VšĮ “Verslo iniciatyva” kątik baigė vykdyti projektą, trumpam suvienijusi iniciatyvų Kauno miesto jaunimą ir patyrusius šio miesto verslininkus. Kaip tai buvo įgyvendinta?
Bendradarbiaujant su Všį „Atsakingo verslo ir mentorystės institutas“ jaunimo verslumo ugdymui buvo pritikytas novatoriškas ir efektyvus mokymo metodas – mentorystė. Pasaulyje jau senai išpopuliarėjusi, tačiau Lietuvoje tik pirmuosius žingsnius žengianti mentorystė padėjo kitu kampu pažvelgti į mokymą ir gerosios patirties perdavimą. „Nors pirmas blynas ir nebuvo toks, kokio tikėjomės, bet galime drąsiai teigti, jog jis tikrai neprisvilo.“ – teigė vienas iš projekto „Jaunimo verslumo skatinimas gerąja praktika“ vykdytojų. Mentorystės mokymosi būdas yra pranašesnis ne tik už teorinius, bet ir už praktinius mokymus, kurie vis vien remiasi vadovėliais ar kita rašytine informacija. „Tai, ką gavo mentorystės projekto ugdytiniai, yra neįkainojama jų idėjoms bei tolesniam verslo suvokimui. Tiesa ne visi dalyviai sugebėjo pasiimti tiek, kiek galėjo duoti mentoriai – verslininkai“- tęsė projekto vadovas.
Projekto „Jaunimo verslumo skatinimas gerąja praktika“ pagrindinis metodas – grupinė mentorystė, kurios metu patyrę miesto verslininkai bendrauja su maža grupe (6-8 ugdytiniai) studentų ir moksleivių. Dėl verslininkų užimtumo buvo įvykdyti tik 4 susitikimai, tačiau kiekvienas iš jų turėjo aiškius tikslus ir uždavinius ir buvo lyg žingsnis pirmyn siekiant jaunimo idėjas paversti naujais verslais.
Savo patirtimi su Kauno jaunimu sutiko pasidalinti UAB „Biuroo“ akcininkas bei UAB „Etibaltus“ direktorius Ramūnas Gumbis, UAB „Reservation partner LT“ bei UAB „Individualūs sprendimai“ direktorius Kęstutis Ramonaitis ir UAB „GN Baltic“ įkūrėjas bei akcininkas Grantas Pažėra. Verslininkai tiek mums, tiek ugdytiniams paliko neišdildomą įspūdį. Jų noras dalyvauti projekte kartais pranokdavo pačio jaunimo iniciatyvą: mentoriai atvirai dalijo patarimus, grupėse nagrinėjo kiekvieną atvejį atskirai, siūlė konkrečią pagalbą bei pažadėjo padėti ateityje kiekvienam iš projekto dalyvių. Ugdytiniai, su kuriais dirbo tokie verslininkai, tiesiog užsidegė noru kurti ir turėti savąjį verslą.
Po projekto atlikta apklausa tik patvirtino organizatorių žodžius: beveik 70 proc. ugdytinių teigė, jog po projekto metu jie netik įgavo daug reikiamų žinių, tačiau padidėjo ir jų motyvacija pradėti nuosavą verslą. Įvertinus projekto eigą, pasiektus ir nepasiektus rezultatus, buvo nuspręsta ir 2010-taisiai vykdyti tokio paties pobūdžio projektą.