Tvirtomis granito plokštėmis išklotas grindinys, patogūs ir ilgaamžiai suoliukai, šiuolaikiškai įrengtos prekybininkų vietos, prasidėjus lietui automatiškai išsiskleidžiantys skėčiai, nuo soboro iki Vilniaus gatvės bėgiais kursuojanti elektrinė konkė – tai tik dalis naujovių, kurios kauniečių lauks rekonstruotoje Laisvės alėjoje.
Apie 70 mln. Lt. kainuosianti Laisvės alėjos rekonstrukcija suskirstyta į šešis etapus. Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų konkursas, po kurio paaiškės, kuri statybos kompanija imsis pirmojo ilgiausios pėsčiųjų gatvės rytų Europoje rekonstrukcijos etapo. Tikimasi, kad realūs statybos darbai prasidės kitų metų pradžioje.
Rekonstruos ir aikštę
„Apie 30 įmonių domėjosi konkurso sąlygomis ir teikė paklausimus dėl Laisvės alėjos rekonstrukcijos. Šiuo metu vyksta rangovo parinkimo stadija: vertinamos kvalifikacijos, dalyvių potencialas, pateiktos darbų kainos, jų pagrįstumas. Manau, kad artimiausiomis savaitėmis Viešųjų pirkimų komisija skelbs konkurso nugalėtoją. Tikėtina, jog gali būti skundų, kadangi konkursas tikrai neeilinis, bet mes tikimės, jog vienaip ar kitaip kitų metų pradžioje bus pasirašyta sutartis su laimėtoju ir prasidės realūs darbai. Finansiškai mes esame visiškai pasirengę pirmajam rekonstrukcijos etapui“, – pabrėžė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
„Laisvės alėjos rekonstrukcijos pirmasis etapas prasidės nuo A. Mickevičiaus gatvės ir tęsis iki soboro. Taip tikimės atgaivinti šiek tiek prisnūdusią alėjos atkarpą. Pirmajame etape taip pat planuojame rekonstruoti ir aplink soborą esančią Nepriklausomybės aikštę“, – pasakojo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Remigijus Skilandis.
Finansavimo klausimai
Skaičiuojama, jog pirmasis Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapas gali kainuoti apie 15-17 mln. litų. Tiksli suma paaiškės pasibaigus viešųjų pirkimų konkursui. Šią suma ketinama padengti tiek skolintomis, tiek miesto biudžeto lėšomis.
„Miesto taryba jau yra priėmusi sprendimą skolintis 24 milijonus litų miesto infrastruktūros darbams. Dalis šių pinigų atiteks Panemunės tiltui, dalis Raudondvario plentui, o likusi dalis – Laisvės alėjos rekonstrukcijai. Šiemet miesto biudžetas surenkamas pakankamai gerai – vien per šiuos metus pavyko sutaupyti 8 mln. litų iš socialinių pašalpų, todėl dalį pirmojo etapo rekonstrukcijos darbų ketiname kompensuoti būtent sutaupytomis lėšomis“, – tikino meras A. Kupčinskas.
Planuojama, kad, kiti Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapai bus finansuojami ES lėšomis. Laisvės alėja bus išgrįsta granito plokštėmis, bus įrengti suoliukai, smulkiesiems verslininkams skirti į oro sąlygas reaguojantys skėčiai, kurie automatiškai išsiskleis prasidėjus lietui. Taip pat ketinama įrengti šiuolaikiškus paviljonus suvenyrams, gėlėms ir spaudai.
Kursuos elektrinė konkė
Rekonstruojant Laisvės alėją nebus pamiršta ir istorinė transporto priemonė – konkė. Kaip ji tiksliai atrodys, paaiškės vėliau, bet planuojama, kad nuo soboro iki Senamiesčio pradžios kursuos šiuolaikinis konkės variantas, primenantis tramvajų.
„Projekte numatyta atsisakyti dalies Laisvės alėjos vidinių bortelių, tad erdvės taps dar atviresnės. Įvairios konfliktinės situacijos ir neaiškūs momentai bus sprendžiami ir detalizuojami tikslinant darbo projekto sprendinius, tarp jų ir neįgaliųjų įeigų į pastatus klausimai, ir mažosios architektūros niuansai“, – pabrėžė projekto autorius architektas Šarūnas Kiaunė.
Svarbiausi faktai
*Pirmasis rekonstrukcijos etapas apims Laisvės alėją nuo A. Mickevičiaus g. iki Soboro
*Pirmajame etape taip pat bus rekonstruota Nepriklausomybės aikštė
*Tikimasi, kad realūs darbai prasidės kitų metų pradžioje
*Lėšos pirmojo etapo darbams jau numatytos
*Po rekonstrukcijos Laisvės alėjoje kursuos elektrinė konkė
*Rekonstrukcijos metu bus išsaugotos visos 584 liepos
*Kiti Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapai bus finansuojami ES lėšomis.