Moksleiviai rinko savo
(c) Kauno rajono savivaldybės archyvo nuotr.

Vakar, spalio 11 d., minint Vietos savivaldos dieną Kauno rajono savivaldybėje į Tarybos salę posėdžiauti rinkosi ne Tarybos nariai, o Kauno rajono mokyklų mokinių savivaldos lyderiai, panorę patys savo kailiu pajusti, ką reiškia savivaldos teisės įgyvendinimas ir kaip tai vyksta praktiškai.

Moksleiviams buvo pasiūlytas simuliacinis žaidimas, kurio metu teko išsirinkti savo „merą“, komitetuose kelti rajonui aktualias problemas bei siūlyti tų problemų sprendimo projektus, o vėliau, pristačius juos „tarybai“, balsuojant patvirtinti arba atmesti.

Pirmiausia susirinkusius vaikus pasveikino ir apie savivaldybės darbą bei struktūrą papasakojo Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas, pakvietęs moksleivius būti aktyvius, laisvus ir palinkėjęs, kad diena, praleista Tarybos salėje, padėtų jiems geriau įsivaizduoti savivaldybės funkcijas ir darbą, jos teisę laisvai ir savarankiškai dirbti Konstitucijos ir įstatymų nubrėžtuose rėmuose.

Po pranešimo prasidėjo pirmojo Tarybos posėdžio simuliacija, kurios tikslas – išsirinkti merą. Kiekvienas „tarybos narys“ turėjo pristatyti savo idėją, ką nuveiktų tapęs Kauno rajono meru. Idėjų moksleiviai pateikė pačių įvairiausių: nuo Kauno marių regioninio parko vystymo, vandens kokybės užtikrinimo, dviračių takų tiesimo, iki programos, padedančios jaunimui pasirinkti būsimą profesiją ar mokyklų apšvietimo modernizavimo.

Dauguma moksleivių „tarybos narių“ pageidavo daugiafunkcinių dienos centrų jaunimui, daugiau poilsio zonų savo gyvenamose apylinkėse, visiems prieinamų sporto bazių, stadionų. O moksleivių „meru“ išrinktas Garliavos J. Lukšos gimnazijos moksleivis Mykolas Gailius pareiškė, kad pirmasis darbas, kurio imtųsi tapęs Kauno rajono savivaldybės meru, tai pramonės ir technologijų įmonių skatinimas ir pritraukimas į rajoną. „Taip ne tik sukurčiau darbo vietų žmonėms, bet ir gaučiau pinigų, kuriais galėtume finansuoti visus tuos darbus, kuriuos atlikti siūlote jūs, kolegos „tarybos“ nariai“, – aiškino Mykolas.

Trijuose komitetuose – Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto reikalų, Finansų, ūkio ir verslo, Socialinių reikalų ir sveikatos – jaunieji savivaldos lyderiai kūrė įvairius projektus, apie juos diskutavo, o vėliau pristatė „tarybai“, kuri, kartais ne be aršių ginčų, balsuodama nuspręsdavo, ar sprendimas gali būti priimtas.

Posėdžiui pasibaigus simbolinius sprendimus moksleivių „taryba“ perdavė vykdytojui – Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriui Ričardui Pudževeliui, kuris pastebėjo, kad iš tiesų vaikų įžvelgtos problemos ir pati darbotvarkė ne taip smarkiai skyrėsi nuo kiekvieną mėnesį taryboje svarstomų klausimų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: