Kauno miesto ir rajono keliais domėjosi Automobilių kelių direkcija
(c) Urtės Latkauskaitės archyvo nuotr.

Kauno miesto mero pavaduotojas Kęstutis Kriščiūnas dalyvavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos iniciatyva Kauno rajone surengtame susitikime.

Susitikimo metu pasidalinta patirtimi vykdant kelių remonto projektus, vietoje domėtasi atliekamais darbais, aptarti ateities planai. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Vietinių kelių skyrius vedėjo Stanislovo Stančiko, tokie susitikimai jau vyko su Šakių rajono savivaldos atstovais, Klaipėdoje, Anykščiuose, Palangoje ir yra labai naudingi.

„Galimybė tiesiogiai susitikti su Susisiekimo ministerijos atstovais ir vietoje aptarti pagrindines problemas yra pravartus abejoms pusėms“, – tokių susitikimų nauda neabejojo ir vicemeras K. Kriščiūnas.

Susitikime, atstovams iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos, vicemeras K. Kriščiūnas priminė, kad Kelių priežiūros įstatyme numatyta, jog miestų bei rajonų vietinių gatvių remontui kasmet skiriama tik 20 procentų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Net 80 proc. šios programos lėšų atitenka valstybės reikšmės kelių remontui bei tiesimui.

„Kauno gatvių tinklas sudaro 910 km, todėl lėšų paskirstymo proporciją būtina keisti savivaldybių naudai. Kauno meras A. Kupčinskas siekia inicijuoti Kelių priežiūros įstatymo pataisas, kurios pakeistų Kelių priežiūros ir plėtros programoje numatytų lėšų skyrimo proporcijas“ – apie miesto vadovų iniciatyvas keisti įstatymą kalbėjo vicemeras.

Kaip Kauno miesto gerosios patirties pavyzdį K. Kriščiūnas pristatė Draugystės g. ir Pramonės pr. įrengtą šviesoforinę sankryžą.

„Lėšų gatvių rekonstrukcijoms ir remontams galima rasti ne tik miesto ar valstybės biudžete. Tai parodė sankryžos atsiradimas prie prekybos centro „Banginis”. Privatūs investuotojai skyrė lėšų miesto infrastruktūrai. Verta pagalvoti ir apie tolimesnį privačių lėšų pritraukimą, gerinant miesto gatvių būklę“, – kalbėjo mero pavaduotojas K. Kriščiūnas.

Miesto mero pavaduotojas Susisiekimo ministerijos atstovams užsiminė apie tai, kad artimiausiu metu kreipsis į ministeriją dėl Seimui pateiktų Kelių įstatymo pataisų dėl kelių priežiūros ir plėtros valstybės politiką formuojančių ir įgyvendinančių institucijų funkcijų patikslinimo.

Šiuo metu planuojant valstybinės reikšmės kelių tiesimą, statybą, rekonstrukciją ir priežiūrą kelių ir gatvių dangų kokybės ir stiprumo tyrimai, tiltų būklės tyrimai, eismo intensyvumo, transporto priemonių srauto sudėties, transporto apkrovų bei greičio tyrimai ir analizės paslaugos perkamos viešojo pirkimo būdu.

Įstatymo pataisomis siūloma nustatyti, kad Susisiekimo ministerija galės įgalioti instituciją teikti kelių tiesimo, statybos, rekonstrukcijos, taisymo (remonto) ir priežiūros darbų planavimui, projektavimui bei atliktų darbų kokybės įvertinimui reikalingas viešąsias paslaugas.

„Kategoriškai nepritariu tokioms įstatymo pataisoms, kurios iš Kaune veikiančios konkurencingos bendrovės „Laboratorinių bandymų centras” atima galimybę vykdyti kelių statybos darbų techninę priežiūrą. Reikalingus tyrimus turi atlikti specialistai, o ne Susisiekimo ministerijos paskirta institucija“, – argumentavo K. Kriščiūnas.

Kauno miesto vicemeras K. Kriščiūnas Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovus pakvietė atvykti į miesto savivaldybę gruodžio mėnesį ir padiskutuoti apie vykdomus mieste projektus, ateities prioritetus bei aptarti glaudesnio tarpusavio bendradarbiavimo galimybių.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: