ne pagal specialybę. Dauguma tokį darbą pasirenka vakarų Europoje, nes užmokestis yra žymiai didesnis.
Tačiau jau dabar pastebimas specialistų trukumas, kalbama apie reikalingos darbo jėgos atsivežimą iš užsienio. Tai primena trumparegiškumą, nes kiekviena įmonė turėtų žiūrėti ne tik į savo nosies galiuką, tačiau ir į tolimą horizontą. Jaunam darbuotojui užauginti reikia ne vienerių metų, todėl tai turėjo būti pradėta jau seniau. Nemaža dalis jaunimo jau išvažiavo ir darbuotojų paieška ateityje dar sunkės. Nereiktų žvalgytis į abi puses ir manyti, kad kitos įmonės užaugins reikalingus darbuotojus. Kiekvienas verslas turėtų pradėti nuo savo kiemo tvarkymo.