Ketvirtadienį Kauno miesto vadovams pristatytas naujas lenkų ir čekų gaminys, elektrodyzelinis troleibusas Škoda 26 Tr Solaris. Miestiečiai jo patogumu galėjo įsitikinti visą praėjusią savaitę – troleibusas kursavo 14-uoju maršrutu.
Melsvais ir geltonais atspalviais nudažytas troleibusas įvažiavo į Laisvės alėją, kur į jį sulipo gamintojų atstovai bei savivaldybės vadovai. Bandomojo važiavimo metu buvo pademonstruotos dyzelinio bei elektros generatoriaus (prikabinus „ūsus”), galimybės.
Troleibusas varomas elektra, tačiau iškilus kliūtims kelyje, nutrūkus energijos tiekimui, įjungiamas dyzelinis variklis, kuris suka elektrogeneratorių. Kaune pristatytame modelyje sumontuotas 50 kilovatų generatorius, leidžiantis išvystyti 40-45 kilometrų per valandą greitį. Taip pat siūlomas ir dvigubai galingesnis, 100 kilovatų agregatas. Kaip pabrėžė gamintojai, kiekvienam užsakovui būtų ruošiamas individualus pasiūlymas ir renkantis galingesnįjį variantą, kaina daug nesiskirtų. Pristatytojo troleibuso kaina siekia 450 tūkst. eurų.
„Tai ne tik graži, patogi, tačiau ir inovatyvi miesto transporto priemonė. Hibridinis variklis leistų šį troleibusą naudoti kaip autobusą. Taip bet kuris miestas galėtų optimizuoti savo transporto maršrutus, juos pratęsti iki atokesnių vietų”, – sakė Kauno miesto mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis.
Ispanijoje, Portugalijoje, Rumunijoje bei daugelyje kitų Europos šalių naudojami troleibusai pasižymi sustiprinta važiuokle – tai daro važiavimą stabilesnį, minkštesnį bei malonesnį tiek keleiviams, tiek vairuotojams. Salono ir vairuotojo kabinos šildymas yra geresnis, nei dabar Kaune naudojamų „Solaris” troleibusų.
Visame troleibuse įrengta oro kondicionavimo sistema, itin aktuali karštomis vasaromis bei šaltomis žiemomis. Troleibuso karkasas pagamintas iš nerūdijančio plieno, pati transporto priemonė gali būti pritaikoma pagal bet kokį kliento pageidavimą, jai suteikiama 2 metų garantija bei 12 metų techninio aptarnavimo garantija.
„Škoda-Solaris” troleibusų „ūsai” tirpdo šerkšną nuo elektros laidų bei neskleidžia kibirkščių – tai užtikrina nepertraukiamą energijos tiekimą. Taip pat šios žemagrindės miesto transporto priemonės turi langų šerkšno tirpinimo funkciją. Tokios funkcijos stokoję naudojami žalieji „Solaris” troleibusai labai apsunkindavo vairuotojų darbą žiemos periodu.
Europos Komisija iš Sanglaudos fondo 2007-2013 m. Lietuvai skirs 75 mln. litų viešojo keleivinio transporto parkui atnaujinti. Į šias lėšas pretenduoja penkių didžiųjų mūsų šalies miestų keleivių vežėjai.