Kaunas.lt archyvo nuotr.

Šių metų turizmo sezonas nė kiek nenusileido pernykščiam. Didžiulio turistų dėmesio sulaukė Pažaislio muzikos festivalis bei prieš 200 metų vykusio prancūzų ir rusų kariuomenių mūšio inscenizacija Nemuno saloje. Itin sėkmingu sezonu džiaugiasi Kaune veikiantys kempingai.

„Jau kelinti metais iš eilės turistų – tiek užsieniečių, tiek ir lietuvių – Kaune nemažėja. Tokių svaigių pakilimų, kaip tuo metu, kai Kauno oro uoste įsikūrė pigių skrydžių bendrovė „Ryanair”, nėra, tačiau turistų srautai pamažu auga. Įdomu tai, kad platinant informacinius leidinius įvairiomis kalbomis, pirmiausia ištuštėja lietuviškų leidinių skyreliai. Tai, be abejo, rodo, kad Kaune įdomių dalykų randa ne tik užsieniečiai”, – pastebėjo Kauno turizmo informacijos centro direktorius Sigitas Sidaravičius.

Jau kelerius metus daugiausia turistų į Kauną atvyksta iš Vokietijos, Suomijos, Rusijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos. Intensyviausias turizmo metas tęsiasi gegužės – rugpjūčio mėnesiais. Iki rugsėjo į Kauno TIC darbuotojus informacijos kreipėsi daugiau nei 127 tūkst. Pernai tuo pačiu metu šis skaičius siekė 126 tūkst.

Vienu didžiausių šių metų renginiu Kaune tapo gyvosios istorijos festivalis „Europa. Napoleonas I Kaune. 1812″. Jo metu surengta apie 50 įvairių renginių – koncertų, mugių, žaidimų. Į tris dienas trukusį festivalį atvyko svečių iš Rusijos, Prancūzijos, Čekijos, Latvijos, Lenkijos, Ukrainos, Baltarusijos. Mūšio inscenizaciją Nemuno saloje stebėjo apie 70 tūkst. žmonių.

Pasak Kauno TIC direktoriaus S. Sidaravičiaus, pirmą kartą į Kauną atvykę turistai paprastai renkasi tradicines ekskursijas po Pažaislio architektūrinį ansamblį, Kauno senamiestį. Dar kartą pasisvečiuoti atvykę keliautojai dažniau renkasi temines pramogines ekskursijas „Kauno požemių dvasia”, „Kaunas šypsosi moterims”, ekskursijas su degustacijomis. Kaune vis dažnesnės įvairių šalies miestų moksleivių pažintinės ekskursijos žymių kūrėjų, kultūrininkų paliktais pėdsakais Kaune.

„Kaune laiką leidžiantys užsieniečiai ir atsitiktinai patenka į miesto renginius, muges, ragauja lietuviško maisto, perka amatininkų dirbinius. Jiems tai palieka gerą įspūdį. Be to, kaip visada Kauno TIC darbuotojai sulaukia daug užklausimų apie kalėdinius renginius, kalėdinę prekybą Kaune”, – pasakojo S. Sidaravičius.

Dar iki galo neišnaudota turizmo niša – kempingai. Šios vasaros mėnesiais Kaune veikiančiuose kempinguose laisvų vietų beveik nebuvo. Automobiliais keliaujantys turistai, S. Sidaravičiaus nuomone, galėtų iš dalies kompensuoti kitais metais sumažėsiantį oro keliais atvykstančių turistų srautą.

„Kauno oro uoste veikianti pigių skrydžių kompanija kitais metais nutrauks kelis skrydžius į Kauną, tad turistų srautas per šį oro uostą šiek tiek sumažės. Tačiau pasaulyje vis labiau populiarėja keliavimas automobiliu. Net organizuojamos didžiulės tarptautinės specializuotos parodos vadinamiesiems kemperiams. Tikimės, kad įsibėgėjanti Kauno kempingų veikla iš dalies kompensuos mažesnius lėktuvu atskrendančių turistų srautus”, – teigė TIC direktorius.

Stiprinant TIC padalinių tinklą, rugsėjo pabaigoje Kauno rotušėje buvo atidarytas dar vienas informacijos punktas. Ši vieta pasirinkta neatsitiktinai – Rotušės aikštėje yra didžiausia ekskursijų ir turistų koncentracija. Pasak S. Sidaravičiaus, turistai nuolat užsuka į informacijos punktus geležinkelio stotyje, oro uoste. Populiarus ir viešbutyje „Park Inn” veikiantis naktinis informacijos centro padalinys.

Rūta Vaitkevičiūtė

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: