(c) Organizatorių archyvo nuotr.

Kauno miesto simfoninis orkestras pradeda naujus kūrybinius metus premjeromis. Sausio 21 d., penktadienį, 18 val. Kauno valstybinėje filharmonijoje vyriausiojo dirigento Modesto Pitrėno diriguojamas orkestras pristato iškirtinę programą, kurioje orkestruotės burtininkų Gustavo Mahlerio, Igorio Stravinskio ir Manuelio de Fallios kūriniai. Orkestro viešnia  – tarptautinį pripažinimą pelniusi operos solistė Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas).

Įvairiaplanė XX a. pradžios kompozitorių dramaturgija – iššūkis Kauno miesto simfoniniam orkestrui. “Orkestrą brandina tokie kompozitoriai kaip G. Mahleris, R. Vagneris, M. Ravelis. Aš seniai svajojau, kad Kauno simfoninis paragautų vėlyvojo romantizmo atstovų muzikos, tai etapiniai kompozitoriai, po kurių kolektyvas keičiasi”, – teigia KMSO vyr. dirigentas M. Pitrėnas.

Koncertą pradės dieviškasis Adagietto iš G. Mahlerio 5 – osios simfonijos cis-moll.  Pasak amžininkų po simfonijos premjeros kompozitorius skundėsi – ” niekas to nesuprato, norėčiau simfoniją pirmą kartą diriguoti praėjus penkiasdešimčiai metų po mano mirties”. Adagietto dalis – viena dažniausiai atliekamų Malerio kūrybos ištraukų ir pradėjo savo “gyvenimą” atskirai nuo kūrinio gerokai ankščiau negu buvo atliekama visa 5 – oji simfonija – Mahlerio amžininkai laikė jį geru dirigentu, su polinkiu rašyti gerokai per ilgas simfonijas.

Vienas pagrindinių koncerto akcentų – G. Mahlerio vokalinis ciklas  „Mirusių vaikų dainos“, pasirinktas ir dėl kameriškumo. Visose penkiose ciklo dalyse jaučiamas skirtingų emocijų virsmas – nuo kančios, šviesaus gedulo iki susitaikymo ir transedencijos. Kūrinį įkvėpė vokiečių poeto Frydricho Riuketo poemos, parašytos po jo dviejų atžalų mirties. “Mirusių vaikų dainos” sukurtos beveik tuo pat metu kaip ir 5 – oji simfonija, kompozitoriaus aukščiausiame kūrybos taške.

Antrojoje koncerto dalyje gedulą keičia ugnis ir misticizmas. Orkestras atliks ispanų kompozitoriaus Manuelio de Fallio suitą iš baleto “Meilė burtininkė” ir Igorio Stravinskio baleto “Ugnies paukštė” fragmentus. Koncerto programą jungia chronologija, visi keturi koncerte skambėsiantys kūriniai sukurti XX a. pradžioje ir tarsi tiltas jungia XIX a. tradiciją su XX a. pradžios naujovėmis.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: