Kauno miestas yra įvardijamas kaip vienas iš lyderių diegiant e.bilieto sistemą.
Dar 2005 m. sklandžiai įdiegta ir iki šiol be trukdžių veikianti sistema kasmet tobulinama, siekiant viešojo transporto keleiviams pasiūlyti kuo daugiau naujovių.
Neretai prašo pasidalinti patirtimi
„Nuosekliai keletą metų diegėme e.bilieto sistemą ir nesusidūrėme su tokios problemomis, su kuriomis susiduria kiti didieji miestai. Dažnai Kauno miesto savivaldybė yra kviečiama į įvairias parodas ir seminarus ES šalyse, kuriuose yra pristatomos įdiegtos viešojo transporto e. bilieto ir keleivių informavimo sistemos. Be to, jau ne viena savivaldybė ne kartą kreipėsi patarimų. Niekada neatsisakome pasidalinti savo patirtimi bei padėti kuo galime”, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
2005 m. pradėto įgyvendinti projekto „Elektroninio bilieto viešajame transporte ir keleivių informavimo sistemos sukūrimas” metu buvo planuota įdiegti vieningą bei suderintą visuomeninio miesto transporto valdymo bei apmokėjimo sistemą tarp Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų.
„Kaune buvo įdiegtos elektroninė apmokėjimo už transporto paslaugas, keleivių informavimo bei transporto valdymo ir kontrolės sistemos. Tenka tik apgailestauti, jog kitiems miestams nepavyko to padaryti ir vieninga e. bilieto sistema, kuri galiotų Kaune, Vilniuje bei Klaipėdoje, nebuvo sukurta,” – teigė Kauno miesto meras.
Kauniečiai naujoves įvertino teigiamai
Projekto metu Kaune buvo realizuotas pirmasis Lietuvoje viešojo transporto e. bilietų Apskaitos (Bilingo) centras, vykdantis visavertę operatyvią e.bilietų apskaitą. Taip pat buvo sukurta e. bilietų vartotojams skirta internetinė svetainė, kurioje e. bilieto savininkas gali įsigyti naują bilietą, sužinoti savo e. bilieto naudojimo, papildymo istoriją, o pametus bilietą – blokuoti kortelę, pateikti prašymą išduoti e. bilieto kopiją.
„Vis daugiau miestiečių įvertina ir tai, jog liepos mėnesį vienkartinį popierinį bilietą pakeitus vienkartiniu e. bilietu, keleiviams buvo suteikta nauja galimybė vieną kartą persėsti nemokamai. Vienkartiniu e.bilietu besinaudojantys keleiviai turi teisę kelionės metu persėsti į kitą autobusą ar troleibusą ir tęsti savo kelionę nemokamai, jei nuo pirmos kelionės pradžios nėra praėję 30 minučių”, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Be to, šiemet buvo įvestos ir naujos e. bilietų rūšys, leidžiančios įsigyti keleivių poreikius labiausiai atitinkantį bilietą. Liepos pradžioje prekyboje pasirodė terminuotas e.bilietas, suteikiantis galimybę važiuoti autobusais ir troleibusais 30 dienų, bei terminuotas e.bilietas, su kuriuo galima važiuoti autobusais ir troleibusais 30 dienų darbo dienomis.
Rekordinės pardavimų apimtys
Remiantis bendrovės „Autrolis” duomenimis, pirmą praėjusių metų pusmetį iš viso Kauno mieste buvo parduota kiek daugiau nei 44 tūkst. vienetų visų rūšių elektroninių bilietų. Šiemet tuo pačiu laikotarpiu e. bilietų pardavimai išaugo beveik 5 kartus. Per 2012 m. pirmą pusmetį buvo parduota daugiau nei 200 tūkst. e.bilietų, tuo tarpu vien per liepos mėnesį, kuomet buvo atsisakyta popierinių bilietų, buvo parduoda daugiau nei 300 tūkst. e.bilietų.
E.bilietą Kauno mieste galima įsigyti bei papildyti internetu (https://ebilietas.kvt.lt/ebilet.cup), bendrovių „Autrolis”( Islandijos pl. 209) ir „Kauno autobusai” (Raudondvario pl. 105) platinimo ir aptarnavimo taškuose, visų prekybos centrų „IKI” kasose, „Lietuvos spaudos” ir „Kauno spaudos” kioskuose.
Renata Bartusevičiūtė